23.4.2018. Autor: Tekst: Željko Marušić

Test: Honda Jazz 1.3 i-VTEC Spotlight Edition, najskuplji mališan je i najbolji?

Tajna nevjerojatne prostranosti 4-metraša je u monovolumenskoj formi, a benzinac sa 102 KS očekivani temperament daje tek na velikim turažama

Premda, zbog (tradicionalne) paprene cijene Honda Jazz treće generacije nije i ne može računati na značajnije brojke na našim cestama (najskuplji je predstavnik B-segmenta), već na prvoj testnoj vožnji uvjerili smo se da visoka cijena, po kojoj se može dobiti i pristojan kompakt (model C-segmenta). Nedavno smo ga testirali u zanimljivoj Spotlight Edition izvedbi. Metalik boja, s posebnom nijansom branika, naljepnice, ukrasne letvice, oplemenjena unutrašnjost, grijana sjedala,  putno računalo, tempomat, sustav upozorenja na sudar i autonomno kočenje ...

Sve to pokazuje da 140.000 kn, koliko treba  izbrojiti za ovaj model nije previše. Dakle riječ je o odlikašu B-segmenta koji je (opravdano) skup. Ovu motorizaciju smo već vozili i, da vam netko izdiktira performanse prije nego biste sjeli za upravljač (ubrzanje do stotke za 11,2 s i najveća brzina od 190 km/h), očekivali biste više. Za volanom osjećaj je da motor ima manje snage od deklariranog. U normalnoj vožnji zaključilo bi se da motor ima 80-ak konja i tek kad se motor zavrti na 6000/min...


... i više, što je popraćeno bukom (zbog razvodnog mehanizma s lancem), motor 'pokazuje zube'. Ne može se reći da je motor anemičan, ali ipak, pri nižim okretajima čini se da motoru 'ponestaje daha'. To se može iščitati i iz tehničkih karakteristika - najvećih, respektabilnih 102 KS oslobađa od 6000/min, a najveći okretni moment od 123 Nm dostupni su tek od 5000/min. Ručni mjenjač sa 6-stupnjeva je precizan i lijepo se šalta, ali čini se da je finalni prijenos (u diferencijalu) predugačak. Logično, to je zbog smanjenja potrošnje i emisije, ali 'ubija' temperament.

No, ako se to zanemari i uzme u obzir da na visokim okretajima motor pruža pristojan temperament, teško je biti nezadovoljan. Zbog iznenađujuće prostranosti, izvrsne ergonomije i blago povišenom položaju sjedenja stječe se dojam vožnje auta većeg od 4-metarskog. Volan je ugodan i precizan, a ležanje i ponašanje na cesti pokazuju da Honda Jazz nije 'repa bez korijena'. Bez problema se može voziti u visokom ritmu i po tome je ovaj auto, povišene monovolumenske forme jedinstven na tržištu. Sve je to dodatan 'melem' za visoku cijenu.


Upadljiva čvrstoća strukture podjednako pogoduje dinamičnoj stabilnosti i osjećaju sigurnosti. Visoku ocjenu zaslužuje i podvozjem, s 'konkretnim' podvozjem i snažnim kočnicama. Sve to pogoduje motoru i zaključku da je ovaj Jazz temperamentan auto Uz sve je to prosječna potrošnja na testu bila niža od sedam litara, što znači da se u normalnoj vožnji, bez problema može spustiti ispod šest litara. Ukupni dojam podižu atraktivne dvobojne alu-felge, koje, nažalost nisu bili na automobilu, dok smo ga testirali sa zimskim gumama. Dakle, palac (ipak) gore!

POGON 

Motor: benzinski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu. lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1317 ccm

Provrt x hod: 73 x 78,7 mm

Kompresija: 13,5:1

Snaga: 75 kW/102 KS pri 6000/min

Moment: 123 Nm pri 5000/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback/MPV B-segm., 5V, 5 sjedala 

Gabariti: 4028 x 1694 x 1525 mm

Međuosni razmak: 2530 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,8 m

Masa/nosivost: 1070/520 kg

Prtljažnik: 354 do 1314 l

Spremnik: 40 l

EuroNCAP: nije proveden


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 265 mm/diskovi 256 mm 

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R 15 (standardne 185/60 R 15)


PERFORMANSE 

Brzina: 190 km/h

0-100 km/h: 11,2 s

Potrošnja (EU): 6,1/4,3/5,0 l/100 km

Na testu: 6,9 l/100 km

CO2: 116 g/km


CIJENA 

Testni model: 140.990 kn (18.667 eura)

Osnovni benzinac: 123.168 kn (16.422 eura) - 1.3 i-VTEC Trend

Osnovni dizelaš: nije u ponudi


+ performanse (na visokim okretajima)

+ komfor/prtljažnik

+ osjećaj upravljanja

- temperament na nižim okretajima

- cijena









Vulkal gume