7.11.2018. Autor: Roberto Baždo

TEST: Opel Astra Innovation 1.6 DTH, sanja postati kraljicom klase, je li konačno došao taj trenutak?

Dobro znani dizelaš prošao je kroz sitne dorade, snaga od 136 KS ostala je ista, ali je još štedljiviji (oko 6 litara). Kompaktni model izazvao je uzlet marke iz Rüsselsheima, te sada s pravom puca na vrh segmenta ...

Novo druženje, nove simpatije. Da, takve osjećaje u nama uspjela probuditi, sad već neko vrijeme aktualna - Opel Astra. Kompaktni model koji je kroz sve svoje četiri generacije, prije pojavljivanja nove pete, bilježio iznimne rezultate. Ambicije se nisu promijenile ni s aktualnom, koja je odmah 2016. pobrala brojne nagrade za 'Europski automobil godine', kao i one individualne među kojima je slavila u Hrvatskoj.

Odmah smo se prilikom preuzimanja posvetili na neke detalje, koji su nas posebno zanimali, te u kolikoj mjeri je napredovala. Posebno nas je zanimao zvuk motora, koji je bit ćemo oštri i dalje prilično glasan, te dobrano podsjeti na zvuk dizelaša starijih 10 i više godina. No, usprkos tome njegove performanse i krivulja snage zadovoljit će i one nešto žešće na gasu. Pri tome potrošnja, uz nešto dinamičniju vožnju ne ide u nebo. Dapače, nova Astra s 1.6-litrenim sklopom snage 136 KS, poznatim, ali dorađenim iz prethodnika troši oko 6 litara u prosječnom režimu vožnje i različitim prometnim uvjetima.

Astra, kodnog imena K, nastavila je oblim, uglađenim linijama, koje vidno ostavljaju dojam kako je vozilo prošao dobar tretman 'Života na vagi'. Prethodnik je bio uvjerljivi broj 1 'superteškaš' u svijetu kompaktnih vozila. Spomenuti tretman dijete Astru je danas sveo na 1361 kg, što je i danas gura u jedne od najmasivnijih (i najčvršćih) u klasi. 


Oni koji nas vjerno prate, prisjetit će se kako smo već vozili Astru u benzinskoj verziji, ali i dizelskoj varijanti. Već tada su dojmovi bili prilično pozitivni, a oni su ostali isti i nakon novog druženja.

Adut koji je od Opela napravio jednog od najboljih uopće, su ergonomska sjedala s brojnim nagradama i certifikatima. Osim što su i serijska za svaku preporuku, u doplati se mogu dobiti još uglađenijeg profila, koja su ako boravite često u vozilo, definitivno prvi izbor u konfiguratoru (3.584 kn).

Takav opušteni ugođaj, nastavlja se i kroz sam osjećaj vožnje. Ručni 6-stupanjski mjenjač klizi kroz stupnjeve prijenosa, ali za naš gušt možda je malo predugih hodova. Upravljivost je na nivou, evidentan je osjećaj izgubljenih 120 kg u odnosu na prethodnika. Već na prvi dodir, svidjet će vam se volan pun u ruci, naš kolega bi još rekao u samo njenu znanom rječniku - pravi mesnati. 

Osim zavidne vozne dinamike, interijer i prividna širina kao da podsjećaju na veću Insigniju. Lijepo posloženi detalji posebno se dobro uklapaju uz infotainment - Intellilink RF900 Navi. Navedeni sustav pravi je zabavni program unutar vozila. Od spajanja mobilnih uređaja, navigacije, do jednostavnog traženja određene pjesme, bez zapinjanja u gomili ostalih putem USB-a. Živciraju samo parking senzori i njihova agresivna audio upozorenja, iako je primjerice drugi parkirani automobil poprilično udaljen od vas.


Opel Astra je znatno prostranija od prethodnice, sprijeda i straga, a pohvalu dobiva i obujma prtljažnika od 370 litara. Toj brojci definitivno je kumovao polukruti ovjes, koji zauzima manje prostora, a pruža bolju uzdužnu stabilnost kotača, pa ukupno nije lošiji od složenijeg i skupljeg Multilinka, koji je kako se u praksi i dokazalo, bolji kroz zavoje s neravnim asfaltom i pri naglim prebačajima težišta. Usprkos tome, Astra je udobna, ali u klasi ima modela koji su znatno vozljiviji i na rupama još ugodniji.

Iako na papiru 136 KS djeluje kao zlatna sredina današnjih automobila, nova Astra hvata za 9,6 s na cajgeru 100 km/h. Sasvim pristojno.  

Opel Astra je okretna i poletna u gradu, dužinom od 437 cm nije preglomazna, zrači dovoljnom sigurnošću (5 zvjezdica Euro NCAP). Najljepše vozi između 2000 i 2.500/min, a dobra izoliranost dobro uguši i glasniji rad motora.

Za kraj, uspoređujemo li Opel s konkurencijom, marku iz Rüsselsheima zasigurno ima razlog za optimizam. Ljuti jedino prilično velika razlika u cijenama između dizelaša i benzinca. Tako bogato opremljeni model može lako premašiti iznos od 190.000 kuna. Na kraju ova odluka ostaje stanje osobne preferencije kupca. Kao i maštanje o tituli kraljice klase, možda ipak iduća generacija bude bolje sreće.

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od sivog  lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 79,7 x 80,1 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 100 kW (136 KS) pri 3500-4000/min

Moment: 320 Nm pri 2000-2250/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4370 x 1809 x 1485 mm

Međuosni razmak: 2662 mm 

Cd: 0,29

Krug okretanja: 11,1 m

Masa/nosivost: 1361/500 kg

Prtljažnik: 370/1210 l

Spremnik: 47 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/polukrut

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga puni diskovi 272 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R 17 


PERFORMANSE 

Brzina: 205 km/h

0-100 km/h: 9,6 s

Potrošnja (EU): 4,5/3,5/3,7 l/100 km

Na testu: 6,1 l/100 km

CO2: 116 g/km


CIJENA 

Testni model: 182.206 kn 

Osnovni benzinac 5V: 127.888 kn - 1.0 XFL (90 KS)

Osnovni dizelaš 5V: 151.111 kn - 1.6 Dti Selection (110 KS) 

VRLINE - MANE

+ performanse

+ ležanje/upravljivost

+ sigurnost

- velike razlike u cijenama za pakete oprema

- glasan zvuk motora




Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume