4.12.2012. Autor: Željko Marušić

Test: Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive

S visokoturažnih 142 KS i prvoklasnom izvedbom pruža najveći užitak u klasi...

Znate li kad će se Honda prikloniti trendu downsizing-benzinaca, smanjenog obujma i s turbopunjačem? Vjerojatno nikad! To će zaključiti svatko tko se malo više razumije u automobile, već nakon prve vožnje ovim automobilom.

Dakle, testirali smo Hondin kompakt devete generacije, kojeg smo prvi put vozili krajem veljače na prezentaciji u Opatiji. Isti, a puno bolji, tako smo zaključili, i to je točno. Honda se nije razmetala paletom motora, ali ponudila je tri izvrsna: benzince 1.4 i-VTEC sa 100 KS i 1.8 i-VTEC sa 142 KS te turbodizelaša 2.2 i-DTEC sa 150 KS. Slično je i s opremom: u cjeniku su Comfort (najbogatiji među svim osnovnim paketima u klasi) te Sport i Executive. 

Testirali smo snažniju benzinsku verziju, s najbogatijim paketom opreme, 1.8 i-VTEC Executive, obogaćenu navigacijom i kamerom za vožnju unatrag, i to s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem (snažniji je benzinac dostupan i s automatskim CVT).

Kožna sjedala s grijanjem, biksenonska svjetla, panoramski stakleni krov... pokazuju da se radi o elitnoj izvedbi, koja nudi više nego što prosječan kupac, i oni nešto zahtjevniji, treba, a i može platiti. 

Time se cijena penje na paprenih 28.270 eura, premda bi oni, koji bi se odlučili za tu opciju, lako isposlovali dobar popust. U kombinaciji s prvoklasnim usisnim benzincem od 142 KS to postaje respektabilan kompakt. I odmah zaključak - ako nije najbolji u klasi, Civic je zasigurno jedan od najboljih. 

Odlikaš! Hondinim stručnjacima treba skinuti kapu do poda, jer su uz najmanji međuosni razmak u klasi (259,5 cm) osigurali veliku prostranost (sprijeda i straga mogu sjesti viši od 190 cm) i rekordni prtljažnik, od čak 477 litara. Stoga je ovo, ne samo auto za uživanje, nego i za obitelj.


Novi Civic izgleda kao blago redizajnirana verzija prethodnoga, a ipak je bitno poboljšan. Sve što je bilo uvjerljivo u prvom modelu, postalo je još bolje. A vlasnici dosadašnjeg mogu biti zadovoljni: auto im je još uvijek aktualan

Užitak vožnje i potpuna kontrola - ključne su riječi kod ovog auta. Uz to ide i naglašena sigurnost. Oblik sjedala i volana, njihov položaj i pogođene proporcije, kratka i precizna ručica mjenjača, položaj sjedenja i cjelokupna ergonomija - sve je za pet. 

Sjedi se nisko kao u coupeu, uz pristojnu udobnost, a preglednost je dobra. Unutrašnjost je neobična, sa središnje postavljenim velikom okruglim okretomjerom te digitalnim brzinomjerom, u vidnom polju iznad njega. Bilo bi bolje da su japanski dizajneri u instrumentima izabrali konzervativniji pristup, s analognim okruglim brzinomjerom. 

Ali, i ovako je u redu, neobično i zanimljivo. Motor se pali, po tradiciji, gumbom desno od volana, a s lijeve se strane, također gumbom, može izabrati ekološki stil vožnje, koji se prepoznaje po zelenim strelicama uz brzinomjer.

Motor temperamentno reagira na gas i rado se vrti, kao i ostali Hondini benzinci. Najveći okretni moment od 174 Nm ostvaruje pri visokih 4300/min, a najveću snagu od 142 KS pri 6500/min. Pomaže mu precizan i brz mjenjač sa šest stupnjeva, a ako se u svakom stupnju vrti do blizu 6700/min, prije nego se uključi limitator, pokazuje sportski duh. 

