30.12.2017. Autor: Roberto Baždo i Željko Marušić

Test: Opel Insignia Sports Tourer B 2.0 DTH Innovation, najduži karavan ima i druge adute

Protuotrov Superbu Combi u drugoj je generaciji izgubio 175 kg, a dobio na prostranosti, dinamici i štedljivosti. Sada je to vrlo funkcionalan i poletan, ne više pretežak karavan, kojeg je užitak voziti

Premda je prva Insignia osvojila prestižnu titulu 'Europskog auta 2009. godine', nije se proslavila ni u osnovnoj limuzinskoj, niti u karavanskoj verziji. Previše mase, premalo prostora na stražnjim sjedalima, a ni kvaliteta nije bila briljantna... Stoga nova Opel Insignia, druge generacije, u limuzinskoj, a pogotovo karavanskoj verziji, premda prevelikih (nespretnih) dimenzija, izaziva pozitivne vibracije. Dobro se podsjetiti da je najveći Opelov osobni automobil druge generacije novitet u jednoj od najslavnijih serija na europskom i našem tržištu. Pogotovo se to odnosi na karavansku inačicu, duge i slavne prošlosti, čiju smo posljednju ediciju upravo testirali.

Naši su automobilski novinari novu Opel Insigniju nagradili titulom automobila godine - HR auto 2018, a voznim svojstvima i ergonomijom (treba naglasiti i šaltungom, koji je grubošću, ne kvalitetom, bio problem prethodnih edicija) izaziva oduševljenje i najvećih znalaca. Doduše, preveliki  gabariti nimalo nisu po mjeri naših parkirališta i garaža, ali zato je Insignia druge generacije na otvorenom, pogotovo autocesti u svom elementu. Opel, danas pod palicom PSA grupacije, pomno je slušao i prikupljao informacije 's terena' te je drugom generacijom najvećeg osobnog modela ispravio uočene manjkavosti. Gotovo pet metara dug Sports Tourer je, poput prethodnika, još većih gabarita od limuzinske Insignije Grand Sport. 


U usporedbi s limuzinom dužina je povećana na 4986 mm (+89), zadržani su međuosni razmak od 2829 mm i širina od 1863 mm, a prtljažnik je napuhan s 490 na 560 litara, odnosno s 1450 na 1665 pri oborenim sjedalima

To je rezultiralo i rastom međuosovinskog razmaka na 2829 mm (+92,) koji je time donio toliko željeno povećanje prostora za sve putnike, pa straga nije tijesno ni za tri osobe. Unutrašnjost pruža raskoš prostora bez pretjerivanja, u testnoj verziji blizu granice premiuma. Ako je nekoć i bilo pritužbi, one su stvar prošlosti. Prostora više ne manjka na stražnjim sjedalima, koja su sada raskošno odmjerena, a ni sigurnosne opreme: od zadržavanja vozila unutar trake, sustava nadzora mrtvog kuta do kamere za vožnju u nazad i autonomnog kočenja. Ugodno profilirana sjedala, u kombinaciji s podvozjem, koje dobro sinergira svojstva za stabilnost i udobnost, pružaju udobnost na dugim putovanjima. 

Trendovski, uz doplatu je opcijska mogućnost head-up displaya, koji na vjetrobran projicira važnije informacije, te otvaranje stražnjih vrata nogom, kako i priliči suvremenom i opremljenom karavanu stražnja se vrata prtljažnika otvaraju približavanjem noge stražnjem braniku. Drugi detektirani problem prethodnice, na radost ljubitelja Opela, korištenjem nove platforme i povećanje udjela visokočvrstog čelika, izazvao je željeno smanjenje mase, čiji smo gubitak osjetili već nakon prvih prijeđenih kilometara. Što kaže vaga? Ovisno o izvedbi, masa je smanjena do 175 kg, što je melem za značajno povećanje dinamike, pogotovo kad ispred sebe imate potentan motor.  


Bočna silueta pokazuje eleganciju forme i naglašenu aerodinamiku, uz koeficijent otpora zraka od 0,28, izvrstan za karavan, te nisko težište, koje uz kvalitetno podvozje osigurava sportsku stabilnost. Sve je prilagođeno 'gutanju kilometara'

Dvolitreni turbodizelaš snage 170 KS, osim što se pokazao iznimno elastičnim, prilično je  štedljiv. Izvan grada pije ispod šest litara, dok s gradskim stani-kreni tempom lako premaši i osam. Pogođen  je izbor za one koji su osuđeni na stalna, dugačka putovanja. Za razliku od preteške prethodne Insignije karavan novu je užitak voziti, a zbor rastegnute i niske siluete te niskog težišta posebice je uvjerljiva na autocesti. Jedan je od rijetkih karavana koji se ponaša čak uvjerljivije od osnovnog limuzinskog motora. Tome doprinosi ovjes koji je znatno tiši i ugodniji nego u prethodnim modelu, pa je sve složeno za poslovne i obiteljske namjene. 


Jedan od najuglađenijih dvolitrenih dizelaša daleko je od najsnažnijih, ali uz specifičnih 86,9 KS/l jasno 'pokazuje zube', na 'krilima' okretnog momenta od 400 Nm pri 3500-4000/min. Usto je 'pitom' i razmjerno tih pri niskim turažama. Premda je teško postići deklariranu prosječnu potrošnju od 4,4 l/100 km, lijepo se može voziti sa šest litara, ili nešto više

Čak je i ručni mjenjač prošao bez prigovora naše redakcije, možda je nešto duljih hodova, ali lagano klizi u željeni stupanj prijenosa. Vožnja ove krstarice stvarno je minimalno umarajućeg karaktera. Do stotke ubrzava za 9,2 s, a najveća brzina je 220 km/h dovoljno govore o mogućnostima karavanske Insignije. Treća generacija turbodizelaša obujma 1956 ccm, koji vuče dobre Fiatove korijene (nakon temeljitih 'brušenja' i dorada može se smatrati Opelov) moćan je u gornjem području, a istodobno iznenađujuće kultiviran pri niskim turažama. Uvjerljivost pogona pojačava momentna karakteristika, s vršnih 400 Nm u rasponu od 1750 do 2500/min.  


U Rüsselsheimu srećom nisu zabrazdili u pretjeranu digitalizaciju, kokpit je funkcionalan i 'čist', a najveći je dobitak u 6-stupanjskom mjenjaču koji je za klasu ugodniji za šaltanje nego u prethodnom modelu, upravljač je osjećajan i precizan

Ležanju i sigurnosti, uz kvalitetan ovjes, doprinose lijepe 18-colne alu felge te (skupe!) gume 235/50. Dojam bi bio i uvjerljiviji, da završni prijenos 3-5 posto kraći, jer to, zbog povoljnog utjecaja na gradsku, ne bi povećalo ukupnu potrošnju. Kombinacija potentnog turbodizelaša, kvalitetnog podvozja, koje dobro spaja stabilnost i udobnost, lako je voziti u visokom ritmu, uz potpunu sigurnost. Upravljač je osjećajan i precizan, pa se na cesti gubi osjećaj prevelikih gabarita. 

Uvjerljivosti doprinose snažne kočnice, razlog za zadovoljstvo je potrošnja od šest do sedam litara, koja ni kod oštre vožnje puno ne prelazi osmicu. Opušteno se može voziti u visokom ritmu, uz povoljnu potrošnju i osjećaj upravljanja 'poštenog komada' auta, ugodnog, dinamičnog i iznimno sigurnog. Ne potvrđuje to samo činjenica da je nova Insignia, na nedavnom Euro NCAP testu, osvojila pet zvjezdica za sigurnost. Više govore postignuća u prve dvije od četiri kategorije: sigurnost vozača i putnika 93%, sigurnost djece u vozilu 85%. Cijena? Opremom napucan testni model sa 170 KS stoji blizu 270.000 kn. Preporučljiv izbor, za obiteljske i poslovne namjene, je osnovno opremljeni početni dizelaš 1.6, sa 110 KS i 300 Nm, kojem ni opremom, a ni dinamikom (11,8 s, 199 km/h) ništa ne fali, za 191.065 kn.

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (lanac), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1956 ccm

Provrt x hod: 83 x 90,4 mm

Kompresija: 16.5:1

Snaga: 120 kW (170 KS) pri 3500-4000/min

Moment: 400 Nm pri 1750-2500/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: karavan, D-segment, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4986 x 1863 x 1500 mm

Međuosni razmak: 2829 mm

Cd: 0,28

Krug okretanja: 11,7 m

Masa/nosivost: 1633/650 kg

Prtljažnik: 560/1665 l

Spremnik: 62 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samoventilirani diskovi 296 mm/diskovi 272 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 235/50 R18


PERFORMANSE 

Brzina: 220 km/h

0-100 km/h: 9,2 s

Potrošnja (EU):  6,9/5,3/4,4 l/100 km

Na testu: 6,7 l/100 km

CO2: 139 g/km


CIJENE 

Testni model: 269.480 kn (35.692 eura)

Osnovni benzinac: 192.830 kn (25.540 eura), 1.5 Turbo, 140 KS

Osnovni dizelaš: 191.065 kn (25.306 eura), 1.6 DTE, 110 KS


+ funkcionalnost i komfor

+ ležanje i udobnost

+ performanse i potrošnja

- nespretan u gradu







Vulkal gume