14.6.2019. Autor: Roberto Baždo

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC Elegance Navi 9AT, opjevanom dizelašu pridodan plemenit automatik, zvuči sjajno!

Oni pravi ljubitelji japanske marke neće blagonaklono gledati prema automatiku, ali ova opcija zaslužuje pažnju. Ispod 6 litara potrošnje, izvrsne vozne dinamike, da ponavljamo se, ali Civic ne zna drugačije....

Tko više ne zna za Hondu Civic, neka radije promjeni 'sport'. Sad već 10. generacije popularnog modela ponovno bilježi izniman uspjeh. Puno puta smo do sada o njoj pisali, kako o standardnom hatchback modelu, tako i o lijepo izvedenom, profinjenom sedan modelu. Još za vrijeme prezentacija smo je imali prilike isprobati u vrhunskoj 4-cilindarskoj turbobenzinskoj verziji 1.5 sa 182 KS, potom u 'pogođenoj' 3-cilindarskoj (možda i najboljem motoru u klasi 'ambalaže mlijeka') 1.0 litrena sa 129 KS, pa potom u limuzinskoj verziji sa 182 KS. Tko više uopće žali za Accordom?

Nakon što smo prošle godine, na testu imali dizelski 1.6 i-DTEC sa 120 KS i 300 Nm s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, sada je na ispit stigao novi po Civic 9-stupanjski automatik.


U vožnji Honda Civic iz nekih kuteva djeluje kao broj veći automobil. No, što kažu putnici na to? Čak i nakon dužeg putovanja nismo čuli negodovanja.

Za početak, idemo ponoviti gradivo. Japanska marka s 14 milijuna proizvedenih motora, najveći je provođač automobilskih motora na svijetu. To nešto znači i u praksi, zato slobodno možemo reći kako je ovo po nama ako ne najbolji, onda jedan od takvih.

Štedljive prirode, a istovremeno toliko dinamičan. Posebno kada je u sinergiji s kirurškim ručnim mjenjačem, baš zato smo se i morali privikavati na ručicu, pardon, tipke automatskog mjenjača. Sam mjenjač je dobro izbalansiran, a posebno hvalimo njegovu jednostavnost korištenja. No, ako nas pitate, kod Honde je samo jedan izbor - ručni mjenjač.

No, sve je stvar navike, pa tako i 9-brzinski mjenjač postane omiljen u gradskim gužvama. Osim toga, ovaj automatik nije pokvario apetite i-DTEC sklopa...
S potrošnjom od nekih 6 litara u prosjeku, u kombiniranim uvjetima zadovoljit će i one najveće ekonome.

Testirani Civic u Elegance Navi paketu oduševio je količinom opreme, koja već u startnim Comfort izdanjima prihvatljiva iz svakog kuta gledanja (ako zažmirimo na to da početni model nema parking senzore primjerice). Tako je testirani primjerak ponudio grijana prednja sjedala, kameru za vožnju unatrag, ali i bežični sustav punjenja. Honda već standardno donosi i sustave za pomoć u vožnji...

Ili ga ne volite ili ga obožavate, sredine nema kada je Honda Civic u pitanju. Mislimo da će nakon ovoga dobiti još poklonika. ( foto: Domagoj Kovačić )

Naglašene linije, nisu tu kako bi bili inspiracija danas-sutra 'tuning talentima'. Tako stražnja krilca, dodatno donose na downforce efektu, dok prednja maska omogućava finu cirkulaciju zraka, a sve kako bi se poboljšao otpor zraka. Nekome previše, nekome premalo, mi smo ipak u većem redu, onih koji vole novu Hondu Civic.

Osim izvanredne vozačke pozicije i takvog osjećaja u vožnji, Japanci nisu zaboravili na funkcionalnost.

Specifični dizajn Civica donosi i nešto dobro, a to je prtljažnik od 478 litara, što je uvjerljivo najviše među hatchback modelima C-segmenta.

Vozačko Okruženje već u startu sugerira kako je fokus stavljen na vožnju, sviđa nam se ta ideja. Na tipke automatskog mjenjača vrlo brzo se naviknete...

Cijenom od gotovo 200.000 kuna, možda djeluje skupo, ali ne zaboravite da smo kroz povijest vozili automobile (VW Golf op.a. koji je s istim popisom opreme drastično više odskakao od navedene cijene za Hondu).

Po pitanju ostalih brojki, ubrzanje od 10,9 sekundi do 'stoje' ne djeluje impresivno na papiru. Za volanom je to puno uvjerljivije. Možda bi i u ovom slučaju najrađe pokazali prstom prema automatskom mjenjaču, kada bi tražili krivca. Standardna, ručna izvedba, tako je primjerice za okruglih 10 sekundi na 100 km/h. Gospodo inženjeri, moglo je to bolje onda kod automatika...

Dakle, ne dobivate jurišnika, ali sa 120 KS ispod poklopca motora mirno ćete živjeti. Ono najbitnije, odlično se nosi na brzinama od 140-150 km/h, a dojam povećava i dobra izoliranost kabine.

'Earth dreams', slogan koji već puno u startu govori, a kroz vožnju to i opravdava...

Kada smo već spomenuli unutrašnjost, naglasit ćemo kako je sve podređeno vozaču. I tako treba biti, to je filozofija Honde koja se njeguje kroz generacije. Ipak, uz prilično nisko sjedanje (nekima bi to mogao biti problem), neki će imati zamjerke prema infotainmentu. Odlično radi, ali dojam je kako se nekada 'zna izgubiti'. Grafički je to moglo biti bolje izvedeno...

Kako je naš glavni urednik Željko Marušić, u jednom od testova već napisao, nije najbrži, niti najstartniji u klasi, ali je među najštedljivijima i najljepše se vozi, zato svaka čast svima, ali ovaj 'yakuza' je najbolji u klasi!

Njegove riječi možemo potvrditi, a sve veći broj Civica na domaćim prometnicama nešto govori. Djelom je to zbog konačno dobrih cijena, ali na odluku o kupnji ipak utječe kvaliteta proizvoda i bolje polovice, da ne bi bilo zabune.