28.1.2019. Autor: Željko Marušić

Test: Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Longitude, uvjerljiv i s tri cilindra. Dobar!

Sumnjičavost je nestala nakon prve testne vožnje, 'downsizing' turbobenzinac sa 120 KS nudi respektabilne performanse (185 km/h, 11,2 s) uz potrošnju od 7 do 8 litara. Uz sve što pruža, cijena od 159.930 kn je fer

Na predstojećem salonu u Ženevi (7. - 17. ožujka), Renegade, sub-kompaktni SUV i prvi Jeep proizveden izvan Sjeverne Amerike, slavi peti rođendan. Kako je brzo prošlo, a mi smo se u vrlo dobra svojstva, premda je o dizajnu bilo oprečnih mišljenja, uvjerili testirajući 'poštenu' dizelsku verziju

Otada je najmanji Jeep (zasad, jer se najavljuje verzija kraća od 4 metra, u duhu kultnog originala Willysa), postigao solidan uspjeh, zapravo najuspješniji model kultne američke marke. Proizvodi se u Italiji, Brazilu i Kini, dakle sovjetski je auto, a koncepcijski je srodan (gotovo da je riječ o blizancima), s Fiatom 500X.

Gabaritima 4255 x 1805 x 1697 mm je subkompaktni SUV (za ovu se formu teško može reći da je crossover), a zbog pristojne širine i iznadprosječne visine, i uz neveliki međuosni razmak (2570), koji razmjerno velikim prevjesima pruža 'štih' pravog, klasičnog terenca, prilični je komforan.

Možda se jedino za prtljažnik, s 351 litar u osnovnoj konfiguraciji, kože reći da je 'granični'. Jeep Renegade je već u startu pokazao uvjerljivost, solidnost izvedbe,koju je potvrdilo osvajanje 5 EuroNCAP zvjezdica, za razliku od 'katastrofe', osvajanjem samo jedne zvjezdice, nedavno upriličio Wrangler. 


Dakle sve je skockano pristojno, po mjeri (nije premium, ali nije ni daleko), funkcionalnost i ergonomija, uz sinergiju klasičnog i hi-tech stila prava je mjera.  

Pred prošlo ljeto u Milanu je predstavljena redizajnirana verzija, koja je po provjerenoj šabloni, za drugu polovinu pete tržišne godine osvježena 'ledicama' u prednjim i stražnjim svjetlosnim elementima, obogaćenom opremom, privlačnijim alu felgama i unaprijeđenim Infotainmentom. 

Potom smo ga upoznali i prije ovog testa vozili na hrvatskoj prezentaciji u Zagrebu. Glavna je novost novi turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem, serije FireFly, koji se modularnim principom proizvodi u Brazilu. Koliko je moćan? Je li dovoljan? Bili smo suočeni s tom dvojbom, ali sve su sumnje raspršene već nakon trećeg šaltanja i drugog zavoja. 

Trocilindarski 'motorček' je dovoljno žustar i poletan, što pokazuju već performanse - Jeep Renegade 1.0 GSE T3 do stotke ubrzava za 11,2 s i postiže 185 km/h, što su zbilja respektabilne brojke za, po našim kriterijima (dakle ne europskim) za kompakti SUV, sa značajima terenca. 

Dobro je usklađen sa 6-stupanjskim mjenjačem, koji je usto, radi smanjenja emisije CO2 sparen s, pomalo, rastegnutim završnim prijenosom, pa najveću brzinu, pri 5700/min postiže u petom stupnju, a potom to zadržava u šestom pri 4400. Inače, 3-cilindarski turbobenzinac serije FireFly, koji iz 999 ccm razvija uvjerljivih 120 KS, nosi oznaku T3. 

Modularno, s četiri cilindra i 1332 ccm (T4) nudi se sa 150 i 180 KS te je predviđen čak i za Giuliju. Za takav 'downsizing' tip motora uvjerljivo potegne od niskih okretaja, nije anemičan i ravnomjerno otpušta snagu od 1500/min. 

