16.3.2014. Autor: Željko Marušić

TEST: HYUNDAI ix35 1.7 CRDi iLIKE, NAKON REDIZAJNA ZANIMLJIV IZBOR ZA 24.050 EURA

Osvježen i bolje opremljen, s dizelašem od 116 KS solidno vuče i prihvatljivo troši, ali smeta škriputava unutrašnjost

Korejci sve ozbiljnije grabe prema vrhu svjetske autoindustrije. Koncern Hyundai-Kia prošlu je godinu završio na četvrtom mjestu sa 7,3 milijuna prodanih primjeraka, nadomak trećem GM-u sa 7,4 milijuna, Toyote sa 8,3 milijuna i Volkswagena s blizu devet. Jaki adut je SUV ix35, koji je početkom 2010. zamijenio Tucson te je sredinom prošle godine redizajniran. Testirali smo zanimljivu verziju 1.7 CRDi iLike, s osnovnim dizelašem drugim po redu paketom opreme i prednjim pogonom.

Promjene će raspoznati tek iskusniji promatrači. Prednji dio dobio je dnevna svjetla u izvedbi LED, dok stražnja ovise o razini opreme - slabije opremljeni imaju klasična svjetla, a bogatiji LED. Novost su i prednji stražnji parking senzori, kao atraktivniji naplaci. Sustav Flex Steer vozaču nudi aktivnu pomoć prilikom parkiranja, a vuča prikolice također je olakšana novim softwareom za nadzor stabilnosti vozila.

Unutrašnjost donosi potpuno nove materijale, kvalitetnije i ugodnije na dodir. Obruč volana je grijan, a uz doplatu se nudi navigacijski sustav s ekranom promjera 17,8 cm osjetljivim na dodir. Po pitanju prostranosti i funkcionalnosti ix35 zadržao je sve vrline. Prtljažnik od 591 litru mami svojom upotrebljivošću, a preklapanjem sjedala moguće ga je povećati do 1436. Paleta motora proširena je dvolitrenim benzincem 1.6 Gdi s direktnim ubrizgavanjem i 135 KS.

Korejski je SUV razvijen u tehničkom središtu Hyundai-KIA u Rϋsselsheimu te podređen europskom ukusu. Fluidna silueta osigurava i nizak koeficijent otpora zraka te povoljno djeluju na performanse i potrošnju te značajnije promjene nisu bile ni potrebne. Sjedi se ugodno povišeno, bez zamjerki na prostranost i razinu opremljenosti. Poželjeli smo jedino bolje profilirana sjedala i veće mogućnosti podešavanja upravljača, po dubini i visini. Malo smeta i 'konfekcijski' ugođaju u unutrašnjosti.

Motor radi uglađeno, ali zbog ukupne mase od tone i pol, ne može osigurati sportske performanse. Ipak, u kombinaciji sa šeststupanjskim mjenjačem nije za podcijeniti - omogućava ubrzanje do stotke u 12,4 sekunde i najveću brzinu od 173 km/h. Pri nižim okretajima nedostaje temperamenta, ali nema neugodne turbo-rupe i motor lijepo povuče u svakom stupnju. Zasluga je to najvećeg okretnog momenta od 260 Nm pri samo 1250/min. Pohvalna je i potrošnja na testu, od samo 6,7 litara.

Za temperamentnu je vožnju dovoljno šaltati na 3300/min, a ako se ide do 4200 (malo iznad toga uključuje se limitator), Sportage lijepo grabi. Dizelašu, za kojeg bi se reklo da ima više od 115 KS, pored mjenjača dobro asistira i dobro složeno podvozje. Dobro izbalansiranom podvozju pomažu i snažne kočnice - redizajnirana verzija ima prednje diskove povećane sa 280 na 300 mm, što poboljšava kočenje. Samo prednji pogon dobra je opcija za normalnu vožnju i tek u graničnim uvjetima, na skliskoj podlozi poželjeli smo 4x4, koji dolazi uz verziju e.0 CRDi sa 184 KS.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor
: dizelski, 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VTG, intercooler
Obujam: 1685 ccm
Provrt x hod: 77,2 x 90 mm
Snaga: 85 kW/115 KS pri 4000/min
Moment: 260 Nm pri 1250 - 2750/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 300 mm, straga puni diskovi 262 mm, ABS+EBV
Gume: 225/60 R 17
Karoserija: kompaktni SUV, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 441 x 182 x 166,5 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 565/1350 L
Masa/nosivost: 1550/550 kg
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 173 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,4 s
Potrošnja: grad 6,3 / otvoreno 4,8 / kombinirano 5,3 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,7 l/100 km
Cijena: 183.990 kn (24.050 eura)

dr. Željko Marušić

TAGOVI: TEST HYUNDAI ix35 1.7 CRDi iLIKE, TEST HYUNDAI ix35, TEST HYUNDAI, TEST ix35




Mazda


Gulf

Tembo