TEST:MERCEDES-BENZ GLA 220 CDI 4MATIC

Povišena A-klasa naoštrila zube za Q3 i X1, s dizelašem od 170 KS ide gotovo sportski, a troši šest litara
Ako je SUV križanac terenca i klasičnog auta, otprilike pola-pola, crossover je to isto, ali bliže običnom autu. Ta klasa postaje sve veći hit, jer omogućava ugodniji povišen položaj, bolju preglednost, osjećaj veće sigurnosti i mogućnost silaska s asfalta. Novi odlikaš u tom području je Mercedes-Benz GLA, koji dolazi u ring gdje su već etablirani Audi Q3 i BMW X1.  Radi se o napuhanoj i uzdignutoj izvedenici A-klase, što se i očekivalo.  Time su smanjeni troškovi razvoja, a osiguran dobar tržišni start. GLA je kompaktan, a sa 270 cm međuosnog razmaka i dovoljno komforan.
Crossoverske karakteristike su lijepo doradile osnovnu formu A-klase, pa GLA izgleda zanimljivo i moćno. Ne može se reći da je ljepotan, ali dizajn je maksimalno prilagođen funkcionalnosti i aerodinamici. Unutrašnjost, koja je već u A-klasi dobro skockana, dobila je ‘dimenziju više’. Dobri dojmovi nakon prvih testnih vožnji najavljuju tržišni uspjeh. Dinamična vozna svojstva na asfaltu bila su očekivana, a ugodno iznenađuju terenske mogućnosti verzije 4×4.
Bez problema može se uživati u normalnom ‘off-roadu’, gotovo kao s pravim terencem. Našim kupcima najzanimljiviji dizelaš 200 CDI sa 136 KS i 300 Nm postiže 205 km/h, do stotke ubrzava za 10 s i troši 4,3 litre (realno 5,5). 220 CDI iz istog motora izvlači 170 KS i 350 Nm te postiže 215 km/h i ubrzava za 8,3 s, a prosječno troši 4,4 l. U obje se verzije može doplatiti pogon 4×4 te automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva. Osnovni benzinac 200, sa 156 KS i 250 Nm, postiže 215 km/h, ubrzava za 8,9 s i troši 5,9 l, a košta 33.725 eura.
Koristi pogonsku konfiguraciju A-klase, s poprečno ugrađenim motorom. Osnovne verzije, kako je uobičajeno, zbog smanjenja cijene, potrošnje i emisije CO₂, imaju samo prednju vuču, a doplatiti se može 4×4 pogon 4MATIC. Podnica udaljena od podloge 14 cm pokazuje spremnost i za izlete izvan asfalta, pogotovo u verziji 4MATIC, gdje je uzdignuta 18 cm. U prvoj su seriji modeli 200 s direktno ubrizgavajućim turbobenzincem, obujma 1595 ccm i snage 156 KS te 250 sa 1995 ccm i 211 KS. Očekuje se i AMG sa 360 KS. Većina naših kupaca birat će dizelaše OM651, sa 136 i 170 KS. U ponudi nije, inače vrlo dobri Renaultov dizelaš obujma 1461 ccm, koji je u A-klasi dostupan sa 90 i 109 KS.
Testirali smo dizelsku verziju sa 170 KS, stalnim pogonom 4×4 i automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva. Već prvi dojam je vrlo uvjerljiv i potvrđuje dobro poznatu sintagmu – Mercedes je Mercedes. Sve je vrlo solidno, a osjećaj za upravljačem potvrđuje dobar osjećaj za volanom i udobnost na svim sjedalima. Prednja s integriranim naslonima pružaju i pomalo sportski ugođaj u crossoverskom okruženju, a sve je napravljeno precizno i solidno. Velika solidnost i čvrstoća uz naglašenu kvalitetu izrade potvrđuje da se radi o automobilu ‘plave krvi’.Turbodizelaš OM 651 obujma 2143 ccm (među većima u klasi) nije najtiši, ali je uglađen i moćan, te je karakteristikom fini prilagođen crossoverskom ugođaju. Dobro je prilagođen automatskom mjenjaču sa sedam stupnjeva, koji stupnjeve mijenja uglađeno i učinkovito. Sve zaokružuje izvrsno podvozje, koje dobro kombinira stabilnost i dobra vozna svojstva i na lošijoj podlozi. GLA se ne boji silaska s asfalta, a u ovom paketu ima sve bitno i za uvjerljivu vožnji brzim prometnicama.
Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom omogućava može se šaltati potpuno automatski, ili ručno, uz mogućnost izbora ekonomičnog (E) i sportskog (S) prijenosa. Sve je dobro kombinirano sa stalnim pogonom 4×4, s mogućnošću automatskog usmjeravanja snage na prednje, odnosno stražnje kotače, ovisno o prianjanju. Sve to osigurava, za crossover, izvrsno performanse. To pokazuje ubrzanje do stotke u 8,3 sekunde, što je je dovoljno i za sportski temperament. Zahvaljujući koeficijentu otpora zraka od 0,29 postiže i najveću brzinu od 215 km/h.
Testni je model opremljen i paketom opreme AMG (svojevrstan vizualni tuning), a najznačajniji su 18-colni alu naplaci s gumama 235/50. Mercedes GLA ‘pegla’ zavoje poput nabrijanog kompakta, a oduševljava lakoća vožnje i potpuna kontrola, uz povoljnu potrošnju. Dobro ležanje i kontrolu poboljšava prilagodljivi integralni pogon. Na testu smo prosječno trošili 6,3 litara, što je izvrsno, računajući masu veću od tone i pol, pogon 4×4, a ako se pazi i ne pretjeruje s gasom, može se proći s malo više od pet. Da, zaboravili smo, ovaj je model skup – 43.662 eura, odnosno 55.652, s doplatama, ali to se od Mercedesa i očekuje.
 
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 16V, dva lanca, direktno ubrizgavanje common-railObujam: 2143 ccmProvrt x hod: 83 x 99 mmSnaga: 125 kW (170 KS) pri 3400-4000/minMoment: 350 Nm pri 1400-3400/minPogon: 4×4 (4Matic)Mjenjač: automatski 7 stupnjevaOvjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga Multilink sa stabilizatoromKočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 276 mm, straga puni diskovi 258 mm, ABS/EBD/BASGume: 235/50 R18Karoserija: crossover kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedalaDimenzije: 445 x 180,5 x 149,5 cmOsovinski razmak: 270 cmPrtljažnik: 421 – 1235 lMasa/nosivost: 1520/500 kgSpremnik goriva: 50 lKrug okretanja: 11,8 mNajveća brzina: 215 km/hUbrzanje 0-100 km/h: 8,3 sPotrošnja: grad 6,0 / otvoreno 4,5 / kombinirano 5,1 l/100 kmPotrošnja na testu: 6,3 l/100 kmEmisija CO2: 132 g/kmCijena: 330.955 kn (43.662 eura), s doplatama 421.849 kn (55.652 eura)Osnovni benzinac: 258.000 kn (34.036 eura) – 200 sa 156 KSOsnovni dizelaš: 266.000 kn (35.092 eura) – 200 CDI sa 136 KS
+ aerodinamika (0,29)+ performanse+ vozna svojstva+ potrošnja- skupe doplate- vidljivost straga
dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo