23.12.2015. Autor: Željko Marušić

Test: Hyundai Tucson 2.0 CRDi A/T iHot

Ne da se približava, popeo se na vrh klase

Tucson, polumilijunski američki grad iz Arizone, blizu Meksika, ponovno daje ime korejskom SUV-u. Tako se zvao prvi (2004. - 2009.), a drugi se od kraja 2009 proizvodio kao ix35. Na mnogim je tržištima bio hit klase, pa treći ima dobru startnu poziciju. Tehnološki je srodnik Kia Sportagea, u usporedbi s prethodnikom, produžen sa 441 na 447,5, proširen sa 182 na 185 i snižen sa 166 na 165 cm. Fluidna silueta sa za SUV ima izvrstan koeficijent otpora zraka od 0,31. Premda među kraćima u klasi, mjerama i stilom je pogođen, a dobar komfor, uz pristojnu širinu, osigurava međuosni razmak od 267 cm (+3). Prtljažnik od 513 l povećava se do 1503 litre.

Na nedavnoj hrvatskoj prezentaciji upoznali smo sve bitno. U paleti motora su direktno ubrizgavajući benzinac 1.6 GDi sa 132 KS te turbodizelaši 1.7 CRDi sa 115 KS i 2.0 CRDi sa 136 i 184 KS. Najsnažniji, poput testnog, dostupan je samo s pogonom 4x4 i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Ostali se, zasad, isporučuju s prednjom vučom i ručnim šaltungom. Šteta što je pogon 4x4 dostupan samo od 2.0 CRDi sa 136 KS i srednje opreme iThink, pa se može dobiti tek od 259.990 kuna, Začudo, većina klijenata bira skuplje, što potvrđuje da je korejski brend prva liga.


Kompaktni SUV treće generacije iz Koreje jedini je osvojio pet zvjezdica na američkom testu sigurnosti, pa puca na CR-V, CX-5 i Tiguan. Ovo je priča o top-dizelašu

Funkcionalno i pregledno, bez iznenađenja, dizajniran kokpit ima i luksuznih detalja. Sjedi se blag uzdignuto, a komande su precizne i ugodne. Nova je izvedba pojačala adute koji su i do sada bili snažni. Pogotovo u skupljoj verziji koju smo testirali. Čvrst, masivan i precizan, novi Tucson vuče temperamentno. Filigranska tehnologija s dizelskih 184 KS i 400 Nm ugrađena je u iznimno čvrstu platformu, a masa je blizu 1,8 tona. Ubrzanje do stotke je 9,5 s (izmjerili smo 9) i bez problema potegne 201 km/h. Spretan je i u gradu poletan, a na autocesti moćan. 

Dinamičnost bi povećao veći broj stupnjeva (automatski mjenjač ih ima šest), nedostaju polugice za šaltanje uz volan, ali svejedno, ulazi u klinč s najboljima. Volan, koji je mekan kao u limuzini može smetati što je pomalo sterilan, ali lako se kontrolira. Stražnji multilink i 19-colni naplaci izvrsno su prilagođeni asfaltu, ali za teren bolji su osnovni 17-colni. Sve je precizno i solidno, po formuli nekad važećoj samo za njemačke aute. Automatski mjenjač sa 6-stupanjska automatika, pogon 4x4 i iznadprosječna masa povećavaju potrošnju i na više od devet litara. No, to u cijelom kontekstu nije problem. Dakle, palac gore!


POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1995 ccm
Provrt x hod: 84 x 90 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 136 kW (184 KS) pri 4000/min
Moment: 400 Nm pri 1750-2750/min
Mjenjač: automatski 6 st.
Pogon: 4x4
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4475 x 1850 x 1650 mm
Međuosni razmak: 2670 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 11,1/11,22 m
Masa/nosivost: 1779/555 kg
Prtljažnik: 513/1503 l
Spremnik: 62 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: McPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 305 mm/diskovi 302
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/45 R 19 (standardne 225/60 R 17)


PERFORMANSE 

Brzina: 201 km/h
0-100 km/h: 9,5 s
Potrošnja (EU): 8,0/5,6/6,5 l/100 km
Na testu: 9,2 l/100 km; 
CO2: 170 g/km


CIJENA 

Testni model: 313.390 kn (41.020 eura)
Bez doplata: 309.990 kn (40.575 eura)
Osnovni benzinac (2WD): 159.990 kn (20.941 eura) - 1.6 GDi ISG Edition - 130 KS
Osnovni dizelaš (2WD): 169.990 kn (22.250 eura) - 1.7 CRDi i Start - 116 KS


+ sigurnost
+ performanse
+ izvedba

- potrošnja






Mazda


Gulf

Tembo