8.5.2013. Autor: Kristian Sikavićev

TEST: MAZDA 6 WAGON CD 2.2 ATTRACTION

Prvoklasni dizelski karavan, koji se sa 150 KS lijepo vozi i malo troši

Treća generacija limuzine iz Hiroshime najavljena je još 2009. konceptima Shinari i Takeri, koji su pokupili velike simpatije javnosti. Srećom, Japanci nisu drastično mijenjali osnovnu viziju pa Mazda 6 djeluje atraktivno poput kakvog koncepta. Prva generacija na tržište je stigla 2002. kao zamjena za legendarni model 626, a zadržala se do 2008. Kupce je osvojila znatno atraktivnijim dizajnom u odnosu na dotadašnje modele Mazde te odličnim omjerom uloženo-dobiveno. Ozbiljan zaokret u filozofiji dizajna kasnije se pretočio u nasljednika modela 323, koji je preimenovan u Mazdu 3. Druga generacija 6-ice predstavljena je 2007., prodaja je krenula 2008., a zadržala se sve do kraja 2012. Viša razina opremljenosti, dodatni napredak u kvaliteti izrade te kvalitetniji materijali rezultirali su povećanjem cijene, a taj se trend nastavlja i u aktualnoj generaciji.

Zanimljiv je podatak da je karavanska izvedba kraća od limuzine za čak sedam centimetara, međuosni razmak je manji za osam, a visina veća za tri. Razlog tome je taj što Japanci karavanom prvenstveno ciljaju na tržište EU, dok je rastegnuta limuzina više prilagođena sjevernoameričkom tržištu. Karavan je dugačak 486,5, širok 184, a visok 145 centimetara, što su impozantne dimenzije, ali se, kao i u slučaju limuzine, ne stječe dojam nezgrapnosti. Figura iz svih kuteva djeluje impozantno i dinamično. To je prvenstveno postignuto velikom širinom, niskim prednjim dijelom, ali i visokom linijom bočnih prozora. Čak i kad stoji šestica izgleda kao da juri, a dobro pogođen dizajn najbolje potvrđuju brojni znatiželjni pogledi prolaznika.


Ispod dinamično dizajnirane karoserije krije se potpuno novi automobil. Niti jedan dio stare šestice ne paše na novu. Japanci su je stvarali od nule i napravili za peticu!

U unutrašnjosti ima dovoljno mjesta u oba reda sjedala. Sprijeda će se ugodno smjestiti i dvometraši, a straga neće biti tijesno ni u troje. Premda su prednja sjedala dobro oblikovana te čvrsta, ali udobna, površinom su prilagođenija Japancima nego Europljanima. Svaki vozač viši od 1,85 m imat će osjećaj da mu je naslon preuzak, šteta, jer mjesta za ugradnju većih ima i više nego dovoljno. Armatura donosi pomalo premium osjećaj zahvaljujući kvalitetnoj izradi i bogatom paketu opreme testiranog modela, ali dizajnerski zaostaje za dinamičnom vanjštinom. Materijali su kvalitetni i ugodni na dodir, a na visokoj razini je i ergonomija. Preglednost nije za pohvalu, pogotovo straga, ali sustav za detekciju vozila u mrtvom kutu i parkirni senzori sprijeda i straga olakšavaju manevriranje.

Pod haubom se nalazi slabija izvedba dizelaša, koja iz obujma od 2191 ccm razvija 150 KS pri 4500/min i 380 Nm pri 2000/min. S tehničkog stajališta riječ je o pravom postignuću. SkyActiv tehnologija omogućila je korištenje jednakog kompresijskog omjera u benzincu i dizelašu (14:1), smanjenje negativnog rada te olakšavanje cijele konstrukcije. Smanjeni mehanički gubici i otpori trenja te povećanje brzine vrtnje do 5200/min znatno su utjecali na smanjenje potrošnje od čak 20 posto. Koliko je motor dobro podešen najbolje ilustrira podatak da zadovoljava normu Euro 6 bez katalizatora!


