21.3.2016. Autor: Željko Marušić

Test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD Lifestyle A/T, u svemu 5, osim u cijeni, nažalost...

Izvrsna 9-stupanjska automatika i bi-turbodizelaš sa 160 KS podižu rejting najprodavanijeg SUV-a

Jedna od mudrijih odluka Hondinog čelništva ugradnja je novog automatskog mjenjača ZF 9HP s devet stupnjeva u najprodavaniji SUV na svijetu. Taj se automatski mjenjač već dokazao u Jeep Renegadeu, Fiatu 500X, Range Rover Evoqueu i Land Rover Discoveryju te je izvrsno 'sjeo' u 160 KS snažnu dizelsku verziju Honde CR-V, koja je adute pokazala već s ručnim šaltungom. 

Deklarirane vrline, poboljšanje performansi i čak 16 posto niža potrošnja, u usporedni sa 6-stupanjskom automatikom, potvrdio je test. Novi se automatski mjenjač gotovo savršeno slaže s moćnim dizelašem 1.6, stupnjeve mijenja neosjetno, uz ravnomjerno i uvjerljivo otpuštanje snage. Može se šaltati i polugicama na volanu, a pad performansi je, u usporedbi s ručnim šaltungom, prihvatljiv. 

Ubrzanje do stotke produljuje se sa 9,6 na 10 s, a 'špica' smanjuje sa 202 na 197 km/h. To je objektivno, pogotovo za automatski mjenjač vrlo dobro, a u vožnji oduševljava spontan odziv automatskog mjenjača. Svakim prijeđenim kilometrom, i na autocesti, a pogotovo u gradu, stječe se dojam da je to izvrstan pogonski sklop. Potrošnja raste za manje od litru te se može računati sa sedam do osam litara na 100 km. Cijena je 18.000 kn viša nego s ručnim mjenjačem.

Sto konja po litri obujma donedavno je bilo obilježje sportskih benzinaca. Najprije BMW, pa ostali, barijeru probijaju u klasi 3.0, potom u 2.0. Početkom godine Honda i Renault predstavili su dizelaše 1.6 snage 160 KS. To je moguće 'registarskim prednabijanjem' s malim i velikim turbopunjačem te se postiže brz odziv na gas kod niskih okretaja i eksplozivnost kod visokih. CR-V (comfortable recreational vehicle), najprodavaniji SUV na svijetu, karijeru je počeo 1995. 

Aktualni model, 4. generacije, u prodaji od proljeća 2012., početkom prošle godine je redizajniran i nabildan. Pogođeni se koncept poznaje po izvedbi karoserije i unutrašnjosti, radu motora i ležanju. Već osnovni dizelaš 1.6 i-DTEC sa 120 KS, 300 Nm i prednjim pogonom dobro potegne, a novi, s dodatnih 40 KS i 50 Nm, ima dozu žestine. Motor je dobro prigušen, a visok moment, koji ipak nije previsok, uz osjećaj snage pod nogama, omogućava ravnomjerno ubrzanje. 

Registarsko prednabijanje, za razliku od klasičnog bi-turba, koristi mali turbopunjač pri niskim okretajima, oba u srednjem režimu, a samo veliki gornjem području rada. Uvjerljivim performansama uz povoljnu potrošnju pomaže i najniži koeficijent otpora zraka u klasi, koji jako koristi na autocesti.

Upotrebljiv raspon okretaja (1500-4500/min) izvrsnog japanskog turbodizelaša uklanja 'turbo-rupu'. Ovaj dizelaš drži vrh u klasi snagom, ne i momentom. Tu je najbolji Renaultov 1.6 dCi, koji također razvija 160 KS, ali i 380 Nm, dok je 350 maksimum Hondinog 1.6 i-DTEC. Pogon 4x4 dobrodošao je kod naglih startova i na skliskom, a dodatnih 55 kg u podnici i 18 colni naplaci povećavaju stabilnost.

Šteta što su Honde inače, a kod nas pogotovo, papreno skupe, pa za ovu kombinaciju, dakle za najprodavaniji SUV na svijetu, obogaćen opremom, LED elementima i dizelašem 1.6 s registarskim prednabijanjem, što mu daje 160 KS i 350 Nm, treba istresti gotovo 330.000 kn. To kod nas, nažalost, 'ubija' prodaju.


POGON 

Motor: dizelski, 4 cil., 16V, lanac, alu blok, 2 turbopunjača, ugrađen sprijeda poprijeko
Obujam: 1597 ccm
Snaga: 118 kW (160 KS) pri 4000/min
Moment: 350 Nm pri 2000/min
Mjenjač: automatski sa 9 stupnjeva
Pogon: 4x4
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: SUV C-segmenta, 5 vrata
Gabariti: 4605 x 1820 x 1685 mm
Međ. razmak: 2630 mm
Cd: 0,32
Masa: 1575 kg (autom. 1605)
Prtljažnik: 589 - 1670 l
Spremnik: 58 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica 


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 300 mm/diskovi 305
Ručna: mehanička
Gume: 225/60 R 18, osnovne 225/65 R 17


PERFORMANSE 

Brzina: 197 km/h (s ručnim mjenj. 202)
0-100 km/h: 10,0 s (s ručnim mjenj. 9,6)
Potrošnja (EU): 5,6/4,8/5,1, (s ručnim mjenj. 5,3/4,7/4,9); 
Na testu: 8,1 l/100 km (s ručnim mjenj. 7,2) 
CO2: 134 g/km (s ručnim mjenj. 129)


CIJENA 

Testni model: 327.990 kn (42.931 euro), s ručnim mjenjačem: 309.990 kn (40.575 eura) 
Osnovni benzinac: 224.800 kn (29.424 eura) - 2.0 i-VTEC 2WD Comfort/155 KS
Osnovni dizelaš: 239.800 kn (31.387 eura) - 1.6 i-DTEC 2WD Comfort/120 KS


+ performanse
+ ergonomija
+ ležanje
+ komfor

- cijena






Mazda


Gulf

Tembo