Živahnost mu se temelji na najvećem okretnom momentu od 190 Nm, koji se otpušta već od 1750/min. Pomaže mu i uvjerljiva ostala koncepcija. Renegade je čvrst i 'konkretan', upravljač i podvozje pojačavaju stabilnost i temperament. Renegade je zbilja 'pogođen' za grad, poletan i okretan, a dovoljno špirita ima i na otvorenoj cesti. 


'Motorček' se rado vrti, bolje od očekivanja za turbomotor. Limitator je podešen na 6300/min i kad se šalta na nešto nižoj razini u prvoj se brzini realno postiže 47, u drugoj 92, u trećoj 131, u četvrtoj 175 i u petoj, maksimalnih 185 km/h i to pri 5700/min. 

Premda je razmjerno visok i s udaljenosti podnice od podloge od 21 cm ima značajke terenca, zadržava uvjerljivu stabilnost te je moguće temperamentno voziti kroz zavoje. A na autocesti do izražaja dolaze vrline 'rastegnutog' završnog prijenosa, pa je ugodan na autocesti - lakoćom i bez povećane buke održava brzine od 140 do 160 km/h.

 Ubrzanje je uvjerljivo do 140 i tek iznad se osjeća da je pod prednjom haubom 'downsizing 3-cilindraš'. Pomažu mu i dovoljno snažne kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavljanje u 39 metara, što je vrlo dobro za takav tip vozila. 

Općenito dojam za volanom je dobro uštimanog, usto ugodno povišenog vozila, koji za volanom ostavlja dojam da je još veći od realnih gabarita. Usto, pokazuje talent i izvan asfalta te je, čak i u verziji s prednjim pogonom dovoljno osposobljen za 'offroaderska' iskušenja.

 Po tome je najbolji u klasi, a kome trebaju svojstva pravog terenca, Renegade ima dovoljno 4x4 opcija za najveće izazove. Potrošnja? Na testu smo trošili 7,6 litara, što je OK, jer se u normalnom ritmu može očekivati od 6,5 do 7. 

Dakle, ovo je dobra alternativa jednako snažnom, al, naravno moćnijem dizelašu 1.6 Mjet, koji troši litru i pol manje, ali i košta 15.340 kn više. S drugim paketom opreme Longitude, koji je prava mjera i za zahtjevnije, cijena od 159.930 kn je fer...


POGON 

Motor: turbobenzinski, 3 cil., blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 999 ccm

Provrt x hod: 70,0 x 86,5 mm

Kompresija: 10,5:1

Snaga: 88 kW/120 KS pri 5750/min

Moment: 190 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da 

KAROSERIJA 

Izvedba: SUV B-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4255 x 1805 x 1697 mm

Međuosni razmak: 2570 mm

Cd: 0,34

Krug okretanja: 11,1 m

Masa/nosivost: 1320/540 kg

Raspored masa: 59,6/40,4

Prtljažnik: 351/1297 l

Spremnik: 50 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica 

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/kombinirani

Kočnice: samov. diskovi 292 mm/diskovi 272

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 215/55 R 16

PERFORMANSE

Brzina: 185 km/h

0-100 km/h: 11,2 s

Potrošnja (EU): 6,1/4,4/5,1 l/100 km

Na testu: 7,6 l/100 km

CO2: 138 g/km

CIJENE

Testni: 159.930 kn (21.612 eura)

Osnovni benzinac: 155.370 kn (20.996 eura), 1.0 GSE T3 Sport - 126 KS

Osnovni dizelaš: 175.270 kn (26.581 eura) - 1.6 Multijet Longitude, 120 KS

VRLINR I MANE

+ dobre performanse

+ oprema i komfor

+ terenska svojstva (i uz prednji pogon)

- potrošnja veća od očekivanja





BMW banner