25.12.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Kia Ceed 1.0 T-GDI LX Fresh, beskrajno uglađen, malo žedan..., najbolji!

Dosad najuvjerljiviji korejski kompakt ne plaši se ni Golfa, prvoklasno izveden i skockan, tko mu nađe manu, osim u dvije ne baš nevažne stvari, redakcija plaća večeru!

O tome smo već pisali u testu jednako motoriziranog Hyundaija i30. Svaka čast promidžbi i ostalim vrlinama, ali u navodu kako Kia Ceed 1.0 T-GDI, iz izvrsno izbalansiranog, uglađenog i elastičnog 3-cilindarskog turbobenzinca obujma 999 ccm, istiskuje 120 KS i prosječno troši 5,2 litre - nešto ne štima. 

Toliko snage, uz 'dizelsku potrošnju'? Malo morgen! Naime, Volkswagen Golf 1.0 TSI sa 110 KS ('na papiru' 10 KS slabiji) do stotke ubrzava za 9,9 s i ima najveću brzinu od 196 km/h! Nakon redizajna prošle godine snaga mu je podignuta na 116 KS.

Kako to da Ceed, sličnih gabarita kao Golf, premda nominalno 81 kg veće mase (1222 prema 1241 kg), a prema mjerenju na usporednom testu Autozeitunga svega 20-ak (!), sa 120 konja do 100 km/h troši čak 11,1 sekundu? Nije logično!

Još je manje shvatljivo, što ćemo objasniti u prvom nastavku serijala Abeceda dinamike vozila, što je najveća brzina 'samo' 187 km/h. Tim više što na najveću brzinu, uz aerodinamiku (također sličnu), najvažniju ulogu ima snaga. Sa 120 stvarnih konja trebao bi potegnuti blizu 'dvije glave'!

Golfov 3-cilindarski turbobenzinac 1.0 'na papiru' ima 5 KS manje, a stvarno ih, po dojmovima s testa, ima pet do deset više. Usto, na ovom smo testu izmjerili prosječnu potrošnju od 7,5 litara (deklarirano 5,2), a na testu Golfa 1.0 TSI prosječno smo trošili 6,9 litara (deklarirano 4,9).To potvrđuje da je motor iz Wolfsburga učinkovitiji! 

Da dalje ne 'sitničarimo', ali Kia Ceed 1.0 T-GDI realno ima 105 do 110 KS (Golf 1.0 TSI 115 do 120). Ipak, performanse, su OK, iako ne kao za 120 KS, ali su ipak uvjerljive. I dok Korejci time zarađuju na 'bildanju' ugleda, vlasnike bespotrebno guraju u klasu osiguranja od 85 do 110 kW (116 do 150 KS).

Stvarno je u klasi niže - 66 do 84 kW (90 do 115 KS). Razlika je, (ovisno o bonusima), pun tank goriva više (ili još više) godišnje. Pa tako svake godine!

Pri tome, potrošnja goriva malo je veća od očekivanja. Doduše kao kod većine 'malih' 3-cilindarskih turbobenzinaca 1.0, koji kad se nagaze 'vuku kao veliki, ali i troše kao veliki'. Što bi se stručno reklo: 'energija ne može nastati ni iz čega i na može se pretvoriti u ništa'!

Dakle ovo su dvije jedine sporne stavke novog kompaktnog hita, Kia Ceed treće generacije, 'odlikaša C-segmenta', koji je u ostalome zbilja uzoran, za čistu peticu. Možemo slobodno reći, kako je u svemu ostalome ova izvedba jako blizu riječi premiuma. 

Tehnologija, kao i sam dojam su prvoklasni. I dalje vrijedi ona ponuda s početka, redakcija plaća večeru onome tko nađe manu ovom modelu. 


Dizajn je uspješna izvedenica prethodnika, a atraktivnost i ležanje, u sinergiji sa stražnjim Multilinkom (kojeg osnovni Golf nema!) 'pojačavaju' 17-colni aluminijski naplaci s gumama 225/45  (foto: Domagoj Kovačić)

O Ceedu treće generacije sve bitno smo već napisali, a izvrsnost ne iznenađuje, jer je (gotovo) briljirao, u razmjeru s cijenom, naravno, model druge generacije, kojeg je za Autoportal testirao Blaž iz 'Večernje škole', a potom smo ga vozili u karavanskoj verziji Sportswagon, oba s turbodizelašem 1.6 CRDi sa 136 KS.