Prostrana unutrašnjost snažno je profitirala povećanjem gabarita i međuosnog razmaka. Nažalost, obujam, inače plitkog, prtljažnika tek je prosječan, međutim, osnovne 522 litre lako je povećati na 1632

U vožnji je dojam odličan. Dizelaš se ističe mirnoćom i uglađenim radom, što zbog suvremene konstrukcije, što zbog dobre zvučne izolacije. Premda nije sportaš, vuče uvjerljivo u velikom rasponu okretaja. Stotku hvata za 9,1 s, a najveća brzina iznosi 210 km/h, što je i više nego dovoljno za zadovoljavanje ambicija vozača sklonih dinamičnoj vožnji. Mjenjač je precizan, a ručica ima razmjerno kratak hod. Prosječna potrošnja na testu od 5,9 litara za svaku je pohvalu. Osim moderne koncepcije motora SkyActiv tehnologija obuhvaća i novu koncepciju karoserije. Korištenje čelika visoke čvrstoće u nosivim dijelovima strukture omogućilo je izradu veće i čvršće, a istodobno osjetno lakše karoserije. Masa od 1420 kg u prosjeku je za oko 150 kg manja od direktnih konkurenata, a pozitivno utječe i na potrošnju i na dinamiku vozila.

Udobnost dolazi u prvi plan. Zahvaljujući velikom međuosnom razmaku, maloj masi, dobro pogođenom ovjesu i mesnatim gumama Mazda neravnine guta suvereno. Premda je komfor na visokoj razini, stabilnost mu nije podređena. Nešto mekši ovjes sklon je pojačanom naginjanju, ali kotače ne gube kontakt s podlogom čak ni kada se pretjeruje. Solidno podešen ESP dopušta nešto žešće ulaske u zavoje, a kada se i aktivira to čini diskretno. Uvjerljiv dojam tijekom dinamične vožnje snažno pojačavaju ubojito snažne kočnice. Pogled na dimenzije od 297 mm sprijeda i 278 mm straga ne otkriva njihovu pravu snagu, međutim, podatak o zaustavnom putu od 35,5 metara sa 100 km/h dovoljan je argument za čistu peticu.


Odličan ovjes i mala masa donijeli su pregršt prednosti, a najveće su potrošnja i agilnost na razini kompaktne limuzine. Šestica u karavanskoj izvedbi iznenađujuće se dobro vozi te pruža osjećaj kompaktnosti i sigurnosti

Paket opreme Attraction donosi pregršt opreme bitne za sigurnost i komfor.
Atraktivna Soul crvena boja dodatno se naplaćuje 730 eura, a navigacijski sustav 560. Ukupna cijena testnog primjerka tako se popela sa početnih 34.250 na 35.950 eura. Na prvi se pogled cijena čini popriličnom, ali Mazda ju u svakom pogledu opravdava. U usporedbi s njemačkom konkurencijom ne zaostaje niti u jednom pogledu, čak štoviše, nudi suvremeniju tehnologiju, a oni dodatnu opremu naplaćuju znatno više.

Kristian Sikavičev

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), izravno ubrizgavanje common-rail, intercooler
Obujam: 2191ccm
Provrt x hod: 86,0 x 94,3 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 4500/min
Moment: 380 Nm pri pri 2000/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 297 mm, straga puni diskovi 278 mm, ABS+EBV
Gume: 225/55 R 17
Karoserija: karavan, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 486,5 x 184 x 145 cm
Osovinski razmak: 283cm
Prtljažnik: 522/1632 l
Masa/nosivost: 1420/635 kg
Spremnik goriva: 62 l
Krug okretanja: 12 m
Najveća brzina: 208 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,5 s
Potrošnja: grad 5,5 / otvoreno 3,8 / kombinirano 4,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,9 l/100 km
Cijena testnog modela: 35.950 eura
Osnovni model (2.0i Emotion): 25.300 eura
Mazda Motor Croatia d.o.o.

Tagovi: TEST MAZDA 6 WAGON CD 2.2 ATTRACTION, TEST MAZDA 6, TEST MAZDA 6 WAGON






Gulf

Tembo