14.5.2015. Autor: Kristian Sikavičev

Test: Opel Adam Rocks 1.0 Turbo

Šminkerski mališan s poletnim i štedljivim 3-cilindrašem od 115 KS i paprenom cijenom

Na pariškom salonu u listopadu 2012. Opel je licitirao modelom Adam, adutom u klasi šminkerskih mališana, te se dužinom od 3,7 metara pozicionirao između Fiata 500 i Citroëna DS3. Premda stilom nije izazvao 'wow' efekt, gotovo svi su mu priznali uvjerljivu izvedbu i hrabar nastup. Dijelom i stoga što se u toj klasi lako preračunati, pa je lako napraviti fijasko. No uspjeh je bio OK, pogotovo na bogatijim europskim tržištima, kojima je bio i namijenjen. Ne bilo kakav, već prvi mali Opel premium segmenta, koji je zbog velikih očekivanja nazvan po utemeljitelju tvrtke. Skrojen je zanimljivo i privlačno, a dojam je podjednako povoljan i iznutra. Izrada i materijali su kvalitetni, a oprema bogata i maštovita. 


Adam je, poput svih Opela, izrađen solidno i premda je nastao u vrijeme 'downsizinga', masa mu je, u svim verzijama veća od 1,1 tone. To je dobrodošlo svojstvo kad je u pitanju sigurnost, jer masu ništa ne može nadomjestiti, ali za dinamičnost i štedljivost nije najbolja preporuka. Te će stvari Opel rješavati u sljedećim generacijama, a ovaj će model nastaviti s konceptom, koji mu donosi i ugled 'malog tenka'. To, vjerujte nije loše. Dosad je prodano više od 120.000 Adama, a 70 posto kupaca su žene. U tom svjetlu treba promatrati ponašanje malenog Opela, nabijenog luksuzom i zanimljivim rješenjima.


Nova verzija Rocks donosi blagi i simpatični crossover stil, koji Adamu osigurava novi sloj kupaca. Električni krovni otvor i 18-colne alu felge s gumama 225/35 povećavaju atraktivnost

Za volanom je osjećaj kao u automobilu većem za klasu, ali samo sprijeda. Na prednjim sjedalima ima mjesta i za krupnije osobe, a straga je, naravno, malo skučeno. Ali, u ovakvom autu i ne treba očekivati limuzinski komfor! Da se ne radi o 'punopravnom' autu pokazuje i prtljažnik od 170 do 663 litara. No, oni koji kupuju ovaj auto ne očekuju veliki prtljažnik i komfor za četvero. No, vratimo se na izvedbu Rocks, kojom je Adam postao 'kralj individualnosti', sa 17 novih boja i pet zanimljivih dezena. Atraktivnosti doprinosi 'Swing Top' električni krov, koji se otvara i zatvara u samo pet skundi.

 

Testni je automobil nabijen bogatom opremom, a zanimljiva je opcija i asistencija za parkiranje, jedna od najzanimljivijih, jer omogućava parkiranje uzdužno i poprečno, samo što je potrebno malo privikavanje na sustav. Rocks se razlikuje od osnovnog Adama i po centimetar većoj udaljenosti podnice od podloge, što je dobrodošlo u vožnji neravnim podlogama, a i olakšava penjanje na rubnjake (doduše sa 18-colnim naplacima to može biti riskantno). Jak adut Rocksa je novi motor - odlikaš, 3-cilindarski turbobenzinac 1.0 Turbo, koji uz pomoć direktnog ubrizgavanja i turbopunjača iz 999 ccm razvija 115 KS pri 5200/min. Potencijal mu pokazuje okretni moment od 170 Nm pri 1800 do 4500/min. 

