18.3.2014. Autor: Željko Marušić

TEST: DACIA LOGAN MCV 1.5 DCI LAUREATE, NAJJEFTINIJI OZBILJAN DIZELSKI KARAVAN

Izgleda OK, komforan je i s golemim prtljažnikom, štedljivi dizelaš sa 75 KS vuče bolje od očekivanja, a cijena je super

Odmah komentar ocjene 'cijena je super': to prvenstveno vrijedi za osnovni dizelski model 1.5 dCi Ambience, koji ima svu nužnu opremu i dizelskih 75 KS, koji vuku bolje od očekivanja, oduševljava prostranošću i prtljažnikom od 573 do 1873 litara te omjerom uloženog i dobivenog, a košta 86.500 kn (11.300 eura). Ali, kad se rumunjski karavan, napravljen tehnologijom prethodnih Renaultovih modela Clio i Megane, nabije opremom, kao u modelu Laureate, cijena od 112.130 kn (14.750 eura) ipak postaje manje privlačna. To je i najbolji uvod u test modela, za kojeg se zbilja može zaključiti da je najjeftiniji, ozbiljan dizelski karavan.

Od trenutka pojave prvog Logana, u ljeto 2004., Dacia je u potpunosti promijenila imidž te je od predmeta ismijavanja postala omiljena kupnja razboritih kupaca. Taj se proces odvijao paralelno na bogatijim zapadnim i siromašnijim istočnim tržištima, u toj mjeri da je, gotovo smo u to uvjereni, iznenadio i samu krovnu tvrtku, Renault. U posljednje se vrijeme čini kako rumunjski proizvođač polako premješta svoju gamu naviše. To i nije bez logike, jer su pod Renaultovom kapom još dva brenda koja se tržišno mogu pozicionirati ispod Dacije - Lada i Datsun.

Novi karavanski Logan MCV, predstavljen u ožujku 2013. (osnovni, limuzinski model Logana druge generacije stigao je krajem 2012.), pokazuje da stara formula vrijedi i dalje. Osnovni se benzinac 1.2 16V sa 75 KS može dobiti već za 64.700 kuna (ništa mu ne nedostaje, a jednako snažni dizelaš sa 1461 ccm, i drugim po redu paketom Ambience, koji pruža sve bitno, stoji 86.500. Testirali smo njegovu verziju s najboljim paketom opreme Laureate, vrijednu 93.500 kn, koja je u testnoj verziji opremom napucana na razmjerno visokih 112.130 kn.

Potrošnja nešto veća od pet litara odličnog Renaultovog dizelaša melem je za novčanik, a niska emisija CO₂ razlog smanjenja cijene u usporedbi s prethodnikom. Sve uistinu bitno dolazi već u serijskoj opremi, zajedno s najjačim adutom, golemim i praktičnim prtljažnim prostorom od čak 573 litre, koji se preklapanjem stražnje klupe povećava do furgonskih 1873. Pritom nije zaboravljen ni drugi važan element praktičnosti, nosivost od čak 580 kg. U usporedbi s prethodnikom dizelaš je bolje prigušen, a performanse su iznenađujuće dobre.

Ubrzanje do stotke za 14,6 s i najveća brzina od 164 km/h u praksi izgledaju poletnije nego na papiru te verzija sa 90 KS nije nužna. S dvije osobe rumunjski je karavan uvjerljiv, a dah ne gubi ni potpuno opterećen (jasno, tada ne treba tražiti čuda). Pomaže mu korektan mjenjač s pet stupnjeva i dobre kočnice. Skladan stražnji dio nije nespretno rastegnut kao kod prvog MCV-a te ima pristojan stil, veliku upotrebljivost i dobru aerodinamiku. Ovjes podešen za slabije ceste i veća opterećenja ne pruža limuzinsku udobnost, ali u vožnji bez pretjerivanja ne nalazimo ozbiljne zamjerke.

Plehnati dojam unutrašnjosti potpuno je nestao, bučnost je smanjena, a i dizajn je sasvim OK, pa je napredak, u usporedbi s prethodnikom, kolosalan. Brzo se priviknete na 449 cm dužine, a dobra je i preglednost straga. Jedina su zamjerka osnovnih verzija 'plastične' gume Barum, koje su opasne na skliskoj cesti te ih je dobro, čim prije, zamijeniti boljima. Dakle, Dacia ovim modelom nudi kod novog automobila, po redovnoj cijeni, sve što kod drugih proizvođača trebate tražiti u salonima rabljenih. Sapienti sat! - lat. Pametnome dosta!

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprečno, blok od sivog lijeva, 1 bregasto vratilo (zupčasti remen), dva ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 76,0 x 80,5 mm
Snaga: 55 kW/75 KS pri 4000/min
Moment: 200 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, pet stupnjeva
Ovjes: neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, straga polukrut, poprečno spojena uzdužna ramena
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 259 mm, straga bubnjevi
Karoserija: 449 x 173 x 155 cm
Međuosni razmak: 263 cm
Prtljažnik: 573/1518 l
Masa/nosivost: 1090/580 kg
Spremnik goriva: 60 l
Krug okretanja: 10,8 m
Gume: 185/65 R 15
Najveća brzina: 164 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,6 s
Potrošnja: grad 4,4 / otvoreno 3,6 / kombinirano 3,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,3 l
Cijena: 112.130 (14.660 eura); osnovni model 1.2 16V Base: 64.700 kn (8460 eura); osnovni dizelaš 1.5 dCi 75 Ambience: 86.500 kn (11.300 eura)

dr. Željko Marušić

TAGOVI: TEST DACIA LOGAN MCV 1.5 DCI LAUREATE, TEST DACIA LOGAN MCV, TEST DACIA LOGAN, TEST DACIA, TEST LOGAN




Mazda


Gulf

Tembo