27.2.2017. Autor: Željko Marušić

Test: DS 3 Sport Chic BlueHDi 120 S&S, šminker s jačim adutima

Uspješan redizajn s LED-icama, raskošna oprema i poletan, a štedljiv dizelaš sa 120 KS čine ga i dalje jednim od najpoželjnijih malih premiuma

Tko bi rekao da je DS 3, već navršio šestu tržišnu godinu. Premium izvedenica Citroëna C3 na tržištu je od jeseni 2010., a u lipnju 2014. izgubila je prefiks Citroën. Bila je to potvrda uspjeha francuskog šminkera, koji je prodan u više od 300.000 primjeraka. Premda ostali iz iste serije (DS4 i DS5) ni približno nisu tako uspjeli, može se zaključiti da je novi brend DS (u slavu legendarne Žabe DS19 iz 1955., nesumnjivo jednog od najuspješnijih automobila u povijesti) uspio. To najbolje potvrđuje testni model, najuspješniji u seriji.

Premda je po nogometnoj analogiji premium segment teren na kojem pobjeđuju Nijemci, solidna i luksuzna izvedenica Citroëna C3, pokazuje da Mini ima opasnog suparnika (to pokazuje i tržište). Testirali smo Sport Chic BlueHDi 120, bogato opremljenu verziju s razmjerno snažnim dizelašem, dobro poznatim i provjerenim od 1560 ccm. Privlačan dvobojni stil oplemenjen je sitno ali bitno za jačanje tržišnih aduta. Francuski su stručnjaci fino izbrusili stil, dodatno ukrutili izvedbu (osjeća se da je to znatno čvršći i solidniji auto od C3) i obogatili opremu.

Posebno imponiraju foteljaška sjedala obložena kožom, s kvadratnim šavovima koji stvaraju zanimljiv uzorak podloge. Sve to stvara ugodan dojam uz pohvalnu prostranost na prednjim sjedalima i osjećaj za volanom. Za razliku od Peugeota, koji forsira maleni 'dječji' volan, koji je mnogima super, ali nekima nije, DS3 ima veliki obruč, koji kombinira kožne i aluminijske obloge, i daje osjećaj ozbiljnog automobila. 

Testni je model opremljen motorom  koji pokreće i C5,  čak i Volvo S i V60, a u DS 3 pojačan je sa 114 na 120 KS. Nova izvedba poznatog dizelaša 1.6 HDi 'podebljala' je i najveći moment na 285 Nm, pa je s tim karakteristikama DS3 dinamičan, a istodobno štedljiv. Do 100 km/h ubrzava za 9,3 s, što omogućava zabavnu vožnju, uz dobro proračunat 6-stupanjski mjenjač, koji ne može pobjeći od PSA-ove boljke da je hod za malo predugačak. Ali, s privikavanjem ta mana pada u drugi plan. Snage ima dovoljno u svim režimima, pogotovo u gradskoj i prigradskoj vožnji.

No, ovaj DS 3 dobro grabi i pretjecajnom trakom, a da je dobro motoriziran, pokazuje najveća brzina od 190 km/h. Zbog mase od blizu 1,2 tone (jedan je od najtežih auta kraćih od četiri metra) čvrsto se drži podloge i velike brzine podnosi poput velikog auta (to je česta mana malih modela). Okretnost i stabilnost zasluga su dobrog podvozja, sportskih kotača, čvrste karoserije i dizelaša solidne rezerve snage za izvlačenje iz zavoja. 

Pri 100 km/h zaustavni je put 36 m. Performansama i brzini kroz zavoje pomaže i podvozje, koje kombinira sportsku krutost i tradicionalnu francusku udobnost. Pomažu i lijepi aluminijski 17-colni naplaci s gumama 205/45.  Napravljen je dobar kompromis svih svojstava, jer se fino postavlja i drži u zavojima, a pretjeranim treskanjima ne umara. DS 3 ne izgleda samo šminkerski uspješno, nego i čvrsto poput malog tenka, lijepo se vozi i pomalo je zabavan. 

Baš je 'pogođen', pa ne iznenađuje njegov zamjetan uspjeh, koji mu ga na nizu tržišta čini ravnopravnim konkurentom razvikanom Miniju. Kad se usporedi raskošan komfor (za nižu klasu) sprijeda i pomalo skučenost straga, pristaje mu oznaka koncepcije 2+2. Za takav tip auta, malene šminkerske jurilice, sve je više nego OK, uz prtljažnik od 285 do 980 litara. 

Kad se sve zbroji i oduzme, cijena testnog modela od 239.376 kn jest visoka, ali uz raskošnu opremu može proći, pogotovo što bez dodatnih opcija iznosu 188.628 kn. Za one kojima je to puno, znatno povoljnije mogu do srednje dizelske verzije So Chic BlueHDi 100 za 153.633 kn, a osnovna benzinska ver Chic PureTech 82 stoji 121.429 kn. Dakle, svakako, palac gore!

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., OHC, 8V, zupčasti remen, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1560 ccm

Provrt x hod: 75 x 88,3 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 88 kW (120 KS) pri 3500/min

Moment: 285 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback B-segm., 2V, 4 sjedala

Gabariti: 3948 x 1716 x 1458 mm

Međuosni razmak: 2464 mm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 10,2 m

Masa/nosivost: 1160/445 kg

Prtljažnik: 285/980 l

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 266 mm/diskovi 252

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/45 R 17 


PERFORMANSE 

Brzina: 190 km/h

0-100 km/h: 9,3 s

Potrošnja (EU): 4,4/3,2/3,6 l/100 km

Na testu: 5,0 l/100 km

CO2: 94 g/km


CIJENA 

Testni model: 239.376 kn (31.917 eura)

Bez doplata: 188.628 kn (25.150 eura)

Osnovni benzinac: 121.429 kn (16.191 eura) - Chic PureTech 82

Osnovni dizelaš: 145.080 kn (19.344 eura) - So Chic BlueHDi 75

+ performanse

+ štedljivost

+ udobnost

- dug hod mjenjača

- skupe doplate




Mazda


Gulf

Tembo