30.9.2019. Autor: Oliver Marić

Test: Citroën C3 1.2 PureTech 110 Shine S&S BMV6, izvrsna kombinacija i razlog za osmijeh

Francuski osvajač ulica već treću godinu zaredom odiše svježinom, a specifičnim stilom, komforom i funkcionalnošću privlači kupce. Turbobenzinac od 110 KS odlično mu pristaje, dobro vuče, fino zvuči i razmjerno je štedljiv (6,5 litara)...

Što reći, a da već ne znamo nešto o ovome modelu. Citroën C3 nas je već navikao na svoj otkačeni nastup, a svoj uspjeh gradi već treću godinu zaredom. Ako nas pitate, ovo je možda i najzanimljiviji model francuske marke, model s kojim bismo se i na dulje staze voljeli družiti.

Bolji poznavatelji znaju kako se prvi C3 pojavio 2002., poslavši u mirovinu Saxo, druga generacija stigla je krajem 2009., a na salonu u Parizu 2016. predstavljen je aktualna generacija. No, krenimo secirati naš testni primjerak zanimljive pogonske opcije.

Ugodno podešeni ovjes većini će se svidjeti, ali svima će se zasigurno dopasti živahni 3-cilindarski turbobenzinac PureTech, koji iz 1199 ccm izvlači 110 KS. Osim što nudi dinamične performanse, koje uživo djeluju puno uvjerljivije nego u prikazanim brojkama (9,8 s do stotke i može potegnuti 188 km/h), može se pohvaliti i razmjerno malom potrošnjom od 6,5 litara

Pri višim okretajima motor dobiva sportski frktavi zvuk, koji potvrđuje dinamičnost i pokazuje da se konkurencija s njim ne treba šaliti. Temperamentu i performansama pomaže i šeststupanjski mjenjač, koji je dobro stupnjevan, ali smo poželjeli da je 'čvršći', kraćih hodova ručice. 


No, vožnja s ovom kombinacijom je odlična. Na autocesti je razmjerno tih, a to je djelomično zasluga i dobro posloženim omjerima brzina. Lako se može voziti temperamentno, živahno, jer dinamičnom pogonu dobro asistira 'konkretno', sigurno podvozje, koje usto pruža i dovoljno sigurnosti. 

A sjedi se blago povišeno, ugodno, stječe se dojam vožnje većeg automobila, kompakta. Upravljač s električnim servom konačno je postao osjećajniji, a vožnji u 'visokom ritmu' pomažu i snažne kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavljanje u 37,5 metara. Za nižu klasu - petica!

Unutrašnjost je funkcionalna, usto i zabavna, kao vanjština. Dakle, razigranost u prvom redu. Puno je tu detalja koji privlače poglede, ali i plastike koja otkriva kako je riječ samo o modelu B-segmenta, koji ipak nije premium.

Na koncu, ovaj model i dalje će ostati jako zanimljiv širokoj skupini kupaca. Posebno onoj ženskog roda, s pravom - ima iznadprosječno prostora u interijeru, ugodan je za vožnju, a s cijenom se može prilagoditi domaćoj kupovnoj moći.

FOTO: Auto Motor i Sport / Press

POGON

Motor: benzinski, 3-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1199 ccm

Provrt x hod: 75 x 90,5 mm

Kompresija: 11:1

Snaga: 81 kW (110 KS) pri 5500 o/min

Moment: 205 Nm pri 1500 o/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 3996 x 1829 x 1474 mm

Međuosni razmak: 2540 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,9 m

Masa/nosivost: 1125/475 kg

Prtljažnik: 300/922 l

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 259 mm/bubnjevi

Ručna: mehanička

Naplaci: čelični

Gume: 205/55 R 16

PERFORMANSE

Brzina: 188 km/h

0-100 km/h: 9,8 s;

Potrošnja (EU): 5,5/4,0/4,8 l/100 km

Na testu: 6,6 l/100 km;

CO2: 103 g/km

CIJENA

Testni model: 127.200 kn

Osnovni benzinac (bez klime): 83.723 kn - PureTech 68 Live

Osnovni dizelaš (bez klime): 96.442 kn -  BlueHDi 75 Live

VRLINE I MANE

+ motor (potrošnja, performanse)

+ prostranost

+ specifičan dizajn

+ performanse

- dugi hodovi ručice mjenjača

- neki materijali interijera






Gulf

Tembo