3.5.2013. Autor: Kristian Sikavićev

TEST: CITROEN C3 PICASSO HDI 90 EXCLUSIVE

Štedljivi obiteljski jednovolumen - malen izvana, golem iznutra

Testirali smo Citroen C3 Picasso Exclusive 1.6 HDi, snage 92 KS, monovolumen B-segmenta, koji oduševljava funkcionalnošću i neočekivano velikom prostranošću. Simpatičan obiteljski 'dostavnjak' javnosti je premijerno predstavljen na Salonu automobila u Parizu 2008., a na naše je tržište došao sredinom travnja 2009. To je još jedan plod kreativnosti francuske marke, koji se ističe odvažnim stilom i inovativnom arhitekturom. Zbog toga je poseban u klasi manjih, višenamjenskih modela jednovolumenske forme i djeluje gotovo kao spacebox.

Premda u biti i izgleda četvrtastog oblika, karoserija ima nježno zaobljene linije, rekli bismo istovremeno nudi moderno i retro šarm, te prostranost i eleganciju, što je naglašeno i potpisom Picasso na karoseriji. Ulazak putnika na prednje sjedalice je lak i brz, a sjedi se na povišenim sjedalicama što osigurava bolju preglednost. Mora se priznati kako je originalno i ekstravagantno riješena instrumentna ploča – tipično za Citroenovu tradiciju dizajniranja. To se osobito odnosi na brzinomjer, obrtomjer, putomjer i mjerač goriva na poluprozirnom bijelom mliječnom LCD ekranu.


Citroen C3 Picasso je mali obiteljski jednovolumen koji pruža puno prostora u unutrašnjosti, kako za putnike, tako i za prtljagu

Međutim, instrumenti su nepotrebno razasuti po cijeloj instrumentnoj ploči što je nepregledno i zbunjujuće i van uobičajenog pogleda vozača. U središnjem dijelu ispod vjetrobrana su čak četiri različita ekrana, već spomenuti poluprozirni bijeli, veliki ekran u boji za navigaciju, te dva crvenkasta za putno računalo i informacije, a kroz obruč upravljača vozač gleda glatku plastiku. Centralni greben uokviren je glatkom crnom plastikom koja neugodno reflektira sliku unutrašnjosti, pa to otežava upravljanje komandama na njoj. Moglo je to biti i bolje izvedeno, jer ovako od vozača traži dugo vrijeme privikavanja.

Srebrna ovalna polica ispred suvozača i manja ispred suvozača samo su estetika i nema nikakvu praktičnu vrijednost, jer u vožnji iz nje ispada i olovka. Kritiku upućujemo i činjenici kako vozač i suvozač nemaju oko sebe kvalitetne police za odlaganje sitnijih predmeta, čista suprotnost odlično organiziranom prtljažniku. Uz bogati paket opreme Exclusive dolaze i otmjeni detalji kao što su metalni dijelovi u kokpitu te kvalitetna koža i plastika. C3 Picasso prije svega je obiteljski mali jednovolumen, a ima i korisne detalje kao spremnik s poklopcem na podu ispod nogu putnika na stražnjim sjedalima i avionski stolić na stražnjoj strani prednjih sjedala. Dodatni mali retrovizor na krovu može se izvući iz spremišta kako bi vozač mogao nadgledati putnike (djecu) na stražnjim sjedalima.


Ekstravagantno Citroenovo rješenje ima malo previše razbacane instrumente (čak četiri različitih ekrana) što vozača zbunjuje i otežava mu snalaženje i čitanje informacije, te zahtjeva duži period privikavanja, jer se svi instrumenti nalaze izvan uobičajenih linija pogleda vozača

Stražnja sjedišta su djeljiva i zasebno klize dužinom od 150 mm kako bi se putnici svih tjelesnih građa mogli udobno smjestiti. Jednim potezom ih možete sklopiti zahvaljujući komandama za sklapanje koje se nalaze na gornjem dijelu stražnjih sjedala. U paru s pomičnom podnicom prtljažnika, ova funkcija omogućava vam kreiranje potpuno ravnog utovarnog prostora koji se proteže sve do sjedala u prvom redu. Dužina utovarnog prostora može se dodatno povećati i iznositi više od 2,41 metara ako preklopite naslon suvozačevog sjedala u stolić.

