30.4.2019. Autor: Oliver Marić

Test: Kia Sportage 1.6 CRDi HP EX Fresh 2WD, sitne estetske promjene za nastavak slavodobitne priče

Temeljito promijenjen? Ne bismo rekli, ali sitne promjene na detaljima donose još više profinjenosti. Još kada spomenom provjereni i uglađeni 1.6-litreni sklop od 136 KS (prosječna potrošnja 6,8 l), pred vama je vozilo o kojem ćete razmišljati…

Sportage, priča koja traje i traje, te svakim svojim nastavkom golica dodatno maštu. Aktualna generacija, sad je već četvrtu godinu na tržištu, stoga je redizajn bio očekivan. No, kako to obično biva kod Azijata, kada najave korekcije obično se poprilično promjene detalji na vozilu. No, u slučaju Kije to nije tako, što je još jedan dokaz koliko je pogođena linija popularnog SUV-a.

Već na prezentaciji pred sam početak zime, imali smo se prilike uvjeriti u sposobnosti i bitne promjene kod novog Sportage.

Četvrti je Sportage privlačan, dobro opremljen i tehnološki napredan SUV, koji se pozicionira pri vrhu klase. Ne samo pet zvjezdica po Euro-NCAP testu, nego jedan od najboljih rezultata u klasi zaokružen je dojmom besprijekorne, uvjerljive sigurnosti. Teško je naći ijednu manu, osim već spomenutog nešto lošijeg temperamenta, a takva je i cijena, koja drastično skaće ako apetiti kupca nisu skromni. No, najbolje od svega je što kupci već u startu dobivaju vozilo, koje će ih veselit svakim novim sjedanjem u Sportage. 

Sportage odlično vlada na asfaltu, podvozje je 'konkretno', a upravljač nije sterilan, što je kod prethodnika bio veliki minus. Može se šaltati i ručno, ali to, objektivno, nije potrebno

Podvozje je čvrsto, ali nije pretvrdo te pruža dobar kompromis udobnosti i stabilnosti za peglanje zavoja kao u običnom autu, a uvjerljiv dojam zaokružuju snažne kočnice (Korejcima to postaje prepoznatljivost). Usto, 17 cm udaljenosti podnice od podloge pokazuje da ovaj model ima aduta i za silazak s asfalta. Avanturistički duh sa Sportageom sigurno ćete probudit...

Kija je za klasu iznad, kada je usporedimo s 'bratskim' Tucsonom, po pitanju interijera i prvog dojma

Žalosti nas samo što u najbogatijim paketima, KIA donosi bolja svjetla i prepoznatljiv dekor kao s Porschea i njegova četiri LED 'dnevna lasera'. Takav dodatak ipak treba pošteno doplatit, a mi nudimo jeftiniju alternativu svim vlasnicima Sportagea, kao i ostalih KIA modela, u vidu - Erfolg LED svjetala. Jednostavna ugradnja i efektan, gotovo tvornički izgled (i sami smo se uvjerili) sigurno će vas zaintrigirat.

Zategnut, a istovremeno jako ugodan, čak i ako se odlučite na 19-colne naplatke…

Na koncu možemo riječ dvije i o cijenama osvježenog Sportagea. Kako to već obično biva, kroz prizmu akcijskih reklama, stekne se dojam kako sve ulazi u taj krug. No, ipak ovako zanimljiva pogonska izvedba, s ipak nešto duljom opremom premašuje očekivane iznose. Ali, smatramo kako i ova cijena od 236.990 kuna nudi dovoljno razloga za osjećaj 'kako smo ipak dobro prošli u kupovini'... I jeste, KIA vas sigurno neće prevariti niti ćete vi pogriješit ako ovo bude vaš novi automobil.


POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 77  x 85.8 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 100 kW (136 KS) pri 4000/min
Moment: 320 Nm pri 2000 - 2250/min
Mjenjač: ručni 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4480 x 1855 x 1635 mm
Međuosni razmak: 2670 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1501/575 kg
Prtljažnik: 513/1503 l
Spremnik: 62 l
EuroNCAP: 5 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 305 mm/diskovi 292 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/45 R 19 (standardne 215/70 R 16)


PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 11,2 s
Potrošnja (EU): 7,9/5,3/6,3 l/100 km
Na testu: 8,9 l/100 km
CO2: 166 g/km

CIJENA
Testni model: 236.990 kn
Osnovni benzinac: 194.990 kn - 1.6 GDi 2WD LX Active - 132 KS
Osnovni dizelaš: 193.990 - 1.6 CRDi 2WD LX Active - 115 KS


+ performanse
+ sigurnost i osjećaj ugode
+ izvedba

- preglednost





Mazda


Gulf

Tembo