14.9.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Citroën C3 Enterprise BlueHDi 75, spretan i štedljiv dostavnjak

Zanimljivo transformirani francuski mališan, u osnovnoj dizelskoj verziji, može utovariti kubik tereta te je dobra opcija za biznis, ne samo u gradu, nego i na dužim relacijama

Trebate malog dostavnjaka, s dva prostrana sjedala i bunkerom straga, okretnog i štedljivog, naravno ne i skupog? Upravo takvog imali smo na testu! Citroën C3 Enterprise BlueHDi 75 za 78.640 kn plus PDV dobra je opcija za poduzetnike.

A riječ je o kategoriji N1, dakle onima koji nisu opterećeni visokom trošarini te se pri kupnji PDV može odbiti kao pretporez. Testni je primjerak jednostavna transformaciji francuskog junaka niže klase (B-segmenta), treće generacije, kojeg smo vozili odmah po dolasku na tržište, a potom i nedavno.

U stražnjem dijelu je iskoristiv prostor obujma gotovo metar kubični, a masa korisnog tereta je 534 kg. Zanimljiva kombinacija, u očvrsnutoj konstrukciji, koju smo uočili već u osnovnom C3, premda ovakva izvedba nije izvorno napravljena da bude dostavnjak, pa funkcionalnost smanjuje visok utovarni rub, a stražnja brata nemaju potpunu funkcionalnost. Ali zato je cijena povoljna, a osigurana su pristojna vozna svojstva. 

Oprema je osnovna i za ovakav model izvedba, bez luksuznih značajki, ali sa svim funkcionalnostima automobila B-segmenta (niže klase) zaslužuje palac gore. Novi je C3 prilično profitirao po prostranosti, i premda u ovakvoj izvedbi treba računati na naslone koji se ne mogu dodatno ukositi, mjesta ima i za krupne osobe.  Ergonomija je pohvalna, lijepo se vozi, čak i nešto duži hod ručice mjenjača, od idealnog, što smo uočili u osnovnom modelu, ovdje nije problem.

Najjači adut ovog modela? Svakako je turbodizelaš obujma 1560 ccm i snage 75 KS. To je 'pošten komad' motora, jer, dovoljno se sjetiti da  se isti motor, doduše sa 114 KS ugrađivao u Volvo S60/V60, verzija D2. Premda je okretni moment prigušen na 233 Nm pri 1750/min, to je još uvijek vrlo dobro, i razmjerno moćno, pa se u vožnji osjeća prilična snaga 'pod nogama', veća nego 'na papiru'. Zbilja, performanse su vrlo dobre.

Na papiru 15,3 s do stotke ne djeluje uvjerljivo, alu u praksi, motor je žilav i poletan, 5-stupanjski mjenjač je prava mjera i snage ima u svakom stupnju. Ubrzanja su dovoljno uvjerljiva te je za pošten temperament dovoljno šaltati pri 3000/min. Velik motor osigurava dobre performanse i uz razmjerno dugačak krajnji prijenos, a to je itekako dobrodošlo na autocesti. 

Tu je razmjerno velik dizelaš 'u svom elementu', pa je C3 Enterprise BlueHDi 75 pogodan za dostave i na daleke destinacije. Uz sve je i udobnost korektna, za razliku od mnogih manjih dostavnjaka koji su neudobni na neravninama. Francuzi su tradicionalno dobri majstori za podvozje, koje pruža poželjan kompromis svih svojstava. Kao i kod svih sličnih modela, što je tereta više, to je udobnost povoljnija, jasno, tada se počinje gubiti na dinamici

Velik dizelaš ponovno donosi prednosti kod većeg opterećenja, a tu je itekako pohvalna potrošnja. Dobar ritam moguć uz prosječnih pet litara, a štedljivijom se vožnjom može proći i s malo više od četiri litre. Uz sve to, stabilnost je pohvalna, a 15-colne felge s gumama 185/55 prava su mjera za naše uvjete. Zbog toga je ovaj spretan, funkcionalan i štedljiv mali dostavnjak poželjan izbor, pogotovo što ne izgleda kamionski, nego 'prijateljski'. I, za razliku od mnogih vozila za prijevoz tereta, ne umara u vožnji.



POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1560 ccm

Provrt x hod: 75 x 88,3 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 55 kW (75 KS) pri 3500/min

Moment: 233 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ruč., 5 st.

Pogon: prednji

KAROSERIJA

Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4000 x 1750 x 1470 mm

Međuosni razmak: 2540 mm

Dimenzije teretnog prostora: 1070 x 1041 x 879

Masa/nosivost: 1086/524 kg

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,9 m

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 259 mm/bubnjevi

Ručna: mehanička

Naplaci: čelični

Gume: 185/55 R 15

PERFORMANSE

Brzina: 171 km/h

0-100 km/h: 15,3 s;

Potrošnja (EU): 4,2/3,1/3,5 l/100 km

Na testu: 6,9 l/100 km; CO2 : 109 g/km

CIJENA

Testni model: 98.300 kn (78.640 kn bez PDV-a)

Osnovni benzinac: 83.723 kn PureTech 68 Live

Osnovni dizelaš: 95.840 - BlueHDi 75 Live





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume