24.6.2015. Autor: Kristian Sikavičev

Test: DS3 Black BlueHDI 100 S&S

Frizura za francuskog šminkera s dovoljno poletnih i vrlo štedljivih dizelskih 99 KS

Tko bi rekao da je DS3, već u šestoj tržišnoj godini. Da se podsjetimo, premium izvedenica Citroëna C3 na tržištu je od jeseni 2010., a u lipnju prošle godine izgubila je prefiks Citroën. Bila je to potvrda uspjeha francuskog šminkera, koji je prodan u nakladi većoj od 300.000 primjeraka. Premda ostali iz iste serije (DS4 i DS5) ni približno nisu tako uspjeli, može se zaključiti da je novi brend DS (napravljen u slavu legendarne Žabe DS19 iz 1955., nesumnjivo jednog od najuspješnijih automobila u povijesti) uspio.

Testirali smo DS3 Black BlueHDI 100 S&S specijalnu verziju opisanu u PR objavi na kraju ovog teksta, koja je nedavno dobila dodatnu porciju 'šminke'. Atraktivan automobil dugačak 395, širok 171 i visok 146 cm oslanja se na koncernsku platformu međuosog razmaka 246,5 cm, ali sve je ipak napravljeno solidnije nego u osnovnoj verziji C3. Kombinacija stilskih posebnosti, koji se posebno uočavaju u području središnjeg nosača krova, donosi solidnu dozu premium dojma. Dizajn je atraktivan i jedinstven, premda koristi poznate forme. Zapravo, nevjerojatno je kako transformacija osnovnog modela može unaprijediti formu i izvedbu te napraviti korak prema luksuzu.


Premda se uočava sličnost s C3, izvedba je za dvije klase atraktivnija, što naglašavaju prednja LED svjetla i 17-colni alu naplaci s gumama 205/45

DS3 ne izgleda samo šminkerski uspješno, nego i čvrsto poput malog tenka. Školjkasta sjedala pružaju komfor i bočni oslonac kao u sportskom automobilu, lijepo je postavljen i upravljač, ali mjenjač predugačkog hoda jedini se ne uklapa u okruženje male jurilice. Ipak, više se pozornosti posvetilo luksuzu u malom pakiranju, pa će mnogi kazati kako je to tipičan ženski auto. Na prednjim sjedalima ima raskošno prostora za automobil B-segmenta pa se na komfor neće žaliti ni dvometraši, ali straga je ipak manje prostrano, jer mesnata sjedala uzimaju velik dio prostora. 


Šminkerska oprema, sa sportskim naglaskom, što naglašavaju metalizirane papučice i glava ručice mjenjača podjednako donose vizualni dojam i užitak upravljanja. Daleko od toga da je to prava sportska oprema, ali ima dovoljno aduta za privlačenje pažnje. Izbor materijala za klasu je bolji nego u osnovnom C3, a isto se odnosi i na završnu obradu. Općenito, dojam je da se vozi za klasu ozbiljniji automobil, koji svime pokazuje karakter kompaktne klase. Imponira čvrstoća izvedbe, po čemu se može zaključiti da je ipak temeljito dorađen, a ne samo ušminkan.


Šminkersko-sportska unutrašnjost naglašava iskorak u premium segment. Izbor materijala, završna obrada, ergonomija i bogata oprema jasno daju do znanja da je riječ o jednom od najluksuznijih predstavnika B-segmenta

Dizelska je opcija BlueHDI 100 je višestruko zanimljiva. Iz 1560 ccm razvija umjerenih 99 KS i 254 Nm, što je s jedne strane zalog pouzdanosti i dugovječnosti, a s druge pruža performanse koje omogućavaju temperamentnu vožnji (10,9 s i 189 s) uz potrošnju od četiri do pet litara. Premda se ne može reći da je to sportski (takve performanse pruža turbobenzinac 1.6 THP sa 155 KS), testna je kombinacija dobra mjera za temperamentnu vožnju. Ručni 5-stupanjski mjenjač dobro je proračunatih prijenosa, ali je šteta što ručica nije preciznija i brža.

Voznim svojstvima pomaže dobro ugođeno podvozje, dovoljno tvrdo, ali ne i neudobno, sa 17-colnim alu naplacima i gumama 205/45. Volan ne pršti od preciznosti, ali je OK i pruža solidnu dozu povratnih informacija. Srednji paket snage (osnovni ima 92 KS) prava je mjera i motor vuče kontinuirano, bez turbo rupe i lako se zavrti do 4500/min. Zbog toga je lako voziti uz visoke brzinske prosjeke, a solidnom ritmu kroz zavoje, za izvlačenje, pomažu dobra međuubrzanja u srednjim okretajima. I snaga kočnica je na visini, ovaj DS3, premda će netko poželjeti i snažniju konjicu (u ponudi ima dovoljno izbora), pruža sve što treba.


Štedljiv dizelaš moguće je voziti prosjekom manjim od pet litara, a čak ni prilikom oštre vožnje neće popiti znatno više od sedam. Umjerena snaga dobra je za dugovječnost, jer nije pretjerano toplinski i mehanički opterećen.

Dapače, osim što nedostaje malo više snage za dinamičniji odziv na gas, performanse su sasvim pristojne i realno ne treba tražiti više. Dobro se sjetiti, za 10,9 s do stotke ubrzavao je BMW 2002, ultimativni sportski auto s kraja 60-ih i početka 70-ih, a postizao je 176. Dakle, ovaj paket snage je sasvim dovoljan, odziv na gas dobar je u svim područjima brzina, a prigušenje buke je također bolje nego u DS3 (zahvaljujući boljim oblogama). A uz sve to auto pruža ugled vlasniku, premda ipak bolje pristaje ženama, bogatim kćerkama i 'sponzorušama'.

Na kraju i jedna od najvećih vrlina - niska potrošnja. Na testu smo prosječno trošili pet litara, u normalnim uvjetima treba računati na četiri do pet, a ako se pazi i želi štedjeti zbilja je moguće potrošnju spustiti na četiri litre. Jedino je upitna cijena, premda neosporno nudi dobar 'value for money'. S gotovo 20.000 eura DS3 ulazi na teritorij jednako snažnih i solidno opremljenih, ali osjetno prostranijih, 'igrača' C-segmenta. Mnogi će stoga zauzeti stav kako je bolje za isti novac kupiti klasu veći automobil, ali za višak stila pred konfekcijom isplati se dodati koji euro.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Karoserija: hatchback B-segmenta, 3 vrata, 5 sjedala
Motor: dizelski,  4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, aluminijski blok, 8V, zupčasti remen, common rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,3 mm
Snaga: 73 kW/99 KS pri 3750/min
Moment: 254 Nm pri 1750/min 
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni diskovi, ABS
Gume: 205/45 R 17 
Dimenzije: 3948 x 1716 x 1458 mm
Osovinski razmak: 2464 mm
Prtljažnik: 285/980 l
Masa/nosivost: 1160/445 kg
Spremnik goriva: 45 l
Najveća brzina: 189 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 s
Potrošnja: grad 3,8/ otvoreno 3,2/ prosjek 3,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,0 l/100 km
Emisija CO2: 87 g/km
Cijena: 149.900 kn (19.850 eura) 
Cijena osnovnog dizelaša: 123.062 kn (16.300 eura)  - Chic HDi 70 BVM 
Cijena osnovnog benzinca: 113.984 kn (14.950 eura) - Chic PureTech 82 BVM


Pročitajte i PR – tekst

SPECIJALNA SERIJA DS 3 BLACK NA HRVATSKOM TRŽIŠTU

DS lansira zavodljivu i bogato opremljenu specijalnu seriju DS 3 BLACK koja je u ponudi na hrvatskom tržištu od travnja. Specijalna serija DS 3 BLACK zavodi svojim stilom i dinamičnim ponašanjem, a poseban šarm i dašak francuskog luksuza daju mu dizajnerska rješenja i izuzetno bogata oprema.

U serijskoj opremi ima ABS + REF + AFU + ESP, 6 zračnih jastuka, Xenon Full LED svjetla i stražnja 3D LED svjetla, automatski klima uređaj, pomoć pri parkiranju straga, vanjske kromirane retrovizore, putno računalo, radio CD MP3 sa 6 zvučnika s komandama na upravljaču i Jack utičnicom, regulator/limitator brzine, svjetla za maglu, bočne kromirane letvice, daljinsko centralno zaključavanje, upravljač presvučen kožom podesiv po visini i dubini, dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo, električne vanjske retrovizore, prednje električne podizače stakala, Paket Osvjetljenje i dr.

Specijalna serija DS 3 BLACK dostupna je s crnom metalik bojom Perla Nera, naplatcima od lagane legure 17“ APHRODITE u sjajnoj sivoj ili crnoj boji, ukrasnim paketom Black te pletenom tkaninom u unutrašnjosti Alcantara Mistral. U ponudi je s ekološki prihvatljivim dizelskim motorom BlueHDi 100 S&S BVM, koji ispunjava Euro 6 normu i ispušta 87 g/km CO2. Specijalna serija DS 3 BLACK u ponudi je s atraktivnom cijenom od 149.900 kn.





Mazda


Gulf

Tembo