 

Unutrašnjost je zanimljiva i mladenačka. Kombinacije boja, kvalitetni materijali, izvrsna završna obrada - sve to naglašava premium izvedbu. Čak je i ključ stiliziran u istoj kombinaciji kao i armatura

 

Premda je isti motor dostupan i u prigušenoj verziji od 90 KS, koja je možda i preporučljivija, jer do 3800/min razvija istu snagu kao snažnija (potom je prigušena). No, testna ima dodatnu dozu 'špirita' za ulogu gradske jurilice. Uz potporu korektnog mjenjača sa šest stupnjeva, ugodnog i dovoljno brzog za šaltanje (to nije bila uvijek vrlina Opelovih mjenjača) omogućava dinamičnost i temperament. Ubrzanje do stotke za 9,9 sekundi u malom je automobilu uvjerljivije nego u velikom. U gradu je Adam Rocks okretan i dinamičan, pomaže mu i električni servouređaj volana s dva programa upravljanja, a solidna masa do izražaja dolazi na otvorenom. 


Najveća brzina od 196 km/h pokazuje više nego dobre mogućnosti na autocesti i Adam Rocks je u tim uvjetima bolji od većine drugih modela tog kalibra. U tim uvjetima do izražaja dolazi velika masa, i koeficijent otpora zraka od 0,30 (izvrstan za maleni jajoliki automobil). No, vratimo se motoru... To je trenutačno najuvjerljiviji jednolitreni trocilindraš, koji postaje najvažniji Opelov motor (osim u Corsu, ugrađivat će se i u novu Astru, a i u druge modele). Cijela je mehanika dobro izbalansirana te se Adam Rocks vozi poput velikog auta, bez lelujanja i poskakivanja. Čvrsto leži na asfaltu i ima dobar temperament za napad na zavoje.

 

Turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem koji iz 999 ccm razvija 115 KS i 125 Nm oduševljava uglađenošću i spremnošću da kontinuirano povuče već 1200/min, a može se lijepo voziti sa šest litara

 

Volan je solidno precizan, podvozje nudi dojam kompaktnosti, a naginjanje karoserije je minimalno. Udobnost na gradskim neravninama nije vrlina zbog guma niskog presjeka pa je preporučljivo zadržati standardne - 215/47 R17. Kočnice su uvjerljive, a temperamentan motor i međuosni razmak od 231 cm doprinose agilnosti. Položaj sjedenja i okretnost pomalo podsjećaju na prvaka po osjećaju vožnje gokarta - Mini.


Cijena testirane izvedbe dodatnom je opremom narasla za dodatnih 3000 eura pa je za ovakav Adam Rocks potrebno 'istresti' 21.163 eura. Za taj novac dobiva se premium osjećaj za volanom, a to se i dodatno plaća. Kupcima usmjerenim na mali gradski automobil, koji je i štedljiv i razmjerno povoljan, nudi se osnovni Adam 1.2 Jam, za osjetno jeftinijih 12.779 eura.

 

Krov u boji I'LL BE BLACK nudi užitak vožnje pod otvorenim nebom. Platneni električno pokretan krov dio je standardne opreme izvedbe Rocks, striptiz traje svega pet sekundi, a moguće ga je otvarati i zatvarati sve do brzine od 140 km/h.

 

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  turbobenzinski, redni, 3-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 12V, lanac, direktno ubrizgavanje, Start/Stop

Obujam: 999 cc

Provrt x hod: 74 x 77,4 mm
Snaga: 85 kW/115 KS pri 5200/min
Moment: 170 Nm pri 1800 do 4500/min
Kompresija: 10,5:1
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni šest stupnjeva 
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut sa stabilizatorom 
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 262 mm, straga puni diskovi 254 mm, ABS/EBD/BAS 
Gume: doplata 215/45 R 17 (225/35 R 18)
Karoserija: hatchback B segmenta, 5 vrata, 5 sjedala 
Dimenzije: 
3747 x 1720 x 1493 cm
Osovinski razmak: 2311 cm 
Prtljažnik: 
170 - 663 l.
Masa/nosivost: 
1141/345 kg
Spremnik goriva: 38 l 
Krug okretanja: 10,8 m 
Najveća brzina: 196 km/h 
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,9 s 
Potrošnja: grad 6,3 / otvoreno 4,4 / kombinirano 5,1 l/100 km 
Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km
CO2: 119 g/km  
Cijena: 146.300 kn (19.124 eura);  s doplatama 169.550 kn (22.163 eura)
Osnovni Adam Rocks: 125.800 kn (16.444eura) - Adam Rocks 1.2 (70 KS
Osnovni Adam: 97.765 kn (12.779 eura) - Adam Jam 1.2

