3.2.2013. Autor:

TEST: PEUGEOT 301 1.6 VTi ALLURE

Kompaktna limuzina od 4,44 metara trebala bi postati najprodavaniji Peugeot u povijesti

Peugeot 301 je globalni model s kojim Peugeot ima velike planove - povećati prodaju na postojećim, te istovremeno osvojiti i nova tržišta. Specifično je konstruiran s ciljem osvajanja širokog spektra zahtjevnih kupaca, koji vole limuzine s velikim prtljažnikom. Peugeot očekuje kako će model 301 s vremenom postati jedan od njegovih najvažnijih modela u smislu prodajnih brojki u svijetu. Poznato je kako u ovoj klasi do sada hrvatski kupci nisu pokazali prevelik interes za trodijelnim limuzinama sa četvora vrata obiteljskog tipa, ali ostavimo vremenu kako će ga hrvatski kupci prihvatiti.


Peugeot 301 je klasična obiteljska trodijelna limuzina s velikim prtljažnikom izrađena na platformi modela 208

Peugeot 301 je kompaktna limuzina dugačka 4,44 metara i međuosnog razmaka 2,65 metara (najveći u klasi), pa nudi i veliku prostranost. To je obiteljski automobil s jako velikim obujmom prtljažnika od 640 litara. Peugeot 301 je izravan konkurent novoj Škodi Rapid, a Citroën C-Elysee je njegov tehnički ‘brat blizanac’ s kojim dijeli 'platormu 1' grupacije PSA Peugeot Citroën (platforma modela 208), a koja je prilagođena kupcima trovolumenskih limuzina. Ova platforma je izabrana, jer ima najbolji odnos mase, troškova i lakoće održavanja. Međuosni razmak povećan je na 2652 mm, a duljina je dodana na prednjem dijelu podnice, što će osobito osjetiti putnici na stražnjim sjedalima. Trag kotača je također povećan, i to za 35 milimetara sprijeda i 10 milimetara straga, radi smještaja dijelova ovjesa.


Pregledna i funkcionalna unutrašnjost s bogatim paketom opreme donosi originalni dizajn

Premda ima tehničko porijeklo modela 208, dizajnerski je karoserija potpuno drugačija, te je prednji dio oblikovan po uzoru na veće modele Peugeota. Prtljažnik na repu s poklopcem izveden je skladno, a ne nezgrapno kao kod nekih drugih automobila kada se kombilimuzini samo nalijepi rep. Dizajn karoserije modela 301 je moderan, ali smiren, te se doima malo više konzervativno te ne ostavlja dojam dizajnerske skulpture kompliciranih oblika - sve je racionalno i skladno dizajnirano, rekli bismo prije svega prema ukusu tržišta na kojima će se 301 i prodavati. A to su redom tržišta u razvoju, slabije kupovne moći i s lošom kvalitetom cesta, dakle istočno od Europe, Aziji, Africi i Južnoj Americi, a kod kojih je ovakav oblik i koncepcija izuzetno tražena roba.


Benzinski 1.6 VTi motor sa 115 KS i 150 Nm solidno obavlja svoj posao u limuzini obiteljskog karaktera. Radi tiho (do 3000 okretaja), mirno i ima relativno povoljnu potrošnju

Unutrašnjost je solidno izvedena i na isti način kao i karoserija, s mirnim i preglednim prekidačima i instrumentima. Plastika kokpita malo previše sjaji, ali na raspored prekidača i instrumenata vozač neće imati primjedbi. Dizajneri su klasičnim pristupom oblikovali instrumente ispred vozača koji su pregledni, a i prekidači na centralnoj konzoli su lako prepoznatljivi i jednostavni za korištenje. Velik broj pretinaca za odlaganje sitnica je za pohvaliti, a osobito izuzetno dubok pretinac s poklopcem ispred suvozača koji bez problema prima papire A4 formata, što je prava rijetkost kod današnjih automobila, pa i viših klasa od modela 301.


Glavni adut modela 301 je na repu - veliki prtljažnik od 506 litara, a ako se mjeri i ispod dna poprima obujam 640 litara

Ono što nas je pomalo razočaralo je neugodan limeni zvuk zatvaranja svih bočnih vrata, premda se vrata kvalitetno zatvore. Jednako neugodni zvuk pri zatvaranju je i kod poklopca motora, te poklopca prtljažnika. Oba poklopca imaju predviđena mjesta za učvršćenje izolacije, ali nemaju je, premda smo testirali verziju s najbogatijim ponuđenim paketom opreme Allure. Poklopac prtljažnika ima dva plastična rukohvata za zatvaranje što je za pohvalu, ali puno otvora (oštrih rubova) na limu unutrašnje strane poklopca nije lijepo vidjeti na limuzini od 14.000 eura. Poklopac prtljažnika može se otvoriti samo prekidačem na instrumentnoj ploči lijevo od upravljača i gumbom daljinskog ključa, što se pokazalo nepraktičnim. Kada vozač izađe iz vozila, a ostavi ključ u kontaktu, poželi poklopac otvoriti gumbom na karoseriji. Poklopac morate u potpunosti otvoriti do krajnjeg položaja, jer ako to ne učinite vrlo vjerojatno će se natrag pritvoriti i lupiti po tjemenu dok ste s glavom u prtljažniku.


