30.8.2017. Autor: Roberto Baždo

Test: Land Rover Discovery 2.0 SD4 HSE, britanska omča za Audi Q7 i BMW X5

Legendarni luksuzni terenac pete generacije, s 4-cilindarskim dizelašem od 240 KS, teška je šminka, uvjerljiv na asfaltu, nezaustavljiv na terenu

Prvi sinonim za terenska vozila kod mnogih auto entuzijasta zasigurno je Land Rover. U to smo se mogli još jednom uvjeriti na testu s najnovijim članom ove profinjene marke, govorimo o novoj petoj generaciji - Discoveryja. Da se podsjetimo, prvi je Discovery predstavljen 1989. kao jednostavnija i jeftinija verzija već etabliranog, pionira luksuznih terenaca, Range Rovera (uvedenog 1970.). Druga je generacija predstavljena 1998., treća 2004., a četvrta 2009.

Model pete generacije predstavljen je u listopadu 2016., na salonu u Parizu, a prodaja je počela prošlog proljeća. Na prvu bilo je primjetno kako je narastao, njegove povećane dimenzije donose novom Britancu ulaznicu u svijet najvećih. Britancu? Land Rover je 2008. od Forda preuzeo indijski Tata. Svi, koji su tada prorekli kraj legendarnog britanskog terenca i brenda gadno su se prevarili. Indijski mega-koncern nije žalio ulaganja, kako bi ne samo zadržao dotadašnje pozicije, nego ih poboljšao.

Primjera radi, tek tri centimetra je kraći od najvećeg Q modela iz Ingolstadta. Stoga ne čudi opcija u doplati dostupnog trećeg reda sjedala (12.945 kuna), koja donose još jednu veliku novost - preko mobilne aplikacije mogu se namještati ili preklapati ovisno o potrebi, od prvog do trećeg reda. U vožnji se osjeti njegov osjetni gubitak kilograma (480 kg u odnosnu na 4. generaciju). Zato je vozačka dinamika bolja no ikada, tek agresivnija vožnja podsjeti da ste u automobilu koji je u svakom trenutku spreman ući u lokvu vode do svojih retrovizora, u brojkama je to nekih 90 cm.

Poznato je kako su i prethodnici bili uvjereni na zahtjevnom terenu, a to su još jednom demonstrirali kroz Terrain Response 2, sustav koji omogućuje odabir postavke vozila ovisno o terenu na kojem se nalazi. Tako se naša avantura na makadamu, izmiješanom sa stijenama idealna činila za Rock crawl opciju. Dosita smo uživali probijajući se cestom neprohodnom za gotovo većinu automobila, pa čak i one koji za sebe vole reći da su crossover karakteristika.

Bogato opremljeni model pete generacije na testu se pojavio u 2.0 SD4 izvedbi snažnoj 240 KS, inače u ponudi motora pozicioniran u sredini - još su dostupni slabiji 180 KS i snažniji 3.0 TD6 od 258 KS. Naš se testirani primjerak predstavio kao najbolji omjer kada su u pitanju dinamičnost i troškovi. Novi Euro 6 motor odlično se nosi s vozilom teškim dvije tone, a pri tome u prosjeku troši 9,5 litara dizela. Takvom rezultatu zasigurno doprinosi i 8-stupanjski ZF automatski mjenjač koji neprimjetno odrađuje svoj posao.

Unutrašnjost je prepuna zanimljivih detalja, a osjećaj prozračnosti duguje velikim staklenim površinama. Prilikom ulaska u vozilo, osim iznimno povišenog sjedenja koji vas u trenutku pretvara u gospodara prometnica, u oko upadaju materijali visoke kvalitete, a naprednom dojmu zasigurno doprinosi središnje smješteni 10-inčni multimedijalni zaslon, koji nas je u nekoliko navrata naljutio, kroz odabir radio stanica i vlastitih izvora pjesama znao se pogubiti.

Kad smo kod toga već, novi mogući kralj premium SUV klase nudi čak devet USB priključaka, ali i šest 12 voltni utičnica u vozilu, a može ponuditi i Wi-Fi, bežični internet za čak osam uređaja, dakle nitko od putnika neće biti zapostavljen. Tolika doza ekskluzivnosti na kraju ima i svoju cijenu. Ona nije mala, ali rekli bismo da je u rangu s prestižem koji nosi. Netko će reći kako je to cijena jedne poštene nekretnine u Hrvatskoj, ali za ljude koji si mogu dozvoliti ovakav 'shopping' mi možemo samo pozitivno kimnuti glavom, sigurno neće požaliti u svojoj odluci.

POGON
Motor: turbodizelski, postavljen sprijeda uzdužno, 16V, 2 bregasta vratila u glavi motora, lanac
Obujam: 1999 ccm
Snaga: 177 kW (240 KS) pri 4000/min
Moment: 500 Nm pri 1500/min
Mjenjač: automatski, 8-stupanjski
Pogon: na sve kotače (4x4)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, 5 vrata
Gabariti: 4970 x 2073 x 1888 mm
Međuosni razmak: 2923 mm
Prtljažnik: 258 (7 sjedala podignutih) - 2500 l
Cd: 0,33
Masa/nosivost: 2109/800 kg
Krug okretanja: 12,7 m
Spremnik: 77 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Izvedba: zračni ovjes
Kočnice: samoventilirani diskovi 360 mm/diskovi 350 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 275/45 R 21

PERFORMANSE
Brzina: 207 km/h
0-100 km/h: 8,3 s
Potrošnja (EU): 7,8/5,8/6,5 l/100 km
Na testu: 9,4 l/100 km
CO2: 171 g/km

CIJENA
Testni model: 775.594 kn (103.412 eura)
Bez doplata: 521.000 kuna (69.466 eura)
Osnovni dizelaš: 488.795 kuna
Osnovni benzinac: Nema u ponudi

+ imidž i udobnost
+
vozna svojstva
+
relativno niska potrošnja
+
osjećaj sigurnosti
-
infotainment (ponekad zna zablokirati sam od sebe)





Mazda


Gulf

Tembo