5.7.2018. Autor: Roberto Baždo

Test: Audi A8 50 TDI quattro Tiptronic, najbolji spoj luksuza i performansi

Raskošna aluminijska limuzina s uglađenim dizelašem od 286 KS i prvoklasnim pogonom 4x4 stoji cijelo bogatstvo, koje opravdavaju dosad neviđene tehnološke inovacije i ubojite performanse uz povoljnu potrošnju

Audi sve jače stupa visokom klasom, što najbolje pokazuje nova izvedba najveće limuzine iz Ingolstadta. Mercedes-Benz S-klase i BMW Serije 7 za mnoge su statusno prokazani, pa je ovo ipak manje upadljiva alternativa. A činjenica da zbog cijene, koju raskošna oprema povisuje na 1.215.928 kuna, možete imati neočekivane provjere financijske policije, pokazuje da se radi o modelu posebnog kova.

Četvrta generacija najveće limuzine iz Ingolstadta, koja je početkom 1994. izazvala senzaciju aluminijskom karoserijom po konceptu ASF (Alu Space Frame), krajem prošle je godine ponovno uvela reda u ponudu Audija.

Naime, prethodni je model iz 2003. gotovo potopio konkurent iz vlastitog dvorišta - ne puno manji, na prvi pogled gotovo isti, a znatno jeftiniji model A6. Stoga dizajneri nisu škrtarili. Karoserija je rastegnuta na 517, a još je impozantnija širina od 195 centimetara, što u konačnici donosi - najveći komfor u visokoj klasi. Pri tome još nismo spomenuli i dostupnu produljenu 'Lang' izvedbu (5302 mm).


Prva je serija u ponudi samo s V6 motorima, a premda mnogi misle da su dizelaši povijest, u prvom je planu upravo TDI verzija. Za sada dvije dostupne verzije (50 TDI i 55 TFSI) dolaze opremljene prvoklasnim pogonom 4x4, slavne oznake Quattro. Za razliku od konkurenata, izvorno opremljenih stražnjim pogonom, Audijeva je koncepcija, sa središnjom viskoznom spojkom, predodređena za integralni pogon, poprečno simetričan i savršeno izbalansiran. Velike prednosti donosi i aluminijska karoserija, doduše skupa poput zlata, koja osigurava veću čvrstoću i bolja deformacijska svojstva u sudaru (koje još više dolazi do izražaja uz nove sigurnosne tehnologije), uz nižu masu.

Međuosovinski razmak od 2998 mm osim što donosi još bolju ugodu u vožnji, razina prostranosti se mjeri u kvadratnim metrima

S velikom sigurnošću možemo reći, kako će ova dizelska inačica biti i najučestalija na domaćim prometnicama. Testni model nas je svojim performansama dodatno uvjerio. Moćan V6 dizelaš oduševljava mekanim, prigušenim radom, dok na svaki dodir gasa pokazuje dinamitski potencijal. Atraktivna ručica automatskog mjenjača s osam stupnjeva lijepo leži u ruci, a već prvi start pokazao je moć 286 KS s tenkovskih 600 Nm. Limuzina od 1950 kilograma do 100 km/h stiže za svega 5,9 sekundu, a krajnjih maksimalac je 250 km/h. Zapravo, fascinira koliku razinu izoliranosti i ugode donosi na brzinama koje odskaču od dozvoljenih. Dakle, lijeva traka je rezervirana za ovaj model. Vozači u takvom vozilu vrlo lako bi se mogli zaboraviti na brzim prometnicama, što pred “plavcima” ne bi bio baš neki izgovor.

Ovo je pravi dugoprugaš, za lijevu traku na autocesti, koji pri 160 km/h gotovo nečujno prede na manje od 1700 okretaja. Kad se tada nagazi gas, začuje se zvuk “iz dubine” i nestvarno nabiranje za automobil tolikih proporcija, uz ugodan pritisak na leđima i osjećaj da ste u kabini francuskog TGV-a.  Još jedan hvale vrijedan parametar je potrošnja, naš test smo završili na 8,5 litara dizela na 100 km. Teško za povjerovati, ali ovaj “gospodar prstenova” pravi je ekonom.

Kada pričamo o dizajnu, uvijek će biti podijeljenih mišljenja. Neki će bez razmišljanja zaključiti kako su linije savršeno pogođene, dok će neki spomenuti kako nema onaj – faktor X!