27.12.2017. Autor: Roberto Baždo

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic CVT Tekna, izvrstan svime, osim cijenom i potrošnjom

Japanski crossover srednje klase za treći je rođendan dobio fini redizajn i dvolitrenog dizelaša sa 177 KS, s raskošnom opremom, CVT automatikom i pametnim pogonom 4x4 užitak ga je voziti, ali troši 9,3 litre i bez doplata (!) stoji 364.725 kn

Tražili smo - dobili smo! Pogađate, tu prije svega još uvijek mislimo na tek nedavno pristigli snažniji dizelaš. No, priča ne staje na motoru, brojni osvježeni elementi zapravo stavljaju točku na i.

Koliko se samo pričalo, vjerojatno i je do tada jedini dostupni dizelaš 1.6 dCi i sam poželio snažniju alternativu, a onda su Japanci povukli (očekivani) potez. Njihovu odluku smo nedugo zatim i isprobali, a Nissan X-Trail je odmah ostavio dojam.

Novi susret, naš stari znanac ponovno je testu po drugi put, ali sada nam donosi poneki ušminkani detalj više. Možda i nije pretrpio značajne promjene na novoj maski (što zamjeramo dizajnerskom sektoru Nissana), kao recimo osvježeni Qashqai, ali su stražnji svjetlosni sklopovi dobili novi potpis. Odmah ćemo reći kako će to samo najveći znalci i ljubitelji marke prepoznati, dok se unutar kabine već vide značajnije promjene. 

X-Trail je dobio potpuno novi upravljač, kakav vidimo na svim novim generacijama njihovih modela, što pomalo čudi, jer od najmanje Micre do najvećeg i najprestižnijeg modela u gami nema razlike. Tu su još bolji materijali, a novi izgled dobila je i ručica mjenjača. Dok su suputnici najviše bili fascinirani izborom boje kože sjedala, kao i ostalih dijelova interijera (smeđa u doplati od 2.000 kuna), ali i velikim panoramskim krovom.

Na vozačku poziciju i sam ugođaj teško će itko imati prigovor, a sličnosti s Qashqaijem su i više nego primjetne. Njegove prilično velike dimenzije od 4640 cm u duljinu, donosi prilično prostranu kabinu, u našem slučaju s tri reda sjedala (u doplati 3.000 kuna). Taj treći red je ipak svojom komocijom predodređen za one najmlađe dobi. Zato obujam prtljažnika može varirati, ali s položenim trećim redom možete računati na čak – 565 litara kapaciteta. X-Trail je prilično veliko vozilo, a manevriranje njime olakšat će vam 360 kamera, sustav koji se među automobilima upravo našao kod Nissana.

Vožnja Nissana ostavlja dobar dojam, radi se prilično vozljivom terencu, koji se podjednako dobro snalazi u gradskim gužvama, ali i ako se zaigrate na puteljcima i zaglibite na makadamskim putevima.



Još jednom ćemo se vratiti na motorizaciju, njegova veća dizelska snaga, a pogotovo okretni moment, donose novu dimenziju moći na cesti, računajući gabarite, masu i opcijski pogon 4x4 potpomognut CVT automatskim mjenjačem, koji već od prije ne pobire simpatije od nas. Začudo, u ovoj priči nam je čak i legao, a sigurno i sam poboljšava solidne performanse: ubrzanje do stotke za 9,6 s i najveću brzinu 200 km/h. Zapravo, veće brojke nisu ni potrebne, premda je dojam da CVT automatski mjenjač, premda je zbilja izvrstan za vožnju prigušuje temperament, a istodobno povisuje potrošnju. 

Premda na testu nismo divljali, izmjerili smo prosjek 9,3 litre, što potvrđuje da je uz smirenu vožnju moguće osam ili malo niže, ali ne puno niže od toga. Dakle, daleko od toga da je ovo štedljiva kombinacija. 

Testirani će nam model ostati u dobrom sjećanju, kao zbilja automobil velikih mogućnosti i za uživanje u vožnji, napucan je raskošnom i elegantnom opremom, izvrsno je prilagođen 'gutanju kilometara' na autocesti, a u terenskim je uvjetima bolji od većine konkurenata. No, takvo buđenje i stvaranje avanturiste od vas, potražuje i popriličnu svotu novca, u ovom slučaju računajte na potrebitih 350.000 kuna i više. Veseli jedino što početni modeli u zanimljivim paketima opreme mogu biti dosta jeftiniji, a tada opet objeručke prihvaćamo i 1.6 dCi izvedbu. Na kraju, tradicija je na strani Japanaca, a to danas još uvijek nije u konfiguratoru, na sreću!


POGON

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, common-rail. DOHC ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila (lanac), 16 ventila, blok od alu lijeva
Obujam: 1995 ccm
Provrt x hod: 84 x 99 mm
Snaga: 128 kW/177 KS pri 3750/min
Moment: 380 Nm pri 2000/min
Mjenjač: automatski, CVT
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV srednje klase, pet vrata 5 sjedala (uz doplatu 7)
Gabariti: 464 x 183 x 171,5 cm
Međ. razmak: 2705 mm
Podnica od tla: 21 cm
Cd: 0,33
Krug okretanja: 11,0 m
Masa/nosivost: 1620/530 kg
Prtljažnik: 565/1983 l
Spremnik: 60 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 300 mm, straga diskovi 297 mm
Ručna: električna
Gume: serijski 225/45 R 17, testni 225/55 R 19

PERFORMANSE

Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,6 s
Potrošnja (EU): 6,2 / 5,6 / 5,3 l/100 km (kombinirana)
Na testu: 8,4 l/100 km
CO2: 148 g/km

CIJENA
Testni model: 364.725 kuna (48.307 eura) (Tekna, bez doplata)
Osnovni dizelaš: 218.205 kuna (28.901 eura) (1.6 dCi Visia)
Osnovni benzinac: 210.090 kuna (27.826 eura) (1.6 DIG-T Visia)

+ terenske sposobnosti
+ sigurnosni i ostali sustavi
+ tradicija
- cijena








Vulkal gume