10.1.2016. Autor: Oliver Marić

Test: Lexus NX 300h Executive AWD

Premium SUV na slavi Priusa potvrđuje vrline hibridnog pogona

Godine 1994. i 1997. važne su za Lexus NX 300h, premium kompaktni SUV, koji nakon uspjeha na američkom tržištu sreću traži na europskom. Prve je stigla Toyota RAV4, pionir kompaktnih SUV-ova, a NX je predstavljen u travnju 2014. u Pekingu, kao premium izvedenica 4. generacije Toyote RAV4 iz 2013. Druga se pamti po početku prodaje Priusa, prvog hibrida na svijetu. Lexus NX sreću gradi na temeljima oba, a jedinstven je kombinacijom serijskog i paralelnog hibridnog pogona. Prednje kotače pokreće sinergijski spoj atmosferskog benzinca 2.4 sa 155 KS, po Atkinsonovom ciklusu i elektromotora od 105 kW, preko CVT mjenjača. 

Osnovni 2WD model, s prednjim pogonom, ima takvu koncepciju, u osnovi jednak Priusovom, ali moćniji. Testni AWD, s bogatom opremom Executive, straga ima drugi elektromotor snage 50 kW, koji pokreće stražnje kotače, pretvarajući NX u 4x4. Stilski dorađen, rastegnut sa 457 na 463 cm i ušminkan japanski kompaktni SUV (luksuzna izvedenice Toyote RAV4) postao je atraktivniji, a kao 'rijetka zvjerka' jamči ekskluzivnost. Atraktivna silueta najviše je unaprijedila stil izvornog RAV4 i naglasila dinamičnost, uz, za takav auto, korektnu aerodinamiku (0,33). Neobična, a premium izvedba pruža pristojnu porciju ugleda.


Hibridna verzija luksuzne inačica Toyote RAV4 nudi zanimljiv spoj hibridnog pogona sprijeda i dodatnog električnog straga, kojim postaje 4x4

Luksuza je više nego prostora i uz 266 cm međuosnog razmaka ne može se tražiti čudo, a hibridni je pogon izveden iz Priusovog. Unutrašnjost je luksuzna, bez pretjerivanja, a za pohvalu je kontinuirana automatika (CVT). Elektromotor i baterije, plus mehanizam prijenosa snage na stražnje kotače prtljažnik smanjuju sa 555 (benzinska verzija) na 475 litara. To je još uvijek sasvim dovoljno. U praksi je sve gotovo izvrsno - 'glatkim', prilično moćnim ubrzanjem stotku hvata za 9,3 s, što pokazuje i pristojna međuubrzanja, u nenametljivom luksuzu i pohvalnoj ergonomiji. 

Najveća je brzina, radi štednje, limitirana na 180 km/h, što je objektivno dovoljno, ali je za premium SUV ipak mana. Definitivno, 300h ima jedan od najboljih automatskih prijenosa koje smo vozili i to je dobra nadoknada. Hibridna 'skalamerija' u podnici masu povećava na 1,9 tona i snižava težište, pa je ležanje izvrsno, premda se zbog toga ne može očekivati okretnost roadstera. Snažno vuče i na autocesti, sve do 180 km/h, kad elektronika kaže 'stop'. A prosječna potrošnja od 6,5 do 7 litara je povoljna, pogotovo što je baza atmosferski benzinski motor. Sve je uvjerljivo i poželjno, ali cijena je, nažalost, veća od 55.000 eura. Bez obzira na to, palac gore!


Postignut je gotovo idealan balans: paralelni hibrid s elektromotorom i prijenosnim mehanizmom straga osigurao je raspored masa 51:49 %


POGONSKI SKLOP 

Izvedba: paralelni hibrid
Benzin: 4 cil., 2494 ccm, 114 kW (155 KS) pri 5700/min, 210 Nm pri 4200/min
Elektro: AC sinkroni, sprijeda 105 kW, straga 50 kW
Baterije: Ni-MH, 650 V, 15,9 kW/h
Mjenjač: autom. CVT
Sinergijska snaga: 145 kW/197 KS
Pogon: 4x4

KAROSERIJA 

Izvedba: SUV C-segm., 5 sjedala
Gabariti: 4630 x 1869 x 1646 mm
Međuosni razmak: 2660 mm
Cd: 0,33
Krug okretanja: 12 m
Masa/nosivost: 1895/500 kg
Prtljažnik: 475 - 1520 l
Spremnik: 56 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE 

Ovjes: McPherson, multilink
Kočnice: samov. diskovi 328 mm, diskovi 281 mm
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/60 R 18 (osnovne 225/65 R 17)

PERFORMANSE 

Brzina: 180 km/h (limitirana)
0-100 km/h: 9,3 s
Potrošnja (EU): 5,3 l/100 km
Na testu: 6,9 l/100 km
CO2: 123 g/km


CIJENE 

Testni model: 419.900 kn (55.032 eura)
S prednjim pogonom (2WD): 398.900 kn (52.280 eura)
Osnovni model (2WD): 349.900 kn (45.858 eura) - 300h Finesse


+ dizajn i izvedba
+ potrošnja

- cijena (bez poticaja)
- najveća brzina





Mazda


Gulf

Tembo