15.11.2015. Autor: Marijo Mojaš

Test: Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC, redizajnom usklađen s ostatkom obitelji

Novi izgled i unaprijeđena tehnika vratili su ga u boj s mlađom konkurencijom

Štedljiviji motor i novi mjenjač najvažnije su promjene „ispod kože“ Mercedesovog off road bestsellera. Naslijeđe koje ima iza sebe obvezuje. Od 1997. se na ceste svijeta zakotrljalo više od 1,6 milijuna modela ML prve, druge i treće generacije a redovno osvježenje automobila iskorišteno je i za promjenu oznake kako bi bio usklađen s novom nomenklaturom. Prema njoj, svi njihovi off road modeli sad imaju osnovnu oznaku GL dok treće slovo označava klasu iz koje su nastali. U ovom slučaju to je viša srednja klasa, E. 

Stilske odrednice koje je Gorden Wagener uspostavio po svom dolasku na mjesto šefa Mercedesova dizajna zaokrenule su za 180 stupnjeva sve što smo do te 2009. mislili o tom brendu koji je s dizajnom stigao u svojevrsnu slijepu ulicu. Pogledajte samo kako su im izgledali automobili tih godina. Posljednji u čitavom tom procesu preobrazbe ostao je ML, dakle GLE, a pošto je tek na polovici svog tržišnog životnog vijeka nije bilo potrebe za novim modelom. Potpuno su novi nos i stražnji kraj automobila dok je C nosač krova prepoznatljivi „trademark“ ovog terenca još od prve generacije koja se proslavila ne koliko kvalitetom koliko ulogom u filmu Jurski park. A razlika između prve generacije i današnjeg modela je velika, u svakom pogledu. Utemeljitelj klase premium SUV-a je i iznutra dotjeran. Ergonomiji i luksuzu nema zamjerke. Na vrhu prednje armature je tablet sustava Comand, materijali su ugodniji, upravljač trokrak, a interijer iz programa Designo s kožnim presvlakama sjedala Designo tjera vas da za upravljač sjedate u odijelu i kravati. Ništa drugo na ovim sjedalima izgleda tako dobro i prirodno. Između prednjih sjedala su i komande sustava Dynamic Select, koji vozaču pruža mogućnost izbora između četiri programa vožnje: Comfort, Sport, Individual i program za vožnju skliskim podlogama. Verzije s pogonom na sve kotače imaju i dodatnu opciju, program Offroad. Zračni ovjes Airmatic osim komfora omogućava i podizanje vozila od tla na visinu od 285 mm nakon čega bez straha može kroz vodu duboku do 60 cm.

Iako Mercedes za GLE nudi redni četverocilindarski motor (GLE 250d) s 204 KS mišljenja smo kako je za 482 cm dugi i više od dvije tone teški terenac ovaj V6 ipak bolje rješenje. Trolitreni stroj razvija 248 KS i okretni moment od kamionskih 620 Nm u polju od 1600-2400 okretaja. 

Iako su snaga i okretni moment ostali isti smanjena je potrošnja, i to za pristojnih devet posto. To najviše treba zahvaliti još jednoj novosti iz ponude, 9-stupanjskom automatskom mjenjaču 9G-tronic s visokoučinkovitim pretvaračem okretnog momenta. Tvorničke brojke govore od 6,5 litara u prosjeku. 

U vožnji je tih, vrlo stabilan u zavojima (Active curve system) a kroz sve stupnjeve prijenosa klizi glatko. Promjene su svileno nježne, bez trzaja. Vozačima koji vole imati sve u svojim rukama na raspolaganju su pedalice za izmjenu brzina iza kola upravljača. 

Već spomenuti ovjes ne prenosi vibracije s ceste do kabine a elektromehanički volan pruža dovoljno povratnih informacija s ceste. Mnogi kupci ovog vozila vuku kamp prikolice ili čamce. Vučna sposobnost je do 3500 kg za kočenu prikolicu pa će im dobro doći sustav njenog stabiliziranja povezan s ESP-om, dok noćnu vožnju olakšava ILS, inteligentni sustav LED osvjetljenja. Kočnice su uvjerljive, čak ni nakon više uzastopnih „muških“ kočenja ne posustaju. A da slalom niz serpentine Medvednice ne spominjemo….

I za kraj, malo brojki. Bez doplata GLE 350d 4MATIC stoji 631.400 kn do registracije dok za testni model zahvaljujući brojnim stavkama iz izloga s doplatama od kojih je svakako najskuplji individualizirani interijer treba izbrojati 810.155 kuna. 


POGON 

Motor: turbodizelski, V6,24v
Ugradnja: sprijeda uzdužno
Obujam: 2987 ccm
Kompresija: 15,5:1
Snaga: 190 kW/248 KS pri 3400/min
Moment: 620 Nm pri 1600-2400/min
Mjenjač: automatski, 9 st.
Pogon: 4X4
Start/stop: da

KAROSERIJA 

Izvedba: SUV više klase, 5V, 5 sjedala 
Gabariti: 4819 x 1935 x 1796 mm
Međuosni razmak: 2915 mm
Cd: 0,35
Krug okretanja: 11,8 m
Masa/nosivost: 2175/775 kg
Prtljažnik: 690 do 2010 l
Spremnik: 93 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE 

Ovjes: dvostruka ramena/multilink/ zračni
Kočnice: samov. diskovi /diskovi 
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/65 R 17

PERFORMANSE 

Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 7,1 s
Potrošnja (EU): 7,3/6,2/6,6 l/100 km
Na testu: 7,9 l/100 km
CO2: 169 g/km

CIJENA 

Testni model: 810.155 kn (22.017 eura)
Bez doplata: 631.400 kn (82.536 eura)
Osnovni benzinac: 657.968 kn (86.009 eura) – GLE 400 4MATIC
Osnovni dizelaš: 531.147 kn (69.431 eura) – GLE 250d


+ komfor
+ performanse
+ oprema

- i dalje kutijast dizajn
- cijena





Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume