25.4.2013. Autor: Kristian Sikavićev

TEST: HONDA CR-V 2.2 i-DTEC LIFESTYLE

Ni u čemu vrhunski, ali u svemu vrlo uvjerljiv i izvrsno izbalansirani SUV

Honda je pojam prvoklasnih automobila jasnih sportskih ambicija. Zato je na 'prvu loptu' čudno što sportski terenac toga brenda nije do kraja nabijen snagom. Turbodizelaš obujma 2199 ccm razvija 150 KS i 350 Nm, što je na dnu, barem po brojkama, u klasi 2.2. Za usporedbu Hyundai ix35 i Kia Sportage 2.0 CRDi iz 1995 ccm ispaljuju 184 KS i 383 Nm. Doduše, u najsnažnijem Accordu ovaj dizelaš 2.2 i-DTEC razvija 180 KS i 380 Nm, ali u sportskom 'offroaderu', osnovna je, dakle malo prigušena verzija tog motora. Tipično je to kod ovog modela - ni u čemu nije vrhunski, ali u svemu je vrlo uvjerljiv i izvrsno izbalansiran. Odlikaš iz sjene!

Honda CR-V je starosjedilac među SUV modelima na granici kompaktne i srednje klase. Prvi model, čija je oznaka kratica od 'comfortable recreational vehicle', predstavljen je krajem 1995. CR-V druge generacije stigao je 2001., a donedavno aktualni treći model - 2006. Za razliku od koncepcije kojom se razvijao Civic, a djelomice i Accord, Honda je CR-V tretirala smirenije, bez drastičnih promjena. Kupci su to dobro prihvatili, jer i stariji primjerci izgledaju razmjerno svježe. Sve opasnija konkurencija natjerala je Japance na temeljit pristup u razvoju i doradi modela četvrte generacije, koji je ipak zadržao prepoznatljivost i sportski, doduše malo prigušeni, karakter


Model četvrte generacije u sličnim je gabaritima osjetno prostraniji i ugodniji te 11 posto štedljiviji. Turbodizelaš sa 150 KS i 350 Nm prava je mjera, jer dobro vuče, a troši šest do sedam litara

Novi je model dugačak 453, širok 182 i visok 165. Dakle, dužina i širina gotovo su jednake kao u dosadašnjem modelu, zadržan je i međuosni razmak od 263, a visina je smanjena za dva centimetra. Radi se, dakle, o filigranski dorađenom prethodniku, a ne potpuno novom modelu - tek toliko da se osigura veća dinamičnost, bolja aerodinamika i kvalitetniji ukupni dojam. Japanski su se stručnjaci ipak potrudili da u istim, odnosno blago smanjenim gabaritima osiguraju veći komfor. Zasluga je to tanjih, a dublje profiliranih i sniženih sjedala te dorađene armature. Povećan je i prtljažnik, sa 524 na 589 litara. Za razliku od filozofije Civica, unutrašnjost je skrojena pomalo konzervativno, što je dobro.

Armaturom dominiraju pregledni instrumenti te ugodna ručica mjenjača, na uzdignutoj središnjoj konzoli. To je poznata vrlina CR-V-a. Kvaliteta materijala i izvedbe približava se premium razini, što je obilježje svih novih Hondi. Pomalo konzervativan pristup pokazuje se i pod prednjom haubom. Turbodizelaš obujma 2199 ccm razvija 150 KS pri 4000/min, uz najveći okretni moment od 350 Nm pri 2000/min, u dlaku jednako kao kod prethodnika. Razlika se vidi po potrošnji smanjenoj sa 6,5 na 5,8 litara. Lijepa je to novost, pogotovo jer je ukupna masa od 1653 kg zadržana na dosadašnjoj razini. Na testu smo, naravno trošili više, ali prosječnih 7,7 litara uz oštru vožnju nije puno. Pogotovo što masivan dizelaš, za razliku od benzinca koji se isporučuje s prednjim pogonom, ima stalni 4x4.


Jedan od najstarijih i najkvalitetnijih sportskih terenaca zadržao je i dodatno izbrusio sve bitne značajke prethodnika te ostaje među najskupljima u klasi

Protivno Hondinoj tradiciji zadržane su i performanse te CR-V hvata stotku za 9,7 s i postiže 190 km/h. Nisu to brojke koje će zadovoljiti vozače sklone sportskoj vožnji, ali je u praski dinamično i više nego dovoljno. Pogotovo uz osjećaj velike mase pod nogama, što donosi prednosti u udobnosti i sigurnosti te stabilnosti pri velikim brzinama. Dorađeno je i podvozje, koje je za nijansu ugodnije nego kod prethodnika, ali osigurava bolje ležanje. Upravljač je izravniji i osjećajniji nego kod prethodnika, pa je osjećaj u vožnji osjetno bolji. Poboljšan je i pogon 4x4, koji u normalnoj vožnji gotovo svu snagu usmjerava na prednje kotače, a kod proklizavanja brzo je i precizno prebacuje straga.

Performansama i štedljivosti pogoduje i smanjenje koeficijenta otpora zraka na, za SUV, izvrsnih 0,31 pa se može reći da je novi model poboljšan sitno, ali bitno.Po kultiviranosti motora i izolaciji kabine također se vide prednosti, a buka se znatno ne povećava ni kod brze vožnje. Precizan ručni mjenjač sa šest stupnjeva dobro se slaže s karakterom sportskog terenca. Premda mnogi kupci dizelskih SUV modela posežu za automatikom, karakteru Honde bolje pristaje klasika te se bez problema može voziti temperamentno. Pomažu mu poboljšane karakteristike dizelaša 2.2 i-DTEC, koji uvjerljivo potegne od 1700 te se bez otpora zavrti do 4500/min.


Vozačev je prostor ergonomski dobro koncipiran i uređen, a kvalitetni materijali i solidna izvedba donose dašak luksuza. Konzervativan dizajn armature dobro pristaje ovom modelu

Udaljenost podnice od tla (16,5 cm) pokazuje da je CR-V namijenjen tek povremenim izletima s asfalta, ali to se od vlasnika uglednog japanskog SUV-a, kojemu bolje pristaje američka definicija crossover, ni ne očekuje. Već osnovni paket Comfort, s kojim dizelaš od 150 KS stoji 34.870 eura donosi sve bitno. A oprema Lifestyle Uz dvozonski klima uređaj, parkirne senzore sprijeda i straga, kameru za vožnju unatrag, vrhunski audio sustav, sjedala u kombinaciji kože i alcantare, bi-ksenonska svjetala i 18-colne naplatke, nudi i dašak luksuza. Odnosno, teško je poželjeti više. Nažalost cijena je paprena, kao i u slučaju većine Hondi.

Za ovaj model treba platiti blizu 39.000 eura, što je puno, možda i previše, ali CR-V je odlikaš u svakom bitnom detalju, premda pomalo iz sjene. Najveća mu je vrlina što je izvrsno izbalansiran, harmoničan, a performanse, prvenstveno sprint do stotke u 9,7 sekundi, vrlo su dobre. Na granici sportskoga, što se i očekuje od jedne Honde. Pritom je za pohvalu lakoća kojom ih japanski SUV postiže. Mjenjač je precizan, a snaga se otpušta ravnomjerno, bez 'udara snage' pri 2000 okretaja, dakle i bez 'turbo rupe'. Uvjerljivo i sigurno je i ležanje te se bez problema može voziti temperamentno i bez iznenađenja. Stoga je CR-V četvrte generacije opravdao sva početna očekivanja. Još da mu je cijena malo niža...

Robert Ban

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), 16V, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 2199 ccm
Provrt x hod: 85 x 96,9 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 4000/min
Moment: 350 Nm pri 2000/min
Pogon: podesivi 4x4
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga multilink, stabilizator
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 315 mm, straga puni 302 mm, ABS+EBV
Gume: 225/60 R18 Yokohama
Karoserija: SUV na granici kompaktne i srednje klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 453,5 x 182 x 168,5 cm
Osovinski razmak: 263 cm
Prtljažnik: 589-1146 l
Masa/nosivost: 1665/535 kg
Spremnik goriva: 58 l
Krug okretanja: 11,8 m
Najveća brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja: 6,5/5,1/5,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,7 l/100 km
Cijena: 38.950 eura (osnovni model 2.0 i-VTEC: 32.500 eura)

 

Tagovi: TEST HONDA CR-V 2.2 i-DTEC LIFESTYLE, TEST HONDA, TEST HONDA CR-V






Gulf

Tembo