8.2.2015. Autor: Kristian Sikavićev

Test: Renault Megane R.S. 2.0 T 265 Cup

Punih 10 godina drži titulu najbržeg sportaša na svijetu s prednjim pogonom

Treća generacija Meganea na tržište je stigla još 2008., redizajnirana izvedba u prodaji je od početka 2012., a nasljednik je najavljen za 2016. Najsnažnija izvedba, već tradicionalno nazvana R.S., prvotno se nudila s dvolitrenim 4-cilindrašem sa 250 KS i 340 Nm. Redizajnom je motor pojačan na 265 KS i 360 Nm povećanjem tlaka prednabijanja sa 2,3 na 2,5 bara.

Rezultat je uvjerljiv, jer je snaga porasla sa 250 na 265 KS pri 5000/min, a najveći okretni moment sa 340 na 360 Nm koji se oslobađa u rasponu sa 3000 na 5000/min. Dinamitna je snaga postala još veća i dostupnija. Ručica mjenjača kratka je i precizna, a nabildani Megane zube pokazuje već od starta. Prva, druga brzina... i već nakon šest sekundi kazaljka brzinomjera pokazuje stotku.


Konkurenti mu još uvijek mogu samo staviti soli na rep, kad je u pitanju jurnjava zavojima, makar i po ravnom ima dovoljno konja za utrku

U svakodnevnoj vožnji iznimno je kultiviran, malo pretvrd, ali smiren i ugodan, sve dok se ne uključi program RS. Tada motor razvija 265 umjesto 250 KS, ESP se upliće tek kad stvari izmaknu kontroli, volan postane tvrđi i precizniji, a zvuk glasniji i hrapaviji. Podvozje Cup dopušta tek minimalno naginjanje, prednji kotači upregnuti su zatvaračem diferencijala, a pedale su ugodno tvrde.

Suvereno prianjanje i odličan volan omogućavaju precizno upravljanje, a glavna mana sportaša s prednjim pogonom - proširivanje putanje, gotovo je u potpunosti eliminirana. Kočnice s prednjim diskovima promjera 340 mm i stražnjim od 290 mm 'grizu' snažno i nakon nekoliko uzastopnih kočenja pa zaslužuju čistu peticu, snagom i otpornošću na pregrijavanje.


Mali dvobojni ekran ozbiljno je narušavao dojam unutrašnjosti pa je zamijenjen ozbiljnijim, promjera 17,8 cm, a i materijali su kvalitetniji i mekši na dodir, u usporedbi s prvom verzijom iz 2008. Dizajn, ipak, otkriva godine…

Niti u jednom trenutku nismo poželjeli automatski EDC s dvostrukom spojkom, koji je pomalo 'uškopio' Clio R.S., jer je ručni 6-stupanjski mjenjač precizan i kratkog hoda te omogućava lako izvlačenje maksimuma iz motora, uz držanje okretaja u području od 5000 do 6500/min. Izvrstan ovjes u 'peglanju' zavoja demonstrira lepezu vrlina. Megane je kao zalijepljen za asfalt, a školjkasta sjedala Recaro čvrsto drže tijelo u optimalnom položaju te nude izvrstan kompromis udobnosti i bočnog oslonca.

Premda naslov o desetogodišnjoj dominaciji na Nürburgringu zvuči efektno, on nije sasvim točan. Seat je početkom ožujka 2014. srušio rekord modelom Leon Cupra 280 te vremenom od 7:58:41, privremeno postao najbrži auto s prednjim pogonom. Brzom reakcijom odjela Renault Sport rekord je vraćen u njihovo vlasništvo već tri tjedna kasnije, ali taj je Megane lišen svakodnevne upotrebljivosti. Izvedbi Trophy-R masa je dodatno smanjena 110 kg, nema stražnju klupu, jer je straga zaštitni kavez…ali cilj je postignut.


Moćan turbobenzinac 'grize' već od 2000/min, a pritom usisni i ispušni sustav ispuštaju uzbudljiv zvuk, koji naprosto mami da ga se dobro upregne. Djelo je sportskog odjela koji je nastao 1976. spajanjem Alpine i Gordinija. Testna potrošnja od 10,9 litara realno se može smanjiti na oko devet

Stručnjaci iz Renault Sporta već smišljaju iteraciju baziranu na novoj generaciji, obzirom da se konkurencija dodatno zaoštrila Volkswagen Golfom R, ali i novim Focusom RS. Ljestvica u klasi povećala se na 300 ili više KS, a uz pogon na sve kotače sprint do stotke skratio se na manje od pet sekundi.

Da zaključimo, golem užitak koji pruža Megane R.S. s ovjesom Cup dokaz je da na tržištu ima neopravdano lošiji imidž od njemačke konkurencije, a ni cijena nije previsoka u odnosu na sve što pruža.

Kristian Sikavičev

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  turbobenzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, aluminijski blok, DOHC, 16V, zupčasti remen
Obujam: 1998 ccm
Provrt x hod: 82,7 x 93,0 mm
Snaga: 195 kW (265 KS) pri 5500/min
Moment: 360 Nm pri 3000-5000/min
Kompresija: 8,6:1
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 340 mm, straga puni diskovi 290 mm, ABS/EBD/BAS/ESP 
Gume: 235/35 R 19
Karoserija: hatchback C-segmenta, 2 vrata, 5 sjedala 
Dimenzije: 4356 x 1837 x 1639 mm
Osovinski razmak: 2613 mm
Prtljažnik: 344-991 l
Masa/nosivost: 1451/433 kg
Spremnik goriva: 60 l 
Najveća brzina: 254 km/h 
Ubrzanje 0-100 km/h: 6 s 
Potrošnja: grad 9,8 / otvoreno 6,2 / kombinirano 7,5 l/100 km 
Potrošnja na testu: 10,9 l/100 km
CO2: 174 g/km 
Cijena: 225.900 kn (29.750 eura)
Cijena s doplatama: 266.510 kn (35.060 eura)
Osnovni benzinac (1.6 16V Expression): 111.900 kn (14.700 eura)
Osnovni dizelaš (dCi 95 Expression): 119.900 kn (15.770 eura)

+ motor
+ ovjes
+ kočnice
+ užitak vožnje

- pretvrd za grad
- skučen straga





Mazda


Gulf

Tembo