11.5.2018. Autor: Roberto Baždo

Test: Mercedes-Benz X 250 d Power 4MATIC, poželjna i skupa izvedenica japanskog 'odlikaša'

'Deal' s Renault-Nissanom dobio je nastavak, i to kakav: Nijemci su lansirali atraktivan i robustan pick-up, luksuznu izvedenicu Nissan Navare, s izvrsnim pogonom 4x4 i žilavim dizelašem sa 190 KS i 450 Nm

Proizvođači danas koriste svaku priliku za plasiranje novih modela, pogotovo kada tržišni rezultati ukažu, da u pojedinom segmentu u kojem ih do sada nije bilo ima računice. Upravo se na takav rasplet događaja vrlo brzo (i za neke neočekivano) ubacio Mercedes-Benz. Gospodarski segment vozila, točnije pick-up varijanta terenaca tako je bogatija za možda i najprestižniji model koji se nudi na europskom tlu – X klasu. No, zagrebali smo ispod površine da provjerimo je li uistinu tako.

Svi već dobro znamo za suradnju na relaciji Mercedes-Benz i Renault-Nissan grupe. Tko god što mislio o njoj, činjenica je da je polučila iznimne rezultate i korist za obje strane.  Ovakav predgovor jasno ukazuje kako i naša glavna zvijezda ima brojne poveznice s ovim partnerstvom. Nije nikakva tajna, novi ponos Stuttgarta izrastao je na temeljima jedne od ikona ove klase – Nissan Navare. Negodovanja zbog takve odluke Nijemaca zasigurno će biti, ali kada bolje razmislite teško da se mogla pronaći bolja receptura za uspjeh od ove.


Princip i logika ostavi najbolje od Japanaca i samo temeljito doradi pokazala se racionalnom. Mercedes je tako izbjegao velike troškove razvijanja, ali pitanje je koliko će kupce zadovoljavati  foto: Domagoj Kovačić

Ono na što će svakog novog vlasnika zadovoljavati zasigurno je atraktivni vanjski izgled, koji svojim linijama podsjeća na atraktivnu i luksuznu GLE izvedbu. Upadljivi i prepoznatljivi LED svjetlosni potpisi koji su krasili testni model, svakako su naša preporuka i jedna od stavki koje bi vam svakako preporučili koje ne biste smjeli propustiti označiti u konfiguratoru. 

Svojim dimenzijama od 5.340 mm spada u red najduljih pick-up modela na tržištu. Kao takav gorostas garantira dovoljno prostora unutar kabine. Stražnji red ponudit će dovoljnu razinu komocije čak i prilikom duljih putovanja, ali ljudi krupnije građe (preko 190 cm) mogli bi se požaliti na nedostatak mjesta u koljenima. No, ljudi koji kupuju ovakav automobil najviše pažnje pridodaju tovarnom prostoru i njegovim dimenzijama. X klasa osim svojih 2,5 m2 tovarnog prostora, hvali se i nosivosti koji iznosi preko 1 tone. U prijevodu, bez problema će povesti jednu euro-paletu. 


Ovo će izazvati brojne komentare - prepoznatljivi detalji interijera već viđeni u novoj generaciji Mercedes, ali i Nissan modela

Ponovni pogled u kabinu otkriva kako ni X klasa nije iznimka, budući  da u ovoj klasi vlada većim djelom ponekad pomalo i neugledna plastika. Ipak, vidi se ruka njemačkih dizajnera koji su upakirali najbolje od šminkerskih detalja koji će se lako nositi s prašnjavim i blatnjavim izazovima, te općenito djelovanjem u radnom ambijentu. 
Svoje sličnosti X klasa s Navarom ne skriva već s pogledom na ključ, a onda ni u interijeru, prepoznali smo prilično dosta detalja koje su Nijemci samo preuzeli, ne skrivajući elemente Nissana. Istina, simulacija drvenih detalja doprinosi dojmu, ali najveću razliku u odnosu na Japanca čine prepoznatljiv samostojeći zaslon (nije osjetljiv na dodir), kojim upravljate preko Comand sustava smještenog na središnjem grebenu, uz ručnu kočnicu. Detalj koji nas je baš naljutio je zapravo kronični nedostatak pretinaca, zapravo je nevjerojatno da ovakav automobil koji je prije svega radničke orijentacije (iako će biti i onih koji će izabrati ovaj model zbog šminke) u takvom deficitu u tom pogledu. Dovoljno je reći, kako se jednom pametnom telefonu teško moglo pronaći mjesto, a da pri tome ne leti svaki put prilikom promjene pravca, skretanja. 

Tehnološki ovaj model ide u red najnaprednijih terenaca, brojni sigurnosni sustavi u paketu opreme Power ovdje nisu nepoznanica, pa tako možete računati na sustav zadržavanja unutar trake ili nama možda i najsmisleniji – upozorenje na moguće opasnosti pred vama. U ovako velikom vozilu, dobro će vam sigurno doći i 360 kamera, koju je posjedovao i naš testirani model. Doslovno možete odabrati kameru i njezinu projekciju na zaslonu.


Ovakvi cestovno-makadamski izazovi nisu predstavljali nikakav problem za novog X-razarača iz Stuttgarta    foto: Domagoj Kovačić

Testirani model u 4Matic izvedbi donio je opcijski 4Matic pogon, s mogućnošću zaključavanja stražnjeg diferencijala. Pri tome je dostupno i pet programa vožnje - Eco, Comfort, Sport, Manual i Off-road. Mi smo tijekom testa u najvećoj mjeri bili u Comfort režimu, koji donosi spoj ugodne vožnje i performanse motora. Ugodno krstarenje na cestama zasigurno možemo pripisati i agilnome, postepeno namještenom multi-link ovjesu stražnje osovine. Uz Nissan Navaru i VW Amarok definitivno spada u red najudobnijih.
Silazak na teren i blatnjave puteve natjerao nas je na prebacivanje Off-road način vožnje, koji uz podnicu povišenu do 222 mm pruža i više nego solidne mogućnosti te prilagođava X klasu teškim uvjetima. 

Novi Mercedesov pick-up teži više od 2,2 tone, tu masu prikriva potentni dizelaš (s potpisom Nissana) od 2,5 litre i 190 KS. Zapravo, primijetili smo da vrijeme odaziva na gas i turbo rupa u nižim okretajima ostavlja dojam neuvjerljivosti, ali sve se bitno mijenja već tamo iznad – 2.600 o/min. Ipak, tako posložena isporuka snage donosi iznimno dobro brojke u potrošačkom pogledu. Druženje s X klasom završili smo s potrošenih 9,1 L na 100 km, pri tome da je automobil bio često natovaren i u teškim uvjetima korišten. Zasluge tome zasigurno idu i automatskom, 7 brzinskom mjenjaču.

Ugodno krstarenje na cestama zasigurno možemo pripisati i agilnome, postepeno namještenom multi-link ovjesu stražnje osovine foto: Domagoj Kovačić

Za kraj povlačimo paralelu iz perspektive cijene, nova X klasa zasigurno će osvojiti brojne poduzetnike koji imaju potrebu za ovakvim tipom vozila, ali i potrebu pokazati se kada ih potreba natjera u centar grada. To ima svoju cijenu, tako je X klasa u odnosu na Navaru (isti motor i mjenjač) skuplja 33.300 kuna. Ne zaboravimo pri tome da pričamo o varijantama opreme koje lako mogu premašiti, ako se zaigrate u konfiguratoru iznose od 400.000 kuna, kao što je slučaj s testnom X klasom. Takve cifre debelo premašuju prosječne iznose koje su kupci spremni platiti za ovakav tip vozila. No, mišljenja smo da će X klasa biti najprodavanija baš u ovakvom, testiranom izdanju. Jer oni koji su skloni kalkulacijama na temu N1 kategorije, zasigurno neće ni gledati u pravcu naturalizirane zvijezde. 

foto: Domagoj Kovačić & Autoportal.hr

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., 16V, lanac, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 2298 ccm
Snaga: 140 kW (190 KS) pri 3.750 o/min
Moment: 450 Nm pri 1500-2500 o/min
Mjenjač: automatski, 7 st.
Pogon: na sva četiri / opcijski na stražnje
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: pick up, terenski, 5 vrata
Gabariti: 5340 x 1920 x 1819
Međ. razmak: 3150 mm
Cd: 0,34
Krug okretanja: 13,4 m
Masa/nosivost: 2234/680 kg
Najveća dozvoljena masa vozila: 3.250 kg
Tovarni prostor 2,48 m2
Spremnik goriva: 73 l (AdBlue spremnik: 17 litara)
EuroNCAP: 5 zvijezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/multi-link ovjes
Kočnice: samov. Diskovi 322 mm/diskovi 308 mm
Ručna: električna
Gume: 255/60 R18

PERFORMANSE
Brzina: 176 km/h
0-100 km/h: 11,8 s
Potrošnja (EU): 9,6 / 6,9 / 7,9
Na testu: 9,0 l/100 km
CO2: 207 g/km

CIJENA
Testni model: 422.350 kn
Osnovni dizelaš: 302.596 kuna 
Osnovni benzinac: nema u ponudi

+ osjećaj sigurnosti i moći na cesti
+terenske sposobnosti
+udobnost 

- nedostatak pretinaca u kabini vozila
- kvaliteta pojedinih detalja unutrašnjosti




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill