4.8.2018. Autor: Roberto Baždo

Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic, temperamentni odlikaš u obiteljskom pakiranju

Od nedavno je u ponudi i snažniji, ipak znatno zanimljiviji motor od 130 KS u japanskom urbanom genijalcu. Zaslužuje preporuku, ali vjera i razum teško se nose s napuhanom cijenom od 160.000 kuna...

Nakon što smo imali prilike isprobati japansko čudo prostora u Elegance, a zatim i u Spotlight edition paketu opreme, na red nam je stigla izvedba koja aludira na Type R i S karakter, barem u Jazz okvirima. Pričamo o Dynamic opremi, koja donosi dodatnu vizualnu atraktivnost i puno uvjerljiviji pogonski karakter. 

Japanski igrač u B-segmentu imat će štošta za reći, pogotovo u ovakvoj izvedbi. Decentni sportski detalji natjerat će one najzagriženije, da prilikom odabira 'Jazzera' matematiku i računicu - u usporedbi s drugima ostave po strani. 

Već smo pisali kako je Jazz svojom funkcionalnošću nadmašio neke i puno veće modele. U odnosu na prethodnu generaciju, drastično je narastao u pogledu prostranosti. Ne zaboravite, već prethodni Jazz je osvojio mnoge kupce upravo na osnovu toga. Novi je tako, primjerice u obujmu prtljažnog prostora u rangu kompaktnih automobila, a s položenim sjedalima (1314 l) nadmašuje i miljenika Hrvata – VW Golf (1270 l).  


U Europi općenito slabo prolaze maleni monovolumeni, u toj priči koliko toliko dobro stoji Honda, koja s ovakvim izvedbama zasigurno može zaintrigirati kupce. Još kada konačno stupi na snagu sporazum EU i Japana oko slobodne trgovine (uklanjanje carine)  

Iznimne vozne osobine, za automobil ovakvog profila Jazz, koje uostalom i inače krase ovu marku, može ponajviše zahvaliti čvrstoći svoje strukture, te smanjenju otpora zraka i mase. Doista, prilagodljiv ovjes vješto upija neravnine na kolnicima, dok u agresivnijoj vožnji odlično nosi monovolumenski oblik. Na uštrb polukrutog stražnjeg ovjesa (ne treba žaliti za multilinkom), a sigurnost su nam ulijevale i snažne kočnice s četiri diska

Pogled i smještanje za volan, odmah otkriva prepoznatljivu recepturu Hondine formulu jednostavnosti. Pri tome ostavlja osjećaj kvalitete i čvrstine, gdje se neće pojaviti nekakvi čudni zvukovi škripanja, iako interijerom vlada plastika. Što se tiče ergonomije, sve je na mjestu, tek bi nekima mogao biti na prvu čudan položaj ručice mjenjača. Prilično je nisko smještena, ali toliko vozački zapravo nastrojen, da imate dojam kako sjedite u nekom automobilu složenom za utrke.

Ništa spektakularno, a opet sve kako treba biti. Izgled interijera očito je više usmjeren na dugotrajnost, a estetika je stavljena u drugi plan. Testirani primjerak ostao je zakinut za automatsku klimu...

Tek kada sjednemo na stražnje sjedalo, uviđamo koliko je ovaj japanski glazbenik prostorni mag. Oduševljava u vidu iskorištenosti prostora i funkcionalnost. 'Magic seats', poznatija kao kino sjedala i ovdje su prisutna. Tako imate sasvim dovoljno mjesta sprijeda (iako bi voljeli da se sjedala mogu još malo nazad povući), dok je straga veći od nekih kompaktnih modela A niti jedan drugi auto niže klase ne nudi prtljažnik (354 l) dobrog kompakta.

Novosti ima i u pogledu motorizacije. Do nedavno se Jazz nudio samo u 1.3-litrenoj benzinskoj izvedbi, a sad možemo reći kako se svima koji su čekali nešto snažnije, isplatilo biti strpljivim. Testirani primjerak stigao je s tek nedavno pristiglim, 1,5-litrenim i-VTEC sklopom. Vatreni atmosferac koji voli visoke okretaje, a to pokazuje i podatak kako tek na 6.600 okretaja postiže punih 130 KS, pravo je veselje za voziti. Nakon prijašnjih izvedbi koje smo imali na testu, ovaj Jazz ostavlja potpuno drugačiji dojam. Slabiji 1,3-litreni motor u kombinaciji s malim brojem okretaja (123 Nm), nije ostavljao baš uvjerljiv dojam. Ne, ako gledate iz perspektive kada treba povući neki potez više na cesti (uključivanje, pretjecanje).

No, vratimo se na aktualni, testirani primjerak, koji nije pretjerano žedan, naše avanture je odradio na sasvim pristojnih 6,5 litara. Otvorena cesta se svodi i na manje od 5 litara, pa čak kada je i u automobilu četvero odraslih ljudi.


Kada uz ovaj razigrani motor, dodate precizni šest stupanjski ručni mjenjač, dobivate pravi mali vozački automobil. Iako nije kategorija vozila, za kojom će muška strana luditi, zasigurno će ih privući atraktivni vanjski izgled. Pogotovo testirana izvedba, koja s bijelom perla bojom i crno-crvenim detaljima ostavlja dojam pravog jurišnika.

Za kraj, možemo zaključiti kako je ovo najuvjerljiviji nastup MPV Japanca. Iako je i do sada bilo sve sasvim dobro, sada su stvari sjele na svoje mjesto s ovim pogonskim riješenjem. Dobro, nije baš sve sjelo, opet se vraćamo na tu cijenu, koja bode u oči. Svime pokazanim opravdavamo činjenicu kako ima pravo biti skuplji od drugih, ali u tolikoj mjeri i s tolikom razlikom u cijeni – baš i ne. Za potrebnih 166.023 kuna naći će se tek hrabri ljubitelji, koji će osim tolike funkcionalnosti, zasigurno biti i jedinstveni. 


Solidan međuosni razmak od 253 cm poboljšava direkcijsku stabilnost i komfor, a vrlina je i potrošnja (do 6,5 litara). Jazz je bez sumnje odlikaš, ali papreno skupi odlikaš niže klase

POGON 

Motor: benzinski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu. lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1498 ccm

Provrt x hod: 73 x 89,4 mm

Kompresija: 11,5:1

Snaga: 96 kW/130 KS pri 6600/min

Moment: 155 Nm pri 4600/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback/MPV B-segm., 5V, 5 sjedala 

Gabariti: 4051 x 1694 x 1525 mm

Međuosni razmak: 2530 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 11,1 m

Masa/nosivost: 1116/489 kg

Prtljažnik: 354 do 1314 l

Spremnik: 40 l

EuroNCAP: nije proveden


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 265 mm/diskovi 256 mm 

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R 15 (standardne 185/60 R 15)


PERFORMANSE
 

Brzina: 190 km/h

0-100 km/h: 8,7 s

Potrošnja (EU): 7,2/7,7/5,1 l/100 km

Na testu: 6,5 l/100 km

CO2: 133 g/km


CIJENA 

Testni model: 166.023 kn (22.017 eura)

Bez doplata: 166.023 k (21.231 eura)

Osnovni benzinac: 123.168 kn (16.381 eura) - 1.3 i-VTEC Trend

Osnovni dizelaš: nema u ponudi


+ zavodljiv i-VTEC motor

+ iskoristivost prostora

+ potrošnja

-  cijena




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill