7.2.2013. Autor: Željko Marušić

Test: Fiat 500L 1.4 Pop Star

Ugodno iznenadio komforom i čvrstoćom, veći je od očekivanja, a benzinac s 95 KS uvjerljiviji je od očekivanja. Solidno vuče i prihvatljivo troši...

Fiat 500L je zanimljiv novitet na našem tržištu. Neobičan i funkcionalan monovolumen s licem uspješno reinkarniranog 500 pokazuje da tvrtka iz Torina od svog najuspješnijeg modela radi brend. Uskoro će stići crossover, a potom… 

Treba odmah naglasiti kako novi Fiatov adut, koji se proizvodi u Kragujevcu, nije jeftin, odnosno, moglo bi se reći i da je skup, jer osnovni model stoji blizu 16.000 eura. Mnoge je to ohladilo, ali najviše one koji misle da je 500L u stvari rastegnuta i povišena verzija modela 500. Po toj je logici 500 L zbilja skup. Ali ovo je mnogo više od toga…

O 500L smo već pisali, ali kad smo ga upoznali u stvarnosti, dobili smo potpuno drukčiji dojam. Naime 500L s osnovnim modelom dijeli samo prednju masku, a u ostalome je, ne jedan, nego dva broja veći. Odmah se shvaća da se radi o poštenom monovolumenu, koji dužinom od 415, širinom od 178 i visinom od 167 centimetara pruža obilje prostora. 

Tek se u usporedbi s drugim automobilima, parkiranim u blizini, vidi koliko je u stvari golem. Pravilan, sandučasti oblik, vješto zapakiran u formu nostalgičnog mališana, iznutra djeluje poput kompaktnog monovolumena. A kad se pokrene, shvaća se i koliko je masivan.


Iza poznatog lica krije se potpuno novi model, koji je u osnovi nasljednik modela Fiat Idea. Osjeća se da je težak 1,3 tone, što pogoršava performanse, ali je izvrsno za sigurnost

Ima onih koji misle da, ako što više pljunu na neki auto, postaju vrjedniji i pametniji. Situacija je, naravno obrnuta. Dakle, mnogi će reći da je osnovni benzinac, obujma 1368 ccm i snage 95 KS, preslab i da 500L s njim ‘ne ide s mjesta’. 

Ali, sa stručne strane, treba reći da su talijanski stručnjaci izvrsno prilagodili prijenos. Dobar 6-stupanjski mjenjač, s kratka prva tri stupnja, osigurava dobre performanse kod većeg opterećenja i na uzbrdicama (mana je to nekih karavana i monovolumena). Jasno je da 500L nije auto za sportsku vožnju, ali za ono za što je namijenjen, sasvim je OK.

Sjedi se ugodno povišeno, a komforu pomaže I međuosni razmak od 261 cm. Komande su dobro postavljene, a premda ručica mjenjača ima malo duži hod, upravljanje je korektno. Pritom oduševljava ručica mjenjača, u obliku papučice. 

Treba se naviknuti na električni servouređaj, koji, kao i u svim manjim Fiatima, osigurava lagano okretanje, ali je bezosjećajan. Nakon privikavanja to ipak nije velika mana. Motor radi meko na niskim okretajima i uz potporu kratkog mjenjača vuče dobro. 

Za ovakav masivan i povišen auto performanse su sasvim korektne, ubrzanje do stotke traje 12,8 sekundi, a najveća je brzina 170 km/h.


Kvaliteta izrade je solidna, a i materijali su korektni, za ovakav tip auta. Sjedi se u blago povišenom položaju, kao u većem monovolumenu, što olakšava vožnju

Okretaje treba držati do 4500/min, kad se postiže najveći okretni moment od 127 Nm, jer pri većim turažama motor postaje glasan. To je pak nužno ako se želi voziti temperamentnije. 

Fiat 500L čvrsto leži na asfaltu i premda ovjes nije tvrd, naginjanje je umjereno. Stoga je lako održavati visoke brzinske prosjeke. Tome pomažu snažne kočnice, koje grizu na svaki pritisak papučice. 

Zasluga je to četiri diska, pogotovo prednjih od čak 284 mm, što je po mjeri za klasu većeg automobila. Doduše, zbog velike mase ne treba očekivati brz odziv na gas te se na to treba priviknuti, odnosno po potrebi uvijek šaltati niže.

Ne treba težiti sportskim performansama, jer ovaj auto za to nije ni predviđen, ali se u svakom trenutku osjećaju čvrstoća i sigurnost. Fiat 500L je prošle godine osvojio ne samo pet zvjezdica po Euro-NCAP testu, nego i jedan od najboljih rezultata za aute tih gabarita. 

To je itekako dobrodošlo u autu izvrsno prilagođenom obiteljskoj namjeni. Ako se zanemari neosjećajan servouređaj, upravljivost je vrlo dobra, pa je 500L u gradskoj vožnji u svom elementu. 

Dobar je i na bržim cestama, ali zbog monovolumenske forma treba računati na veću potrošnju, ako se vozi iznad 120 km/h. Ako se ne pretjeruje, potrošnja neće prijeći osam litara. Dakle, palac gore!

S dvocilindarskim turbobenzincem obujma 875 ccm i snage 105 KS cijena se penje na 17.050 eura, a za početni dizelski model, sa 1248 ccm i 85 KS, treba platiti 18.350 eura

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, dva bregasta vratila (zupčasti remen), 16V
Obujam: 1368 ccm
Provrt x hod: 72 x 84 mm
Snaga: 70 kW/95 KS pri 6000 o/min
Moment: 127 Nm pri 4500 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 284 mm, straga puni 251 mm, ABS, ESP
Gume: 205/55 R 16 (doplata 225/45 R 17)
Karoserija: monovolumen, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 4147 x 1784 x 1666 mm
Osovinski razmak: 2612 mm
Prtljažnik: 343/400/1310
Masa/nosivost: 1280/590 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 10,8 m
Najveća brzina: 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,8 s
Potrošnja: 8,3/5,0/6,2 l/100km (EU)
Potrošnja na testu: 8,1 l/100km
Cijena vozila: 16.100 eura






Gulf

Tembo