6.1.2019. Autor: Roberto Baždo

Test: Mazda2 G90 Takumi, filigranski odlikaš B-segmenta, borac protiv 'downsizinga'

4-cilindarski atmosferski benzinac s direktnim ubrizgavanjem i 'zdravih' 90 KS iz 1496 ccm žustar je (9,7 s, 188 km/h) i troši 6 litara. Uz 'napucanu' opremu japanska nas je marka razmazila ugođajem vožnje...

Kad je zadovoljstvo kupaca u pitanju, a to se podjednako tiče pouzdanosti i voznih svojstava, tvrtka iz Hiroshime  zauzima posebno mjesto. Vrline pokazuje i najmanji model, Mazda2, koju smo testirali u bogato opremljenoj verziji sa srednjim snage 4-cilindarskog atmosferskog benzinca obujma 1496 ccm. Dakle 90 KS, a taj je motor dostupan i sa 75 te 116 KS.

U situaciji kad se praktički svi, u toj klasi snage okreću 'downsizing' 3-cilindarskim turbobenzincima 1.0, Mazda pokazuje prednosti drugog puta. U nižoj klasi s motorom 1.5. Wow! Zbilja to štima, a i potrošnja je manja nego s turbobenzincima 1.0, koji su štedljivim u pravilu, samo u prospektu.

Ovo nije naše prvo druženje s najmanjim modelom Mazde, prve kilometre smo odradili 2015., kada nam je u ruke stigla snažnija G115 inačica, u top izvedbi - Revolution Top. Neki će reći, čudno je kako je već toliko dugo na tržištu, a najave o nasljedniku nema. Kvaliteta i atributi ovog gradskog automobila Japancima daju vremena za razmišljanje i prolongiranje svih aktivnosti vezanih uz novu generaciju.

Naglašeni crni detalji, prije svega 16-colni naplaci s gumama 185/60 pojačavaju stilski dojam, ali i ležanje koje pomaže izvrsnom motoru

Ono što smo odmah zamjerili Mazdi kada se 'dvojka' pojavila je njena pristranost ljepšem spolu. Nekako ove linije više pristaju boljim polovicama, stoga možemo reći kako je i ovo promišljen potez ekipe iz Hiroshime. Bez obzira na to, nismo se osjećali manje važnima, niti nam je muški ego bio povrijeđen na cesti. 

Pogotovo kada vidjeti tu prekrasnu Soul crvena Crystal boju, sad već 'trademark' Mazde. Tu samo dojam kvari potrebna doplata od  5250 kuna. Osim toga, odlično su sjele i 16-colni naplatci. Naš savjet, poznato je kako crni naplatci manje trpe naše greške. Stoga, možda je najbolji izbor klasična aluminijska felga. Ako se već i 'okrzne' rizol, manje će se vidjeti.

Dobar prvi dojam, Mazda prenosi i sjedanjem u automobil. Osjeti se kako je to gradski model, ali skučenost vozač i suvozač sigurno neće osjetiti. Djelomično je to i zato što nema središnjeg naslona za ruku. Dok je drugi red klupe ipak zakinut za komociju, ali nije neiskoristiv. Štoviše, ljudi normalnih dimenzija će se sigurno lako smjestiti. 

Priču s komocijom završava solidnih 280 litara prtljažnog prostora.


Jednostavan interijer koji će dugo trajati, minimalistički i efektnog izgleda


Ergonomija je za pet, a izvrstan dojam upotpunjuje infotainment, koji donosi niz informacija i zabavnih mogućnost, ali i napredni sustav povezivanja MZD Connect. Ugodnu vožnju pojačavaju sigurnosne značajke, tzv. i-ACTIVSENSE. Veseli vidjeti detalje poput sustava nadzora mrtvog kuta u gradskom modelu, ali takve stvari i podižu cijenu. Takumi paket donosi niz zanimljivih dodataka.

Definitivno najbolji dio u ovoj priči je vožnja. Nakon što ste pritiskom tipke (keyless sustav u seriji) upalili smireni 1,5 litreni Skyactiv, kreće avantura. Ponovno treba pohvaliti japanske inženjere, što su ostali dosljedni i zadržali pristojnu kubikažu za ovaj tip vozila. Premda već G75 pruža sasvim dovoljno snage (12,1 s, 171 km/h), testirani G90 je 'zlatna sredina'. 

Ako iz nekog većeg i snažnijeg automobila u obitelji sjednete u nju, sigurno nećete imati osjećaj kako se morate 'kiseliti u mrtvom puhalu'. Baš suprotno, živahni duh se i te kako osjeti u vožnji, a elastičnost i dinamičnost motora koja oduševljava od niskih okretaja.

