29.10.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Mercedes-Benz A 180 d AMG Line, dinamičan i ugledan i s dizelskih 116 KS. Jači ne treba...

Neočekivani 'fun-to-drive', s premium sportskom opremom, izvrsnog leži i dobro ide (10,5 s, 202 km/h), a troši tek pet litara. Skup? Ne, cijena je fer, pogotovo ako se ne želite 'šminkati' sportskim paketom AMG Line, jer osnovni, jednako snažni dizelaš cijenu sa 358.488 spušta na prihvatljivih 238.249 kn

Je li najmanji Mercedes-Benz A-klase pravi Mercedes-Benz, pitali smo se samo prije prve vožnje prvog modela A-klase (W168) u ljeto 1997., i to prije afere s prevrtanjem, nakon čega je A-klasa postala stabilnija i upravljivija, ali manje udobna. Već tada shvatili smo da je to, ipak, poseban mali auto, s u rastrgnutoj je verziji ponudio i dovoljno komfora. Model druge generacije (W169), uveden 2004, bio je samo unaprijeđena verzija, koja je zadržala 'sendvič' podnicu, a treći (W176) se 2012. okrenuo klasičnoj  koncepciji i bio je uspješan i dinamičan kompakt, koji je uvjerljivost pokazao i s Renaultovim turbobenzincem obujma 1461 ccm, u verzijama sa 90 KS (160 CDI) i 109 KS (180 CDI). Upravo je snažnija verzija bila uspješnija.

U okviru suradnje Daimlera i Renaulta taj je motor, za model četvrte generacije (W177) dodatno 'izbrušen', olakšan je blok, optimiziran klipni mehanizam, izrađen sklop ispušnog sustava i turbopunjača, bliže bloku, koji je povećao učinkovitost i brzinu odziva. Ugrađen je i common-rail sustav ubrizgavanja pete generacije, koji je tlakove ubrizgavanja povisio na 2400 bara. To će biti i glavni oslonac novog modela, uz novog turbobenzinca 1.33 razvijenog s Renaultom, kojeg smo upoznali na testnoj vožnji. Sve bitno o tom modelu, dakle već smo napisali, osim onoga što donosi unaprijeđen Renaultov izvrstan, da izvrstan turbodizelaš 1.5 dCi i bogata luksuzno-sportska oprema AMG Line. Jesmo li što zaboravili?

Prvo, A-klasa četvrte generacije je izvedena iz treće i bitno je unaprijeđena u usporedbi s njom, kao što je druga bila bitno unaprijeđena izvedenica prve. Već smo zaključili u usporedbu benzinskih verzija na testu modela A 200, a dizelska verzija to dodatno naglašava. Ista, ali aerodinamičnija, čvršća, a lakša. To se itekako osjeća u hi-tech unutrašnjosti (slike govore više od 'brda' riječi), leži se niže, 'vozačkije' u sportskim sjedalima, volan je dobio na osjećajnosti i preciznosti, a olakšan motor, ravnomjernije karakteristike, u čvršćoj i olakšanoj karoseriji, donosi bolje performanse, više užitka, nižu potrošnju... Treba li više?

AMG paket se prvenstveno uočava po atraktivnim sportskim 19-colnim alu naplacima i gumama 225/40, koje donose smanjenje udaljenosti podnice od podloge za centimetar, aktivnom ovjesu (to se uočava u vožnji), a unutrašnjost je obogaćena električnim krovnim otvorom, gospodskijim ugođajem koje nudi ambijentalno osvjetljenje, uz zatamnjena stakla, samozatamnjujuće retrovizore. Hi-tech kokpit, koji kombinira digitalno i analogno, uz 10,3 inčni monitor, najbolji Infotainment i audio sustav Burmester pokazuju da je riječ o premium modelu.

No, vratim se turbodizelašu obujma 1461 ccm, najnovijoj izvedenici Renaultovog 1.5 dCi, na čijem su usavršavanju radili i stručnjaci iz Stuttgarta. Nevjerojatno je koliko je taj dizelski 'motorček' moćan (obzirom na deklarirane podatke), ravnomjeran i uglađen. Jedan od najuglađenijih, najravnomjernijih i najtiših na tržištu. Treba li moćniji u Mercedes-Benzu A-klase. Što reći, osim jasno, ne! Asistira mu besprijekoran automatski mjenjač 7G-DCT s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. Ubrzanje do stotke za 10,5 s i najveća brzina od 202 km/h. Normalnom vozaču nikad i nigdje ne treba više. Jasno, nije to 'raketa', snažnijih modela ima dovoljno u  ponudi A-klase, ali zbilja, spoj motor-mjenjač oduševljava u gradu, na otvorenom, na autocesti...

Zanimljivo, vršni okretni moment od 260 Nm, pri 1750 do 2500/min je među manjima u klasi turbodizelaša 1.5/1.6, ali upravo zbog toga radna karakteristika je među najravnomjernijima među dizelašima na tržištu, bez turbo rupe pa se vozi gotovo kao benzinac. Ne pruža 'udarac u leđa' pri naglom ubrzanju, ali pruža sasvim pristojan, uvjerljiv temperament. Uz sve to, izmjerili smo prosječnu potrošnju od 5,5 litara, najnižu među svim modelima sličnih gabarita i snage. U normalnoj vožnji lako ga je sniziti i ispod pet litara.  Imponira sigurnost kojom ova A-klasa pegla zavoje, besprijekorno leži pokazujući da bez problema može podnijeti dvostruko, trostruko jači motor, kočnice 'grizu' te je pri 100 km/h sposoban stati u samo 36 metara, a pruža i najvišu aktivnu i pasivnu sigurnost.

Cijena? Nismo ni očekivali da može biti niska, osnovni A 180 d košta korektnih 238.249 kn (ipak  je to Mercedes-Benz), a za ovog, napucanoj luksuzno-sportskom opremom treba istresti 358.488 kn. U ovoj klasi, to je to!


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., OHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva 

Ugradnja: sprijedapoprečno 

Obujam: 1461 ccm 

Provrt x hod: 76,0 x 80,5mm 

Kompresija: 15,8:1 

Snaga: 85 kW (116 KS) pri 4000/min 

Moment: 260 Nm pri 1750-2500/min 

Mjenjač: automatski, 7G-DCT 

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback, C-segm., 5V, 5 sjedala 

Gabariti: 4419 x 1796 x 1440 mm 

Međuosni razmak: 2729 mm 

Cd: 0,26

Krug okretanja: 10,9 m 

Masa/nosivost: 1385/550 kg 

Prtljažnik: 370 l 

Spremnik: 43 l 

EuroNCAP: nije proveden (procjena AP: 5 zvjezdica)

PODVOZJE  

Ovjes: MacPherson, Multilink  

Kočnice: samov. diskovi 290 mm/diskovi 280 mm 

Ručna: električna 

Naplaci: aluminijski 

Gume: 225/40 R19

PERFORMANSE 

Brzina: 202 km/h

0-100 km/h:10,5 s

Potrošnja (EU): 4,5/3,9/4,1 l/100 km 

Na testu: 5,5  l/100 km 

CO2: 114 g/km

CIJENA 

Testni model: 358.488 kn (osnovni dizelaš + doplata 120.239 kn za paket AMG Line)

Osnovni dizelaš: 238.249 kn (A 180 d/116 KS)

Osnovni benzinac: 288.216 kn (A 200/163 KS)





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume