17.5.2013. Autor: Željko Marušić

TEST: FIAT LINEA 1.3 JTD URBAN

Najjeftinija, ne i najštedljivija dizelska limuzina

Ako želite kupit što jeftiniju, a još uvijek pristojnu limuzinu, Fiat Linea 1.3 JTD nova je mogućnost za razmišljanje. To je i model prilagođen tranzicijskim tržištima poput našeg, jer takvi auti ne prolaze u Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Švicarskoj..., pa ni u Italiji. Na siromašnijim tržištima, poput (nažalost) našega, najjeftinije limuzine sve su zanimljiviji izbor. Za mnoge su, opravdano, najbolja opcija za obitelj. Takva je Fiat Linea, limuzina na rastegnutoj platformi Punta, koja se proizvodi u Turskoj (to nije mana).

Predstavljena je sredinom 2007. i nedavno je redizajnirana, što se izvana uočava po novoj maski, s dvije poprečne kromirane lajsne. Model kojeg smo dobili na test je bez njih te se, dakle, radi o primjerku iz preostalim zalihama, po akcijskoj cijeni. To ne mora biti loše, pogotovo što se za 14.230 eura dobiva zanimljiv model 1.3 JTD Urban, sa 95 dizelskih konja i dobrom opremom. Još je zanimljiviji osnovna verzija Active, kojoj također ništa ne fali, a stoji 13.150 eura (manje od 100.000 kn).


Za 99.900 kn ne treba očekivati čuda: sve bitno je prihvatljivo, komfor za četiri osobe je super, uz prtljažnik od 500 do 870 litara.

Na prvi je pogled sve super, ali problem je, što je objektivno bolji francuski dvojac Peugeot 301/Citroën C-Elysee, s izvrsnim dizelašem 1.6 HDI, koji je sa 92 KS nominalno slabiji, ali bolje vuče i manje troši, tek neznatno skuplji. Razlika u cijeni prema Škodi Rapid 1.6 TDI ipak je prevelika, da bi to bio izravan konkurent.. Da se razumijemo, Linea je solidno napravljena limuzina, koja je dužinom od 456 cm najveća u svome segmentu.

Vrlina je 'gepek' od čak 500 litara te komfor na stražnjim sjedalima, ali za dvije osobe, koje imaju prostora za koljena kao u pravoj limuzini srednje klase. Trećoj je ipak malo tijesno i po tome se vidi da je to ipak auto izveden iz B-segmenta (niže klase). U osnovi je sve napravljeno solidno te obzirom na cijenu, ne treba tražiti dlaku u jajetu. Ne treba prigovarati osjećaju 'jeftilena', niti početnoj anemičnosti. Ubrzanje do stotke u 13,8 s i najveća brzina od 170 km/h, a i ostalo, sasvim su korektni.


Kokpit je pregledan i funkcionalan, a najveći je minus sirova izvedba detalja i neprecizna završna izrada, koja miriše na 'jeftilen'

Premda je Linea 22,5 cm duža od Brava, nastala je na platformi Punta, međuosnog razmaka rastegnutog sa 251 na 260 cm. Najveći je problem ovog modela u malo skupljim, a ipak uvjerljivijim konkurentima Peugeot 301, Citroën C-Elysee i Škoda Rapid. Najmanji 4-cilindarski turbodizelaš solidno vuče, a premda je najveći moment od 200 Nm već pri 1500/min, manjak kubika se osjeća u nešto sporijoj reakciji na gas. Mali dizelaš nije prednost, jer troši 10 do 20 posto više od konkurenata, te treba računati na prosjek od 5,5 do šest litara.

Limuzinski dojam pogoršavaju prekratka prednja sjedala, dojam jeftine izrade i mjenjač dugog hoda, premda je u osnovi sve prihvatljivo. Najveća je vrlina funkcionalan prtljažnik od 500 litara, koji se preklapanjem stražnjih naslona povećava na 870. Ukratko, Fiat Linea 1.3 JTD je solidna i komforna limuzina, prihvatljivih performansi i povoljne cijene, omjer plaćenog i dobivenog štima, ali da smo bili oduševljeni - nismo. Zadovoljni svakako jesmo, a više se od najjeftinije dizelske limuzine na našem tržištu i ne može očekivati.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 4 cilindra, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), 16V, common-rail
Obujam: 1248 ccm
Provrt x hod: 69,6 x 82 mm
Snaga: 70 kW/95 KS pri 0000 o/min
Moment: 200 Nm pri 1500 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 257 mm, straga bubnjevi, ABS
Gume: 195/60 R 15
Karoserija: limuzina, 4 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 456 x 173 x 149 cm
Osovinski razmak: 260 cm
Prtljažnik: 500/870 L
Masa/nosivost: 1280/590 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 10,5 m
Najveća brzina: 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,8 s
Potrošnja: 6,5/4,0/4,9 l/100 km (EU)
Potrošnja na testu: 6,2 l/100 km
Cijena: 14.230 eura (akcijski model 1.3 JTD Active 13.150 eura, 99.900 kn)

dr. Željko Marušić

Tagovi: TEST FIAT LINEA 1.3 JTD URBAN, TEST FIAT LINEA, TEST FIAT LINEA 1.3






Gulf

Tembo