Kompaktna obiteljska limuzina dugačka je 4,44 metara i međuosnog razmaka 2,65 metara (najveći u klasi), pa nudi i veliku prostranost

Sjedala spadaju u nešto tvrđa, a poželjeli bismo i jače profilirane sjedaće površine kako bi bolje držala tijelo kod oštrije vožnje. Pohvalili bismo puno prostora za putnike na stražnjoj klupi, koji lako ulaze kroz vrata koja se široko otvaraju, a i prostora za noge ima kao u limuzini iz viših klasa. Jedan od velikih aduta modela 301 je veliki prtljažnik, naravno pod uvjetom kako imate potrebu za takvim tipom automobila. Prtljažnik ima 506 litara, a ako se mjeri i ispod dna poprima obujam 640 litara. Kvalitetno je obložen tekstilom, a korisni obujam mu ipak smanjuju jako dugački nosači poklopca koji se pri zatvaranju spuštaju u prtljažnik. S unutrašnje strane na dnu prtljažnika je rezervni kotač normalne dimenzije. Ukupno gledano dojam je dobar s obzirom na cijenu automobila. Da se isprave neke sitnice prigovora i ne bi bilo.

Vozili smo Peugeot 301 1.6 VTi Allure s najbogatijim paketom opreme, koji ima sve potrebno. Na popisu doplate su vrlo dobri stražnji senzori za pomoć pri parkiranju, metalik boja i aluminijski naplatci 16" Style G. Ispod prednjeg poklopca bio je benzinski VTi motor od 115 KS i 150 Nm, koji je sasvim solidna motorizacija koja odgovara obiteljskom karakteru trodijelne limuzine. Motor radi mirno i tiho pri niskim okretajima. Trpi bez pogovora i vibracije vožnju niskim okretajima, no ako želite temperamentnije voziti morate motor natjerati iznad 3000 okretaja, a tada buka motora postane prevelika. Vjerujemo kako bi izolacija, koja je izostala, sasvim sigurno osjetno smanjila buku u takvom režimu vožnje. U gradskoj vožnji testirani 301 popio je 8 litara, a na otvorenoj cesti oko 6,7, a tek jako pažljivom vožnjom uspjeli smo potrošiti 5,2.

Ovjes je prilagođen lošim cestama s rupama i neravninama, pa odlično izdržava i naše ceste. Pruža solidan komfor, te vrlo dobru stabilnost za obiteljski način vožnje. Automobil je robusno izveden i izdržljiv, tek pri iznadprosječnoj i (pre)brzoj vožnji u kratkim i oštrim zavojima malo postane ‘premekan’, ali to i nije nedostatak obzirom na obiteljsku namjenu, a ne rally vožnju. Testirana kombinacija karoserije, motora i opreme košta 14.065 eura te nam se učinila, uz sve primjedbe, relativno povoljna kupnja, premda na tržištu ima vrlo slične ponude baš u ovoj klasi i modelu, pa kupci odista mogu birati.

Ako niste ljubitelji benzinskih motora, jednako opremljen 301 pokretan dizelašem 1,6 HDI sa 92 KS košta samo 658 eura više. Ako vozite više kilometara u tom slučaju to je preporučljivija kupnja uz nisku potrošnju goriva. Novi Peugeot 301 proizvodi se u europskoj tvornici u Vigu (Španjolska). Peugeot 301 ima propisani servis svakih 30.000 km ili jednom godišnje. To je siguran i pouzdan obiteljski automobil po pristupačnoj cijeni.

Davor Kindy

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, 2 bregasta vratila, četiri ventila po cilindru, podešavanje faze ventila, Euro 5
Obujam: 1587 ccm
Provrt x hod: 78,5 x 82,0 mm
Snaga: 85 kW/115 KS pri 6050/min
Moment: 150 Nm pri 4000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda pseudo McPherson, straga polukruti
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubanj, ABS+EBV
Gume: 195/55 R 16
Karoserija: limuzina, 4 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 444,2 x 178,5 x 146,6 cm
Osovinski razmak: 265,2 cm
Prtljažnik: 506/640/1332 l
Masa/nosivost: 1090/434 kg
Spremnik goriva: 50 l
Najveća brzina: 188 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,3 s
Potrošnja: 8,7/5,1/6,4 l/100 km
Cijena: 14.065 eura
Cijena testiranog primjerka: 14.971 eura

SERIJSKA OPREMA ALLURE:
Klima uređaj s elektroničkim upravljanjem, radio CD MP3 s dva zvučnika, AUX priključak, ABS, ESP, podesivi električni servo upravljač, prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuc, centralno daljinsko zaklučavanje, električno podesiva grijana vanjska ogledala, električno podizanje prednjih i stražnjih prozora, rezervni kotač normalne dimenzije, Paket Look: poklopci retrovizora i branici u boji karoserije, preklopiv i djeljiv naslon stražnje klupe 2/3-1/3, dva integrirana naslona za glavu na stražnjoj klupi, vozačko sjedalo podesivo po visini, putno računalo, prednja svjetla za maglu, upravljač presvučen kožom, aluminijski naplatci 15", naslon za ruku u prvom redu, dva zvučnika u stražnjem dijelu, upravljanje radio uređajem preko ručice na upravljaču, USB priključak, Handsfree Bluetooth uređaj, kromirana ukrasna letvica oko prozora

DODATNA OPREMA TESTNOG AUTOMOBILA:
Stražnji senzori za pomoć pri parkiranju - 328 eura
Metalik boja - 381 euro
Alu naplatci 16" Style G - 197 eura






Gulf

Tembo