TEST: NISSAN QASHQAI 1.2 DIG-T ACENTA

‘Mali’ turbobenzinac sa 115 KS uvjerljivo vuče najpopularniji kompaktni SUV, a troši 6 do 7 litara
Više od dva milijuna Nissanovih kompaktnih SUV-ova proizvedeno je od proljeća 2007. u britanskom Sunderlandu. To je jedna od najuspješnijih automobilskih karijera proteklih godina, ne samo u klasi. Qashqai druge generacije na naše je tržište stigao početkom godine, unaprijedivši uvjerljiva svojstva prvoga. Već prvi dojam najavljuje uspjeh, jer izgleda dinamično i privlačno. To je bilo i nužno, jer konkurencija je sve jača (direktni su mu konkurenti Mitsubishi ASX, Hyundai ix35 i Kia Sportage).
Dimenzijama 438 x 180,5 x 159 duži je pet, širi dva, niži centimetar i pol, a usto lakši od modela prve generacije te izgleda skladnije i dinamičnije. Zahvaljujući karoseriji od čelika visoke čvrstoća masa je smanjena 50 kg. To je provjerena je formula uspjeha, jer osigurava više komfora i dinamičnosti, uz nižu potrošnju. Palac gore zaslužuje i dizajn, što se, osim skladnom formom, potvrđuje i ‘ispeglanom’ aerodinamikom.

Zbog prostranije karoserije prestala je potreba za produženom verzijom (+2), pa se novi model proizvodi samo u formatu od 438 cm. Kvaliteta izrade, koja je u prvom Qashqaiju (prije redizajna) malo kaskala, sada je barem za ocjenu četiri plus. Blagi porast dimenzija doprinio je ‘mišičavom’ stilu, a sve je zaokruženo, za SUV, dobrom aerodinamikom (0,32). Sve to doprinosi performansama i povoljnom potrošnjom. Dobar dojam naglašava i bogata oprema, premda zbog toga raste cijena.Dizajn je podjednako uspješan i u unutrašnjosti, koja je unaprijedila preglednost i funkcionalnost prethodnika. Sjedala, koja su bila dobro oblikovana i u prvom modelu, a sada su malo dobila na prostranosti. Volan je dobio na osjećajnosti, a mjenjač nije trebalo popravljati, jer je i dosad bio OK. Komfor je pristojan i na stražnjim sjedalima, a obujam prtljažnika od 430 do 1585 litara, u prosjeku je  klase (prethodnik: 410 do 1515).

Podnica je 20 cm udaljena od tla, što osigurava i terenske izlete, a ovjes nije pretvrd. Dobro je prilagođen i za cestovne uvjete, podjednako za neravan gradski asfalt i autocestu. Velik je novitet turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem, koji iz malog obujma (1197 ccm) razvija solidnih 116 KS pri samo 4500/min. Snažniji je i uvjerljiviji od očekivanja, što zahvaljuje momentu od 190 Nm pri 2000/min.Ima lijepo prigušen zvuk i spontano reagira na gas u svakom stupnju. Ubrzanje do stotke za 10,9 s i najveća brzina od 185 km/h puna su šaka brade za model polu-terenskog stila. Spremno povuče od niskih okretaja, poput dvolitrenog benzinca prethodne generacije te je, bez osjetnog napora motora, moguće voziti u visokom ritmu. Cijena testnog modela od 177.000 kn (23.290 eura) nije ‘prilika zvana čežnja’, ali  osnovni benzinac za 149.900 kn (19.724 eura) – to je to!

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbobenzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen, direktno ubrizgavanjeObujam: 1197 ccmProvrt x hod: 72,2 x 73,1 mmSnaga: 85 kW (116 KS) pri 4500/minMoment: 190 Nm pri 2000/minPogon: na prednje kotačeMjenjač: ručni 6 stupnjevaOvjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut sa stabilizatoromKočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 272 mm, ABS/EBD/BASGume: 215/60 R17Karoserija: SUV kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedalaDimenzije: 438 x 180,5 x 159 cmOsovinski razmak: 264,5 cmPrtljažnik: 430 – 1585 lMasa/nosivost: 1285/580 kgSpremnik goriva: 55 lKrug okretanja: 10,7 mNajveća brzina: 185 km/hUbrzanje 0-100 km/h: 10,9 sPotrošnja: grad 6,9 / otvoreno 4,9 / kombinirano 5,6 l/100 kmPotrošnja na testu: 7,3 l/100 kmEmisija CO2: 129 g/kmCijena: 13.565 EURTestni model: 161.999 kn (21.316 eura);Osnovni benzinac: 149.900 kn (19.724 eura) – 1.2 DIG-T VisiaOsnovni dizelaš: 168.000 kn (22.105 eura)- 1.5 dCi Visia
+ dizajn+ komfor+ performanse+ potrošnja- detalji od plastike
Oliver Marić
TAGOVI: TEST NISSAN QASHQAI 1.2 DIG-T ACENTA, TEST NISSAN QASHQAI, TEST NISSAN QASHQAI, TEST NISSAN, TEST QASHQAI

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo