1.3.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Nissan Micra 1.5 dCi Acenta, je li jedan od najskupljih malih auta i među najboljima?

127.158 kn u B-segmentu je 'troppo caro', ali prvoklasna izvedba i Renaultov dizelaš 1.5 dCi od 90 KS, koji pokreće i Mercedese A i B-klase, to opravdavaju

Nissan Micra je jedan od najzanimljivijih malih automobila, pa nije iznenadila izvrsna izvedba modela pete generacije, kojeg smo upoznali početkom veljače prošle godine, na prezentaciji u Dubrovniku. Dobro se podsjetiti da je model 2. generacije iz 1992. bio prvi mali auto sa 16-ventilskim motorom, što mu je pomoglo osvojiti titulu 'Europskog auta 1993. godine'. Bio je to ne samo prvi japanski laureat, nego i prvi izvan-europski pobjednik. Otvorio je put za uspjeh ne samo sljedećim generacijama, nego i ostalim malim 'japancima'.

Koliko je uvjerljiv upoznali smo prošlog ljeta testirajući 3-cilindarsku turbo-benzinsku verziju s 90 KS. Pokazalo se kako visoka cijena itekako ima utemeljenje. Osnovni 1.0 SCe sa 73 KS već pruža pristojne performanse (161 km/h, 15,1 s), premda će mnogi kazati da je to za malog 'odlikaša' anemično. Kako su mnogi postali bahati... Bilo kako bilo, pred nama je dizelska verzija, s već 'opjevanim ' Renaultovim 1.5 dCi s 90 KS i 220 Nm. Ah da, za to, uz srednji paket opreme treba 'istresti' 127.158 kn. 'Troppo caro' za mali auto kakav god bio, ali ds pruža odgovarajuću protuvrijednost - pruža!


Vrhunska sigurnost, dinamičan stil, prostrana unutrašnjost i zabavan temperament uz nisku potrošnju (pre)skupom odlikašu niže klase daju šanse za uspjeh

Sigurnost se piše velikim slovima, jer je nova Nissan Micra, ne samo osvojila pet Euro-NCAP zvjezdica, ostvarila je najbolji rezultat u klasi. Dobra preporuka za uspjeh! Produžena je na 3999 mm (+174), još je važnije povećanje širine na 1743 mm (+78) i međuosnog razmaka na 2525 mm (+75) te je prostranost ta tercu viša, premda je i prethodnik bio OK. Gepek je napuhan na 300 l (+35), što uz znatno povećan komfor straga novoj Micri daje značajke obiteljskog auta. Vizualnom dojmu pomažu prednji LED elementi.

Sada je to ozbiljan i dinamičan auto, koji će konkurenciju potaknuti na ubrzanje razvoja. Dramatično je poboljšan osjećaj upravljanja, jer se sjedi niže, uz znatno veću širinu i bolju ergonomiju. Upravljač je izravan i osjećajan, a mjenjaču ne fali šesti stupanj. Brz je i precizan. Izvrstan Renaultov dizelaš 1.5 dCi s 90 KS, pruža zanimljiv spoj dinamičnosti i štedljivosti. Fino ubrzava u svakom stupnju i za dizelaša je elastičan dobro prigušen. Poletan je u gradu, uvjerljiv i na autocestu.


Prepoznatljiv Nissanov stil s preglednim klasičnim stilom instrumenata i izvrsnom ergonomijom (sjedala, volan, mjenjač...) pružaju pravi vozački ugođaj

Klinasta forma nudi spoj privlačnosti i dinamičnosti te osigurava za nižu klasu izvrsnu aerodinamiku (0,29). To je, uz izvrsni dizelski motor 'preporuka' za dobre performanse. Najprije, 1.5 dCi je za dizelaša uglađen, dobro prigušen, a ubrzanje do stotke za 11,9 s i najveća brzina od 179 km/h je zbilja 'big deal' za mali auto. Snage ima više nego dovoljno u svakom stupnju, a pomaže mu najveći moment od 220 Nm pri 2000/min, dobro proračunat mjenjač s pet stupnjeva, te izvrsno podvozje, kojeg podupiru 16 colne alu-felge s gumama 195/55, usto i snažne kočnice.

Komfor je za mali auto ugodno iznenađenje, sprijeda i straga, a i gepek od 300 litara sasvim je korektan. Zbog toga je ova Micra pristojan, funkcionalan i dinamičan mali auto, koji je usto vrlo štedljiv. Umjerenom ritmom može se računati na realnih 4,5 litara (na testu smo trošili povoljnih 5,1). Uz sve to osjeća se velika čvrstoća strukture karoserije, što podjednako pogoduje dinamičkoj stabilnosti i upravljivosti, kao i sigurnosti. Sve je dakle za pet, nešto i za pet plus, samo je paprena cijena 'mali' problem. Je li nova Micra, 5. generacije, najbolji model B-segmenta (teško je to zvati nižom klasom), kad je, uz Jazz, i najskuplja? Uz novi Polo i Jazz, da!


Izdržljiv i jednostavan dizelaš, koji se ugrađivao u Mercedes-Benz A 160 d (u novom 180 d je sa 116 KS), a još se ugrađuje u Mercedes-Benz B 160 d, s blokom blok od sivog lijeva, jednim bregastim vratilom i 8V jedan je od najboljih u klasi


POGON  
Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 72,2 x 73,1 mm
Snaga: 66 kW (90 KS) pri 4000/min
Moment: 220 Nm pri 2000/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA 
Izvedba: hatchback B-segmenta, 5 vrata
Gabariti: 3999 x 1743 x 1455 mm
Međ. razmak: 2525 mm
Cd: 0,29
Masa/nosivost: 1095/420 kg
Prtljažnik: 300 l
Spremnik: 41 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samoventilirani diskovi 262 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Gume: 195/55 R 16

PERFORMANSE 
Brzina: 179 km/h
0-100 km/h: 11,9 s
Potrošnja (EU): 4,1/3,5/3,7 l/100 km
Test: 5,1 l/100 km
CO2: 97 g/km

CIJENA 
Testni model: 127.158 kn (16.954 eura)
Osnovni benzinac: 101.268 kn (13.502 eura) - 1.0 Visia/73 KS
Osnovni dizelaš: 121.707 kn (16.228 eura) - 1.5 dCi Visia/90 KS

+ sigurnost
+ performanse
+ serijska oprema
+ niska potrošnja

- (pre)visoka cijena




Mercedes kampanja




Vulkal gume