Prva su dva stupnja razmjerno duga (u drugom se postiže blizu 100 km/h), a ostali su postavljeni 'gusto', što osigurava uvjerljiv prelazak u viši stupanj, bez velikog pada okretaja i uz brzo nastavljanje ubrzanja, kao u motociklu. 

Motor tada ispušta i lijepi sportski zvuk, a dojam je u stvarnosti još bolji nego što pokazuje izmjereno vrijeme ubrzanja do stotke (9,7 sekundi). A kad se odluči iz motora izvući maksimum, tek se tada vidi kako je sve složeno perfektno, za sportski užitak vožnje.


Kvaliteta materijala i završne izrade podignuta je na najvišu razinu. Premda to ipak nije premium izvedba, blizu je toga. Najvažnije: ovaj auto po funkcionalnosti i ergonomiji može biti uzor mnogima

Sportskom ležanju pogoduju 17-colni aluminijski naplaci s gumama 225/45 R 17, premda su zbog toga, na neravnom asfaltu, pojačana treskanja (preporučljiviji su osnovni 16-colni s gumama 205/55).

Civic je pravi 'vozački' auto, koji vuče na gas i sportsku vožnju te ga je teško izbaciti iz kontrole. Performanse se dodatno mogu poboljšati 100 ili 98-oktanskim benzinom, koji izvrsno 'prija' Hondinom motoru. 

U vožnji se itekako osjeća nisko težište i izvrsna aerodinamika, zbog čega Civic postojano drži putanju te je izvrsno prilagođen i za autocestu. Lako postiže visoke brzine, a u vožnji se jako osjećaju kompaktnost i čvrstoća karoserije, što pogoduje performansama i sigurnosti. 

U kombinaciji sa sportskom stabilnošću i upravljivošću, te kompletnom elektroničkom potporom, vozač u svakom trenutku ima osjećaj potpune kontrole. Zahvaljujući motoru, prijenosu i aerodinamici, najveća je brzina 215 km/h, što pokazuje da je ovo u svakom pogledu ozbiljan, 'odrastao', automobil. 

Zbilja ga je lijepo voziti, a uz sve to, potrošnja je razmjerno povoljna. Na testu smo prosječno trošili 7,7 litara, a u smirenijem je ritmu prosjek moguće spustiti na 6,5 litara na 100 km. Povoljnoj potrošnji pogoduje serijski sustav Start&Stop, koji je pomalo neusklađen sa sportskim duhom auta. 

Sve je na visokoj razini, a uz to ide i besprijekorna kvaliteta. Civic je poznat po dugovječnosti i uz sportsku vožnju, a jedina je ozbiljna mana ovog auta visoka cijena, premda ima opravdanje. Iznos od 28.270 eura zbilja je previsok, ali se zato, s opremom Comfort, kojoj ništa ne fali, spušta na 19.600 eura.

 A ako se izabere osnovni benzinac sa 100 KS, koji, doduše nema prepoznatljiv Hondin temperament, ali je za većinu kupaca dovoljan, i vrlo štedljiv, može se dobiti za 17.200 eura. Ni to nije malo, ali je već OK.


Premda je ovjes manje tvrd nego u modelu prethodne generacije, novi je Civic upravljiviji i bolje leži, te je užitak 'peglati' zavoje. Za izvrsne su performanse zaslužne i snažne kočnice, s prednjim diskovima od 293 mm

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od aluminijskog lijeva, jedno bregasto vratilo (SOHC), lanac, četiri ventila po cilindru
Obujam: 1798 ccm
Provrt x hod: 81 x 87,3 mm
Snaga: 104 kW/142 KS pri 6500/min
Moment: 174 Nm pri 4300/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut ovjes, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 293 mm, straga puni diskovi 276 mm, ABS+EBV
Gume: 225/45 R 17
Karoserija: kombi-limuzina 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 430 x 177 x 147 cm
Osovinski razmak: 259,5 cm
Prtljažnik: 467 l
Masa/nosivost: 1270/480 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 11,1 m
Najveća brzina: 215 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja: 7,6/5,2/6,1 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,7 l/100 km
Cijena: 25.330 EUR (testni model 28.270 EUR)






Gulf

Tembo