 

+ solidna izvedba
+ bogata oprema
+ sigurnost
+ dobre performanse
+ povoljna potrošnja
- malen prtljažnik
- paprena cijena
- velika masa

Popis serijske i dodatne opreme:

Adam 3 door Rocks B 1.0 XFT (85 kW / 115 hp) MT6 Start/Stop            146.300 kuna

Oprema:

  • Halogena prednja svjetla
  • Vjetrobransko tonirano staklo
  • Električno podesiva vanjska ogledala s kućištima u boji
  • Svjetla za maglu, straga
  • Truba s jednim tonom
  • Prednja sjedala s podesivim naslonima
  • 6-polni priključak u odjeljku za akumulator
  • Držač čaša prednji i zadnji
  • Upravljač podesiv po visini i dubini presvučen kožom sa kontrolama radija
  • Sportski instrumenti s rubovima u srebrnoj boji
  • Klima uređaj s manualnim kontrolama
  • Okvir B / S gor. si, krov obrubljen kromom
  • Radio CD 3.0 BT
    • Sustav 7 zvučnika 4 x 20 W, premium
  • Putno računalo
  • Tempomat, s upravljanjem brzine
  • Bočni i krovni zračni jastuci za vozača i suvozača
  • Primarni sklopivi ključ plus jedan nepreklopivi (preklopni ključ u boji karoserije)
  • 17" SWISS BLADE, SREBRNI
    • Gume 215/45 R17 SL 87V BW HW3
  • Kit za popravak kotača

Dodatna oprema testnog modela:  23.250 kn

  • Krov u boji I'LL BE BLACK                                                                       1.450 kn
    • Vanjsko ogledalo, crna boja vanjskog pokrova, Dodatno zatamnjena stražnja stakla, Električno podešavanje i grijanje vanjskih ogledala s kućištima u boji vozila (ručno preklopiva)                                                 
  • Premium paket prednjih svjetala                                                 1.100 kn
    • Automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela, Unutarnje ogledalo osjetljivo na jačinu svjetla, Senzori za kišu                                                               
  • Dodatno zatamnjena stražnja stakla                                          650 kn
  • Praktična mrežica, paket                                                              350 kn                                  
  • Automatski klima uređaj                                                               3.650 kn
  • ROCKS tepisi od velura                                                               0 kn
  • Paket kože u unutrašnjosti u boji BRANDY                             1.300 kn
  • 18" TWISTER, TECH GREY, ROCKS MANOOGIAN PRIČVRSNI UKRASI ZA KRAKOVE
    • Gume 225/35 R18 XL 87W BW HWY                            3.600 kn
  • Prodajni paket Zima specijal                                                        2.550 kn
    • Grijanje upravljača, Grijanje prednjih sjedala
  • Držač za navigaciju (FlexDock baza)                                        850 kn
  • Stražnji spojler                                                                                0 kn
  • Paket unutarnjih svjetala                                                             850 kn
    • Zasloni za sunce, vozačev i suvozačev s osvjetljenim kozmetičkim zrcalima
  • Pomoć pri parkiranju, straga                                                        2.950 kn
    • Sustav 7 zvučnika 4 x 20 W, premium
  • Radio MY MEDIA                                                                           2.850 kn
    • Mogućnost univerzalnog hands-free telefoniranja, audiosustav, mogućnost streaminga audiozapisa, USB veza
  • Prečka s logotipom u boji I'LL BE BLACK                                 1.100 kn

UKUPNO TESTNI MODEL: 169.550 kn  




Mazda


Gulf

Tembo