14.12.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8, uvjerljiv i s benzincem? O, da!

Francuski kompaktni crossover, privlačan i spretan Europski auto 2017 godine', u ušminkanoj verziji pokazuje da temperamentan i korektne potrošnje može biti i s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2 snage 130 KS, pogotovo uz izvrstan ZF-ov 8-stupanjski automatski mjenjač

U plejadi najuspješnijih francuskih modela posebno mjesto imaju Peugeoti 156, 204, 404, 504..., ali tu je svakako i 3008. Model koji napravio dar-mar u izborima za europski i hrvatski automobil godine, upoznali smo u osnovnoj i snažnijoj dizelskoj verziji, posebice snažnijoj.

Uspjeh mu potvrđuje što je postao predložak za produženi model 5008, te skraćenu sestrinsku inačicu Citroën C3 Aircross, a potom i nove Opelove crossoverske modele Crossland X i Grandland X

Više od 95 posto kupaca crossoverskih i SUV modela na našem tržištu bira dizelske modele (usprkos hajki na dizelaše i Dieselgateu),te je bilo zanimljivo kako se ponaša luksuzna verzija (paket Allure) dodatno napucana opcijama, s 3-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem, koji iz 1199 ccm isporučuje 'zdravih' 130 KS pri 5500/min, uz najveći okretni moment od 230 Nm pri 1750/min. 

Kombinacija je zanimljiva, jer se snaga na prednje kotače usmjerava preko izvrsnog 8-stupanjskog automata ZF. Pogon 4x4? Francuzi su mudro kazali -ne, jer ovaj paket snage i prijenosa, u masivnom crossoveru s dobro složenim podvozjem i sustavom za sprječavanje pogonskog proklizavanja djeluje uvjerljivo. 

Premda ima cilindar manje od turbodizelaša, zahvaljujući osovini za uravnoteženje inercijskih sila prvog reda, motor djeluje uglađenije. Jasno, nema i ne može se očekivati  toliko snage pri nižim turažama, dakle  benzinac, kao da u početku ima nešto manje daha od dizelaša, ali to brzo nadoknadi. Kad se nagazi gas (kick-down) stupnjevi se mijenjaju pri 6000/min, a prijelazi u viši stupanj s brzi i gotovo neosjetni. 


Atraktivnost 'pojačavaju' visoki bokovi i lijepe 18-colne alu felge, fluidna silueta naglašava, za crossover, izvrsnu aerodinamiku (0,29) a uvjerljivo ležanje i dobra vozna svojstva izvan ceste pokazuju da nedostatak pogona 4x4 nije mana

Dakle, ova verzija djeluje gospodskije, a ubrzanju do stotke za 10,8 s nema se što prigovoriti, kao ni najvećoj brzini od 188 km/h. Nisu to rezultati koji obaraju s nogu, ali se u svim situacijama stječe dojam dobne motoriziranosti. Potencijalu motora pogoduje okretni moment od, za benzinca visokih 230 Nm pri samo 1750/min a vozna   za crossover razmjerno nisko težište te dobro složeno podvozje s 18-colnim alu felgama i gumama 225/55. 

Upravljanju doprinose ugodna, dobro oblikovana sjedala, ergonomija, koja je simpatičnija, ali nije tako 'germanski precizna' te automatski 8-stupanjski mjenjač i, pogotovo, mali spušteni volan. To, za neke kontroverzno rješenje, uvedeno u 208-ici nekima 'nije sjelo', ali, pogotovo u ovom, malo povišenom, čvrstom i robusnom, a ipak okretnom autu je - pet! 

Vozi se lijepo, motor raspolaže s dovoljno temperamenta i u srednjem režimu, čemu pomače izvrsna automatika, koja, kad se nagazi gas, šalta stupanj-dva niže i 3008-ica spremno grabi naprijed.

Dakle, performanse su - mjera, a potrošnja od realnih sedam do osam litara (nema turbobenzinca sa 130 KS, koji će u 1,4 tonskom crossoveru trošiti manje). Sve je korektno napravljeno, podvozje je 'utegnuto', a zbog 50-ak kilograma manje na prednjim kotačima, osjećajniji je i nešto upravljiviji od dizelaša.

 A i kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavljanje u 37,5 metara su na visini. Naravno, uz ovakav razmjerno bogat paket opreme, usto nakrcanom dodatnom opremom, uvjerljivu turbobenzinsku motorizaciju i izvrstan 8-stupanjski automatski mjenjač cijena ne može biti niska. 

Nabildana je na 241.768 kn, ali osnovni turbobenzinac u ponudi, s istih 130 KS, srednjim paketom opreme Active i ručnim šaltungom stoji 176.905 kn. Peugeot 3008 je, dakle, uz uvjerljivu dizelsku konjicu, sada dobio vrlo kompetitivnu benzinsku. A izvedba je zbilja uvjerljiva...


Udoban i privlačno dizajniran kokpit, s malim voznom što daje posebnu draž upravljanja i povećava komfor, nabijen je 'gadgetima', a ergonomiju i vozna svojstva 'pojačava' dinamičan i precizan 8-stupanjski automatski mjenjač

POGON 

Motor: turbodizelski, 3 cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1199 ccm

Provrt x hod: 75 x 88,3 mm

Kompresija: 10,5:1

Snaga: 96 kW (130 KS) pri 5500/min

Moment: 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 8 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA 

Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4447 x 1841 x 1624 mm

Međuosni razmak: 2675 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 11,9 m

Masa/nosivost: 1359/595 kg

Prtljažnik: 520 -1482 l

Spremnik: 53 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/55 R 18 (standardne 215/55 R 16)

PERFORMANSE 

Brzina: 188 km/h

0-100 km/h: 10,8 s

Potrošnja (EU): 6,3/4,8/5,3 l/100 km

Na testu: 7,4 l/100 km

CO2: 120 g/km

CIJENA 

Cijena bez doplata: 216.018 kn (29.192 eura)

Cijena s doplatama: 241.768 kn (32.806 eura)

Osnovni benzinac: 176.905 (23.906 eura) - PureTech 130 S&S Active

Osnovni dizelaš: 174.255 kn (23.548 eura) - BlueHDi 130 S&S Access

VRLINE I MANE

+ privlačan dizajn i isolidna zvedba

+ bogata  oprema i komfor

+ ugodna vozna svojstva

+ korektna benzinska potrošnja

- skupe doplate


3-cilindarski turbobenzinac razmjerno je uglađen i tih te dobrih performansi, ali za turbo-motor traži (pre)više okretaja. Ako se ne pretjeruje, troši 7 do 8 litara te je dobra alternativa dizelašima

OPCIJE

Krovni nosači: 1600 kn

Perla boja: 5900 kn

3D navigacija: 7900 kn

Wireless punjač: 800 kn

Kamera Visiopark2: 4500 kn

Otključavanje i pokretanje bez ključa: 3400 kn

Rezervni kotač: 900 kn 






Vulkal gume

Autowill