Ovo je prvi put da Ceed vozimo s 3-cilindarskim 1.0 turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem. Upoznali smo ga u 'bratskom' Hyundaiju i30, i ono što smo tada već zaključili, ponavljamo. Ovo je vjerojatno najuglađeniji i najugodniji 3-cilindraš koji postoji na tržištu.

Ako se ne 'cjepidlači' sa snagom, koja je vjerojatno radi marketinga 'napuhana' na 120 KS, u kombinaciji sa, također izvrsnim 6-stupanjskim šaltungom za svaku pohvalu. Vožnja je užitak, motor lijepo potegne i vrlo je elastičan. 

Prvenstveno je to zasluga okretnog momenta, koji maksimalnu vrijednost od 175 Nm ostvaruje već pri 1500/min o zadržava do 4000/min. Korejci su 'odrezali' vrh krivulje momenta (limitiranjem tlaka prednabijanja i prilagodbom ubrizgavanja), čime su malo izgubili na eksplozivnosti, koju pokazuje Volkswagenov 1.0 TSI.

No, time je postignuta ravnomjernija radna karakteristika, a zbog smanjenja vršnog opterećenja (mehaničkog i toplinskog) povećani su trajnost i pouzdanost. 

Tko se prije samo desetak godina nadao da će najprestižniji njemački kompakti uskoro strepiti od korejske konkurencije?! Novi Kijin adut C-segmenta na velika vrata ulazi u prvu ligu kompakata na svjetskom i europskom tržištu. Kao i predhodnik, proizvodi se u slovačkoj Žilini, u jednom od najsuvremenijih proizvodnih pogona na svijetu.

Testirali smo srednji benzinski model u ponudi (osnovni je 1.4 MPI sa 100 KS, koji je zbog trošarine od 12.320 kn neisplativ, u baznom paketu Active tek 4000 kn, a u srednjem tek 2000 kn jeftiniji od jednako opremljenih 1.0 T-GDI, a iznad 1.4 T-GDI sa 140 KS) u najboljem, trećem po redu paketu opreme Fresh. 

Ponuda je već 'šminkerska', ali pohvalno je i velika vrlina što su Korejci, uz suvremene infotainmente, zadržani klasičnu grafiku instrumenata. Oprma je bogata, izvedba prvoklasna, a ergonimija je za pet. 

Dva centimetra veća širina stvara dojam veće prostranosti te je sprijeda komfor kao u srednjoj klasi, a mjesta dovoljno ima i straga. Sjedala su dobro oblikovana, a osjećaj visoke kvalitete, preciznosti izvedbe i kompaktnosti vidi se po svakom detalju.

Motor je uzorno izbakansiran i prigušen, a sintagma da nine važno koliko neki auto ide, nego kako ide, fino pokazuje ovaj auto. I neka nema 'špirita' kao, nominalno 10 KS slabiji Volkswagenov 1.0 TSI, ali vozi se čak ljepše od konkurenta (da, konkurenta!) iz Wolfsburga. 

Prednja su sjedala komforna i ugodna, a poželjna sinergija klasične 'grafike' glavnih instrumenata i klasične ručne kočnice (bravo za Kiju) s naprednim infotainmentom, naglašava izvrsnu ergonomiju

Zbilja, ono što pruža prava je mjera, vožnja je ugodna i snage ima u svakom stupnju. Tako je elastičan i dobro izbalansiran da mirno, bez protivljenja u šestom stupnju klizi brzinom 60 km/h i, kad se nagazi gas, kontinuirano ubrzava. 

Kad se okretaji drže od 2500 do 5000, motor diše 'punim plućima. Uz izvrstan 6-stupanjski šaltung dobro mu asistira i, također, prvoklasno podvozje. Ako niste znali, Golf sedmica, za razliku od prethodne dvije serije, u verzijama ispod 150 KS straga ima polukrut ovjes. 

A Ceed straga leži na Multilinku! To u kombinaciji sa snažnim kočnicama, koje ga pri 100 km/h zaustavljaju u 36,8 m, preciznom i osjećajnom volanu (riješeni su tragovi 'sterilnosti' prethodnika) zaokružuje uvjerljivost performansi, ležanja i upravljivosti, odnosno osjećaja za volanom (feel-to-drive).

