16.9.2018. Autor: Roberto Baždo

Test: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125 MCA Business - dinamični multipraktik u formatu umanjene Kuge

S višestruko nagrađivanim 3-cilindarskim turbobenzincem i provjerenim detaljima iz većih modela masivni crossover B-segmenta pruža uživanje u vožnji uz povišeni položaj sjedenja

EcoSport, ovo pomalo zbunjujuće zvuči. Kao da se u Fordu nisu mogli odlučiti u kojem pravcu bi filozofija novog crossovera išla. No, ako su oni i ostali nedorečeni, automobil je ispao sasvim korektan. 

Najmanji član u ponudi povišenih Fordova, potpuno je drugačije filozofije u odnosu na konkurenciju s kojom smo se družili u zadnje vrijeme (Opel Crossland X, Hyundai Kona...). Budući da konkurenti igraju na kartu razigranog dizajna, EcoSport nas je u ovom pogledu pomalo iznenadio smirenim linijama, čijem je nastupu najviše doprinijela narančasta Tiger Eye nijansa. Ako je suditi prema reakcijama, mišljenja o skladnosti dizajna su podijeljena.

Specifičan, a tako jednostavan i upotrebljiv format vozila - baš to bi mogao biti forte novog EcoSporta

Oni bolje upućeni, znat će kako je testirani primjerak zapravo prošao temeljiti redizajn. Njegov prethodnik (pojavio se prije 4 godine) gotovo da i nije viđen na domaćim prometnicama, tako da je ovaj EcoSport legitimno prvi za domaće kupce. Osim toga, domaći zastupnik nije mogao izlobirati prihvatljivu cijenu, koja je u pojedinim izvedbama preskakala dobrano i iznose koji su dovoljni za Kugu. To s ovim redizajnom više nije slučaj, pa se o EcoBoostu može pričati već ako baratate s iznosom od oko 130.000 kuna. 

Što možete očekivati prilikom sjedanja za upravljač Forda EcoSporta? Već na prvu će se osjetiti kod mnogih, toliko željeni osjećaj povišenosti. Zatim u oko upada masivni konzola, koja sa svim pripadajućim detaljima djeluje stvarno zategnuto i čvrsto. Uostalom, takve stvari su oduvijek odlikovale Ford. Pažnju nam je odmah skrenuo pregledni i najveći u ponudi 8-inčni zaslon, koji donosi sve pogodnosti tehnologija novog doba. Povezivanje s mobitelom (Apple CarPlay i Google Android Auto) odradi u tren oka. Veseli što takvi gadgeti dolaze već u početnim paketima (osnovni donosi 4,2-inčni, srednja razina opreme 6,5-inčni, a najbogatiji 8-inčni...).

Sve je na dohvat ruke, na prvu djeluje napadano, ali s prvim kilometrima sve sjeda na svoje mjesto. Pohvale 6-brzinskom ručnom mjenjaču...

Dok sjedanje na stražnju klupu može stvarati problem, ako si suputnici u prvom redu dozvole maksimalnu komociju. Naravno, ovdje govorimo o odraslim osobama, koji svojim dimenzijama premašuju neki prosjek proporcija. Sama sjedala su sasvim ugodna, niti premekana, niti pretvrda, za  dulje putovanje sasvim dobra. 

Posebna priča je kada smo morali prvi puta otići otvoriti gepek, to nas je natjeralo da uključimo memoriju s uvodnih prezentacija. Ipak, nismo mogli odoljeti da prijatelje i članove obitelji testiramo u pokušaju otvaranja vrata prtljažnika. Bilo nam ih je teško gledati kako se pate, pa smo im otkrili kako je brava zapravo u stražnjem desnom svjetlu. U Fordu su to odlično upakirali, zakamuflirali.

No, koliko god nam to bilo simpatično, toliko je i nespretno. Na uskim parkinzima, osim što su masivna, njihovo bočno otvaranje može stvarati velike probleme. Kada konačno dođemo do prtljažnika, u ponudi imamo solidno iskoristivih 310 litara obujma.

S tehničke strane, EcoSport predstavio se u 1.0-litrenoj EcoBoost izvedbi. Ako nas pitate, definitivno jedan od najboljih benzinskih motora ovog obujma na tržištu. Uostalom, tolike nagrade proteklih godina nisu zasigurno bile bez razloga. Njegovih tri cilindra uz pomoć turba izvlače 125 KS i 170 Nm. Za volanom živahni duh je uvjerljiviji od brojke potrebne za ubrzanje do 100 km/h, a radi se o nešto više od 11 sekundi. Jako potentan sklop, posebno dobro se snalazi u gradu, a svoj vižljavi duh naplaćuje sa 7 litara u prosjeku na gradskim prometnicama. Iako, teška noga na gasu bi mogla tu prosječnu brojku povećati u konačnici i preko 2 litre.


EcoSportov motor koncepcijski je zapravo jako mali, doslovno djeluje kada biste ga gledali iz perspektive tlocrta, kako bi bio manji od dimenzija papira A4 formata, što također doprinosi u vozačkim karakteru vozila

Povišena karoserija ne pati previše u smislu dinamike, što će zasigurno biti važno ljudima koji su ljubitelji vožnje i zavoja. Uz zadovoljavajući 6-stupanjski ručni mjenjač, razmjerna količina zabave ne bi trebala nedostajati. 

Testirani primjerak EcoSporta s boljim paketom opreme na cestu izlazi za 146.900 kuna. Uz potentni motor, zanimljivu koncepciju dizajna s kojom nastupa, zasigurno će preoteti dosta kupaca koji su se namjerili na B-Maxa. Usporedimo li spomenuti iznos s konkurencijom, Ford bi mogao imati važnu ulogu u nadolazećem periodu na tržištu malih crossover. 


POGON

Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 998 ccm

Provrt x hod: 71,9 x 82,0 mm

Kompresija: 10:1

Snaga: 92 kW/125 KS pri 6000/min

Moment: 170 Nm pri 1400 – 4500/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: crossover B-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4096 x 1765 x 1653 mm

Međuosni razmak: 2519 mm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 10,6 m

Masa/nosivost: 1205/490 kg

Prtljažnik: 310/1238 l

Spremnik: 52 l

EuroNCAP: 5*


PODVOZJE

Ovjes: McPherson/polukrut

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/60 R16


PERFORMANSE

Brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 11,4 s

Potrošnja (EU): 6,2/4,6/5,2 l

Na testu: 6,9 l/100 km

CO2: 119 g/km

CIJENA

Testni model: 146.901 kn (19.202 eura)


+ dinamičan EcoBoost motor

+ funkcionalnost

+ ovjes


- nelogično rješenje otvaranja 5. vrata





Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja



Vulkal gume