Obujam prtljažnika ispod zaštitne police s maksimalno pomaknutim sjedalima prema straga iznosi 385 litara, a s maksimalno pomaknutim sjedalima prema naprijed 500 litara. Obujam prtljažnika do krova s preklopljenim stražnjim sjedalima je 1506 litara. Prtljažnik ima praktičnu dvostruku podnicu prtljažnika, s dnom koje se može izvaditi i tako dodatno povećati obujam prtljažnika ili se ispod dna mogu 'sakriti' predmeti od neželjenih pogleda. Sve u svemu za svoje vanjske dimenzije Citroen C3 Picasso je jednovolumen koji pruža puno prostora u unutrašnjosti, kako za putnike, tako i za prtljagu.

Provjereni HDi 1.6 dizelski motor koristi pouzdanu i efikasnu HDI tehnologiju sa visokotlačnim common-rail direktnim ubrizgavanjem goriva, što je garancija za kultiviran rad, ekonomičnost i tek solidne performanse. Motor razvija najveću snagu 92 KS i najveći okretni moment 230 Nm. Snaga i moment se razvijaju lagano linearno i odgovara umjerenoj obiteljskoj vožnji. Motor je prije svega jako štedljiv, na otvorenoj cesti prolazili smo sa 5,6 litara, ali zato autocesta nije okružje koje mu odgovara.

Mali motor u umjereno teškoj, ali visokoj i aerodinamički nedovoljno optimiranom karoserijom, na autocesti kod konstantne brzine 130 km/h popije u prosjeku 6,4, a ako se brzina poveća brojka brzo skoći na 7 litara. Očito da jurnjava i stiskanje gasa do daske, kako bi se dobila sportska vožnja, previše opterećuje motor, koji u takvim prilikama ostaje bez daha. No, za svakodnevnu upotrebu je OK. Velika primjedba na motor je ogromna buka već od 100 km/h na više, kada slušanje muzike postaje nemoguće, a i razgovor je otežan.

Što se tiče kočnica one su u potpunosti ispunile sva naša očekivanja, ali se vozač mora naviknuti na njihovu karakteristiku da i pored ugrađenog serva mora snažnije pritisnuti kočnicu na početku svakog kočenja. Ovjes spada u mekše što pogoduje komforu (ESP serijski), ali kako je testirani primjerak imao doplatu za 17 colske naplatke od lagane legure s niskoprofilnim gumama on su bile 'krivac' za prijenos oštrih udaraca sa rupa na asfaltu.

Osnovni model Citroen C3 Picasso pokretan benzincem 1.4 dostupan je već od 13.040 eura) čime privlaći puno kupaca, jer u ova teška vremena za prodaju automobila Citroen je ovim modelom ponudio kupcima puno u malom i najbolju protuvrijednost za uloženi novac, odnosno svojevrsni best buy u ovoj klasi jednovolumena. Testirali smo verziju Citroen C3 Picasso Exclusive 1.6 HDi 92 KS koja košta 16.596 eura, a uz dodatnu opremu kojom je bio nakrcan testni auto cijena skače do dosta visokih 19.625 eura.

Davor Kindy

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, 8 ventila, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, četiri ventila po cilindru, common rail, intercooler, Euro 5
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75,0 x 88,3 mm
Snaga: 68 kW/92 KS pri 4000 o/min
Moment: 230 Nm pri 1750 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa 5 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, pseudo McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga uzdužna ramena, polukruta osovina, stabilizator, ESP
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 266 mm, straga diskovi 249 mm, ABS
Gume: 195/55 R 17
Karoserija: jednovolumen, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 408 x 176,5 x 162,5 cm
Osovinski razmak: 254 cm
Prtljažni prostor: 385/500/1506 litara
Masa/nosivost: 1277/462 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 174 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,3 s
Potrošnja: 8,5/4,0/4,6 l/100 km
Cijena osnovnog modela: 13.040 EUR
Cijena testiranog modela: 16.596 EUR
Cijena testiranog modela sa dodatnom opremom: 19.625 EUR






Gulf

Tembo