Kvaliteta podvozja osjeća se izvrsnim prigušenjem na neravnom asfaltu (sve djeluje 'utegnuto' i precizno) te sigurnim 'peglanjem' zavoja, pri čemu 'maleni' turbobenzinac koji, neprirodno za tu koncepciju, voli visoke okretaje, pruža i dovoljno snage za izvlačenje iz zavoja. 

Vozi se vrlo ugodno, konkretno u gradu i na otvorenoj cesti, a dovoljnu dinamičnost pokazuje i na autocesti, sve do 160. Tada mu ipak počinje 'ponestajati daha'. No, kome treba brže?! 

Sve zaokružuje dojam visoke sigurnosti. Premda Euro NCAP test još nije proveden, nimalo ne treba sumnjati da će novi Ceed, ne samo osvojiti pet zvjezdica, nego i briljirati (prethodnici su ih uvjerljivo osvojili, a nedavno je to, po novim, strožim kriterijima ostvario i 'bratski' novi i30).. 

O potrošnji goriva glavninu smo već rekli, a realnih 7,5 litara na 100 km nije malo, ali objektivno ni puno. Ceed je ipak nešto masivniji od Golfa!

Cijena? Zaboravite na jeftine 'korejce', ovo je ipak 'pošten komad auta', prvoklasno napravljen, bogato opremljen i dobro motoriziran. Usto nudi i 7-godišnje jamstvo. Za testni model treba izbrojiti nemalih 152.990 kn, no kad se postavi omjer uloženog i dobivenog, računica itekako štima. Ozbiljnija analiza pokazuje da ovaj auto nudi najbolji omjer plaćenog i dobivenog u klasi (value for money).

 A već dobro opremljeni bazni paket Active (ekvivalentan je drugom po redu Hyundaijevom), s jednakom motorizacijom, dostupan je za korektnih 128.990 kn. To je to!

'Šlag na tortu' su nedavno pristigli podaci agencije Eurotax, koja objavljuje vrijednosti rabljenih vozila svih marki, odnosno gubitak vrijednosti u ovisnosti o starosti i kilometraži. Nakon tri godine i 50.000 km Ceed zadržava 63,3 posto kupovne vrijednosti, najviše u kompaktnoj klasi (C-segmentu). 

S trona je skinuo desetljećima neprikosnovenog Volkswagen Golfa (60,6 posto), Opel Astra (50,1 posto), a Renault Megane (49,5 posto) kupovne vrijednosti vozila. Da, Kia Ceed trenutačno je najbolji kompakt i najizgledniji kandidat za titule hrvatskog i europskog automobila 2019. godine!

3-cilindarsku turbobenzinac obujma 998 ccm, u usporedbi s prethodnikom jednakih karakteristika (120 KS, 172 Nm), dobio je zupčasti remen umjesto lanca, što ga je učinilo još uglađenijim i tišim, a potrošnju je snizilo za pola decilitra

POGON

Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, 12 ventila, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 998 ccm

Provrt x hod: 71 x 84 mm

Kompresija: 10:1

Snaga: 120 KS (88 kW) pri 6000/min

Moment: 172 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: ručni 6-stupanjseki

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: kompakt, C-segm., 5V

Gabariti: 4310 x 1800 x 1447 mm

Međuosni razmak: 2650 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,6 m

Masa/nosivost: 1222/453 kg

Prtljažnik: 395/1291 l

Spremnik: 50 l

EuroNCAP: još nije proveden

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 258 mm/ 234 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R17

PERFORMANSE

Brzina: 187 km/h

0-100 km/h: 11,1 s

Potrošnja (EU): 6,2/4,6/5,2 l/100 km

Na testu: 7,5 l/100 km

CO2: 119 g/km

CIJENA

Testni model: 152.990 kn

Osnovni benzinski model: 1.4 MPI Active (100 KS) - 124.990 kn

Osnovni dizelski model: 1.6 CRDI Active (116 KS) - 144.900 kn


foto: Domagoj Kovačić 

VRLINE I MANE

+ prvoklasna izvedba

+ ležanje/upravljivost

+ udobnost

+ sigurnost

+ oprema

+ jamstva/održavanje

- potrošnja (u oštroj vožnji)






Vulkal gume

Autowill