28.4.2018. Autor: Roberto Baždo

TEST: KIA Stinger 2.2 TCI GT Line, visoka cijena spriječila je "knockout" njemačkog trojstva

Baš poput pravog GT automobila, ovaj Korejac zadovoljit će mlade, a još više one u krizi srednjih godina. Potentni dizelskih 200 KS najbolji je izbor gledajući na duge staze. Nakon prve vožnje, sada smo u iscrpnom testu dodatno zagrebali ispod površine i potražili ima li ova atraktivna krstarica lošu stranu!

U rubriku najočekivanijih automobila ove godine, definitivno spada ovaj atraktivni korejski eksponat. Iako smo već pisali i iznijeli dojmove prve vožnje o novom modelu, tek sad slijedi ono pravo. Uvjerili smo se kako je živjeti svaki dan u duhu - Stingera. 

Gotovo da nam se teško prisjetiti kada je jedan predstavnik Azije ovako privlačio poglede prolaznika u nekoliko gradova Hrvatske, kroz koje su nas vodile testne rute. Baš to je za rukom pošlo Stingeru, najnovijem modelu iz Kije. 

Vožnja ulicama u dnevnim terminima nekoliko puta je izazvala simpatične reakcije drugih sudionika u prometu. Pojedinci su se u tolikoj mjeri znali zagledati, da su propustili proći na zeleno svjetlo stojeći zamišljeno na semaforu. 


Dok su noćne vožnje ponudile i konkretne komentare, najbolji je bio onaj simpatičnog gospodina na benzinskoj postaji – "Ja sam bio uvjeren kako je neki novi Maserati ispred mene". Eto, i baš takvi komentari najbolje opisuju atraktivnu liniju novog Stingera. Pogotovo kada dođe, kao i testni u paketu – GT line. Naše mišljenje je da će ovaj automobil budući kupci samo i kupovati u toj izvedbi. Stvarno izgleda upadljivo i posebno agresivno, bilo da je ispred vas ili da ga gledate na retrovizoru kako vam prilazi. 

Neki će reći kako se pretjeralo s ukrasnim detaljima, posebno istaknutim ''škrgama'' na poklopcu motora, ali stvar je ukusa.

Ostaje nejasno zašto se Kija nije odlučila na vrata bez okvira, kako i priliči pravim coupe i Gran Tourismo modelima, a koje njegove konkurente baš taj detalj krasi na – VW Arteonu i Audi A5 Sportbacku. Zato veseli električno podizana peta vrata, koja znatno olakšavaju pristup i smještanje prtljage u svega 405 l. Da, iznenađujuće je mali s obzirom na proporcije automobila (4.830 mm) u duljinu. Zapravo, sam automobil uživo izgleda puno veće od spomenutih dimenzija. 

Ako nije zadovoljio po pitanju obujma prtljažnika, svakako je što se tiče prostornosti na stražnjoj klupi. Stinger je zadržao boljku ovakvih modela, straga će viši putnici imati određenih problema s visinom krova.  No, ovo ne smijemo zaboraviti spomenut, teško se možemo sjetiti kada je jedan testni model imao tako dobro oblikovana, a još više udobna stražnja sjedala. Tako da probleme s prostorom za glavu lako opraštamo.


Pogled na ostatak interijera, onaj koji krasi vozačko okružje mnogi su uspoređuju s mix-kombinacijom njemačke trojke. Možemo reći kako je njihovo opažanje dobro, Korejci su iskoristili njihova rješenja, kako izgledom, tako i ergonomijom, a rezultat je i više nego izvrstan. Negativne bodove kada smo kod estetike Stinger dobiva zbog jako slabog, gotovo nikakvog ambijentalnog osvjetljenja. Takvi detalji na kraju najviše i odlučuju prilikom odabira automobila. Kija je to morala bolje odraditi!

Svi te sitni nedostataci lakše se zaboravljaju kada krenete u vozačku avanturu. Stinger i zavojite ceste ne skrivaju uzajamnu ljubav. Odlično posložen ovjes donosi ravnotežu, a ona jamči ugodnu, ali i agresivniju vožnju. Brža vožnja i oštrije reakcije bolje će se uklopiti u Sport i Sport + programu, dok je idealan spoj i naš omiljen izbor bio Comfort način. Oni koji vole biti štedljivi, zasigurno će najviše vremena provesti u ''Eco'' programu, koji osjetno umrtvi Stingera. 

Dugački poklopac motora natjerao je inženjere iz Kije da svojim kupcima ponudi i prednju kameru. Testni primjerak tako nam je olakšavao parkiranja i manevre s čak četiri kamere (opcija 360 kamere bila je dostupna također). Podizanje poklopca otkriva zanimljiv detalj ojačanja karoserije, a 2,2-litreni dizelski sklop prilično uglađeno radi. Ne možemo reći da je nečujan, ali prilikom vožnje izoliranost kabine odrađuje odličan posao. Njegovih 200 KS, prilično je uvjerljivo. Velika karoserija ne ubija snagu, a veseli da Stinger ne poznaje pojam – turbo rupe. Dakle, snaga je uvijek prisutna, iako najveću postiže tek na 3.800 okretaja. 


Potrošnja na testu je na kraju druženja pokazala brojku od okruglih 8 litara na 100 km. Na otvorenim cestama, spustili smo je na 5,5 litara. Dok je gradska vožnja očekivano najpogubnija, Stinger tada ide do brojke od 9,5 litara dizela. 

Kao što smo već u naslovu najavili, možda i najveći problem ovog automobila je cijena (oko 460.000 kuna za testni model). Domaći kupci još uvijek gledaju Kiju kroz prizmu iznimno povoljnih vozila (sličan problem kao što i Škoda ima), a zaboravljaju koliko je ovaj proizvođač napredovao proteklo desetljeće. Još nešto, živimo u podneblju gdje su na cijeni samo modeli iz Njemačke. Dok pišemo ovo, rekli bi da su ovi navodi pogubni za Stinger. No, tako ne misli Kija i njihov "Maserati" s početka priče. Ovaj model jednostavno je previše kvalitetan, shodno tome voljeli bi da prodajni rezultati budu proporcionalni užitku koji ovaj GT model donosi.

POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (lanac), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda uzdužno

Obujam: 2199 ccm

Provrt x hod: 85,4 x 96 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 147 kW/200 KS pri 3800/min

Moment: 440 Nm pri 1750-2750/min

Mjenjač: automatski 8 stupnjeva 

Pogon: stražnji

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: coupe-limuzina E-segmenta, 5V, 5 sjedala

Dimenzije: 4830 x 1794 x 1508 mm

Međuosni razmak: 2905 mm

Cd: 0,27

Krug okretanja: 11,2/11,7 m

Masa/nosivost: 1774 kg/482 kg

Prtljažnik: 406 l

Spremnik: 60 l

Euro NCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: sprijeda McPherson, straga Multilink

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 345 mm, straga diskovi 330 mm

Ručna: električna 

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R 18


PERFORMANSE

Brzina: 230 km/h

0-100 km/h: 7,6 s

Potrošnja (EU): 6,6/4,9/5,6 l/100 km

Realno: 6 - 7 l/100 km

CO2: 147 g/km


CIJENA

Testni model: 454.990 kn (60.263 eura)

S pogonom 4x4: 503.990 kn (67.206 eura)

S osnovnom opremom EX: 426.990 kn (57.065 eura)

Osnovni benzinac: 408.990 kn (54.170 eura), 2.0 T-GDI EX

'Top gun' benzinac: 578.990 kn (77.332 eura), 3.3 T-GDI GT







Vulkal gume