7.2.2019. Autor: Željko Marušić

Test: Citroën C3 Aircross PureTech 110 Feel, i 'mali' turbobenzinac konja za utrku ima

'Pogođena' umanjenica 'Europskog automobila 2017. godine', s 3-cilindrašem od 110 KS i 205 Nm fino povuče (10,2 s, 185 km/h) i troši sedam litara. U već pristojno opremljenom srednjem paketu Feel dobra je alternativa dizelašima

O Citroën C3 Aircross, novom francuskom adutu pisali smo nakon hrvatske prezentacije, a potom smo vozili lijepo opremljene dizelske verzije, sa 120 KS i potom s 99 KS. Nije čudno što crossoverima popularnost proteklih godina raste neprestano. 

Ovaj je model, tehnološka umanjenica Peugeota 3008, 'Europskog automobila 2017. godine', po mnogo čemu 'pogođen'. Dužinom 415 i širinom 176 cm još je razmjerno suzdržan, a usto komforan i, ono što se donedavno nije moglo reći za francuski automobil, čvrst. I dizajn je, koliko god se o ukusima može i treba raspravljati, za pet ili, da budemo maksimalno kritični, barem za četvorku. 

Sjedi se ugodno uzdignuto i narednim sjedalima stječe se dojam vožnje većeg automobila, a mjesta, naravno, koliko može biti za međuosni razmak od 260 cm ima i sprijeda. 

Izvedba je višebojna, simpatična, s dobrom kombinacijom klasične izvedbe instrumenata i suvremenog infotainmenta. Dizelaši su i dalje 'in' pa nakon što smo se uvjerili u dinamičnost i štedljivost dizelskih verzija, red je došao na drugi po redu, bolje rečeno, srednji benzinac u ponudi. 


Francuski crossover na dnu naše kompaktne klase (C-segmenta), premda je po EU normama, nominalno, B-segment simpatičan je i spretan, a štitnici u donjim dijelovima branika i 17,5 cm udaljenosti podnice od podloge, omogućavaju solidna off-road svojstva, s prednjim pogonom (4x4 nije u ponudi)

Osnovni benzinac s 82 KS ipak nije za one koji vole vožnju u visokom ritmu, ali daleko od toga da je neupotrebljiv (14 s, 165 km/h). Riječ je o dugohodnom 3-cilindrašu obujma 1199 ccm, koji je u testnoj verziji opremljen turbopunjačem, što mu snagu povećava na 110 KS pri 5500/min, a mogućnosti mu  još bolje opisuje najveći okretni moment od 205 Nm pri samo 1500/min. 

To jasno pokazuje, da uz dobro prigušeni frktavi zvuk fino povuče od niskih okretaja te dobre performanse postiže i bez 'cijeđenja' okretaja. Kome to nije dovoljno, može izabrati verziju sa 130 KS i 230 Nm, što omogućava već naglašenu dinamičnu vožnju, uz ubrzanje do stotke za 9,3 s i najveću brzinu od 200 km/h, pomognut 6-stupanjskim mjenjačem. No i 10,2 s do 100 km/h i najveća brzina od 185 km/h više nego dobra je mjera za ovaj auto. 

Fino i ravnomjerno vuče te, objektivno, najbolja je mjera, jer pruža najbolji balans svih svojstava. Ručica mjenjača predugačkog hoda, tradicionalna PSA-ova 'boljka', ovdje zbilja nije problem, a 5-stupnjeva, zbog široko iskoristivog područja okretaja (od 1300 do 5800/min) to je zbilja najbolja kombinacija. 

Ovakav C3 Aircross je dinamičan, u gradu, poletan i okretan, a nez obzira na povećanu visinu i 17,5 cm udaljenosti podnice od podloge, koji mu omogućavaju dobre mogućnosti i izvan asfalta, dobro se snalazi kroz zavoje. S obzirom na koncepciju ne naginje se previše te s 'konkretnim' podvozjem i dovoljno 'špirita' pod haubom za izvlačenje iz zavoja, 


Ergonomija i prostranost su  vrlo dobri, instrumenti klasične grafike su pregledni, a mjenjač (malo predugog hoda ručice ima pet stupnjeva prijenosa (PureTech 130 šest)

Omogućava sigurno 'peglanje' zavoja i visoke brzinske prosjeke na zavojitim cestama. Ima talenta i snage na autocesti, lakoćom održava putne brzine od 140 do 150 km/h i nije bez snage na pretjecajnoj traci. 

Pri visokim je turažama 3-cilindraš potpuno umiren i ugodniji od dizelaša, 50-ak kg manje mase na prednjim kotačima čine ga agilnijim kroz zavoje od dizelaša. Trk na 160 km/h osjeća se da mu pomalo 'nestaje daha', ali nema ga potrebe tjerati više, jer tada i potrošnja raste. 

Netipično za turbobenzinca dugog hoda rado se vrti, do 6000/min, no zbog specifične momentne karakteristike nema ga potrebe 'cijediti' iznad 5000/min. Uz sve to realna potrošnja od šest do sedam litara je OK, a uz štedljiviju vožnju može i manje.  

Uz sve to, cijena od 129.900 kn za pristojno opremljen srednji paket Feel je korektna (testni je model opremom 'pojačan' na 138.200) te je ovo zanimljiva alternativa dizelašima, koji su mnogima, i usprkos svih hajki protiv njih, poželjna alternativa dizelašima.


3-cilindarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem radi razmjerno uglađeno te dobro povuče već od 1300/min, usprkos dugohodnoj konstrukciji  (75 x 90,5 mm) dobro podnosi visoke okretaje, a troši otprilike litru i pol više od jednako snažnog dizelaša

POGON 

Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 12V, lanac, direktno ubrizgavanje, blok od aluminijskog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1199 ccm

Provrt x hod: 75 x 90,5 mm

Kompresija: 11:1

Snaga: 81 kW (110 KS) pri 55000/min

Moment: 205 Nm pri 1500/min

Mjenjač: ruč., 5 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da.

KAROSERIJA 

Izvedba: crossover B/C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4154 x 1756 x 1597 mm

Međuosni razmak: 2604 mm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 10,7 m

Masa/nosivost: 1278/430 kg

Prtljažnik: 410 - 1289 l

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 5 zvjezdice.

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 278 mm/diskovi 262 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R 16.

PERFORMANSE 

Brzina: 185 km/h

0-100 km/h: 10,2 s

Potrošnja (EU): 5,7/4,9/3,5 l/100 km

Na testu: 7,4  l/100 km; CO2: 112 g/km.

CIJENE 

Testni model: 138.200 kn (18.676 eura)

Bez dodatne opreme: 129.900 kn (17.544 eura)

Osnovni benzinac: 113.900 kn (15.392 eura) - PureTech 82 Live

Osnovni dizelaš: 137.900 kn (18.635 eura) - BlueHDi 100 Feel

DODATNA OPREMA 

Crvena boja Passion: 3000 kn

Uređenje Urban Red: 3000 kn

Pomoć pri parkiranju straga: 2000 kn

Svjetla za maglu: 1000 kn

Rezervni kotač: 800 kn

VRLINE I MANE

+ elastičnost i performanse

+ funkcionalnost

+ oprema

+ dobro ležanje

- predug hod mjenjača (uvjetno)






Gulf

Tembo