Uvjerljivost i linearnost snage je u svakom režimu zadovoljavajuća, a koliko se taj Skyactiv motor s lakoćom vrti potvrđuje i informacija kako u 3. stupnju prijenosa s lakoćom ide i preko 150 km/h. Nevjerojatno!


Skyactiv motori osvojili su brojne nagrade, a na testu smo se još jednom uvjerili i zašto - zavidne performanse, filigranski uglađen rad i povoljna potrošnja izvrsna su sinergija

Velike pohvale idu i na račun potrošnje, mi smo u kombiniranim uvjetima, unutar dva tjedna testa postigli potrošnju tek nešto veću od šest litara. Posebno je bilo zanimljivo promatrati koliko je Mazda2 žedna na otvorenim cestama. Tada je apetit Mazde pao na svega 4,5 litre, a da pri tome nije bilo ikakvog smetanja na cesti, štoviše tempo je bio iznimno dinamičan.

Već se puno puta spomenulo, kako su Mazde iznimno prijateljski raspoložene kada je vožnja u pitanju. Iznimka nije ni 'dvojka', koja ostavlja dojam cestovnog karta. Do stotke ubrzava za 9,7 s, što je već prilično žestoko, najveća je brzina 188 km/h pokazatelji i vrlo dobre aerodinamike.

Odlično skreće, zavoje drži neočekivano dobro, zato ne čudi izimno dobar osjećaj na volanu (elektromehanički servoupravljač). S takvim vozljivim osobinama onda se nije ni problem 'zaigrati' u prometu. Ono što smo primijetili, iako je prilično udobna, maleni međuosovinski razmak ipak se na neravninama može znatnije osjetiti. Zato se sigurno nećete požaliti na buku u kabini, jer je izoliranost kao u većih modela Mazde.

Ponovno nam se nazire jedan problem, a to je već tradicionalno cijena kada su maleni gradski modeli u pitanju. Sa svojim zadnjim generacijama, proizvođači su donijeli u B-segment novu razinu tehnologija, a to isto onda žele i naplatiti. 

U tolikoj mjeri nekada, da ozbiljno možete početi razmišljati i o klasi iznad. Na sreću, Mazda se s cijenama malo primirila kada je 'dvojka' u pitanju, iako su to i dalje visoke cijene za naše standarde. Ipak, naši ljudi su spremni platiti kvalitetu, a u ovoj priči nje ne nedostaje. Zato je tu nešto više od 120.000 razloga za uzajamnu ljubav.


TEHNIČKI PODACI - Mazda2 G90 Takumi

POGON
Motor
: benzinski, 4 cilindra, 16V direktno ubri
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1496 ccm
Provrt x hod: 74.5 x 85,8 mm
Kompresija: 13.0 : 1
Snaga: 90 KS (66 kW) pri 6000/min
Moment: 148 Nm pri 400/min
Mjenjač: ručni 5-stupanjseki
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: kompakt, B-segment, 5V
Gabariti: 4060 x 1695 x 1495 mm
Međuosni razmak: 2570 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 9,4 m
Najmanja udaljenost od tla: 143 mm
Masa/nosivost: 1006/504 kg
Prtljažnik: 280/887 l
Spremnik: 44 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multikink
Kočnice: samov. diskovi 278 mm / 262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 185/60 R16

PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja (EU): 5,7/4,3/4,9 l/100 km
Na testu: 6,3 l/100 km
CO2: 111 g/km

CIJENA
Testni model: 123.792 kune
Osnovni benzinski model: G75 Challenge 93.755 kuna
Osnovni dizelski model: dizelaša nema u ponudi

+ vozačke karakteristike
+ motor i potrošnja
+ mjenjač

- dizajnirana više za žensku populaciju
- nema automatskog mjenjača u ponudi


DODATNA OPREMA:
Mazda2 G90 Takumi
Bez opcija i dodatne opreme: 112.845 kuna sa svim davanjima do registracije
- Premium metallic Soul crvena Crystal boja: 5.200 kn prije obračuna trošarine
- SD kartica navigacije: 4.250 kuna (nema trošarine)
- Kadica prtljažnika: 524 kune (nema trošarine)
- Set tepiha: 566 kuna (nema trošarine)
- Zaštitna prozirna folija ruba prtljažnika: 407 kuna (s ugradnjom; nema trošarine)







Gulf

Tembo