5.6.2019. Autor: Željko Marušić

Test: Peugeot 508 PureTech 225 S&S EAT8 GT, osvaja stilom i performansama

Koktel GT coupea i limuzine na francuski način, ugodan i ergonomičan, s turbobenzincem od 225 KS i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem stotku hvata za 7,3 s i može pognuti 250 km/h, troši osam litara, a djeluje... 'wow'

U Parizu su pravilno procijenili kako je u srednjoj klasi (D-segmentu) bolje krenuti vlastitim putem, a ne sreću tražiti u području gdje je Passat 'zakon'. Svi koji su vozili prethodni Peugeot 508, potvrdit će vam da nimalo ne zaostaje za Passatom, dapače. 

A ipak, u toj klasi vrijede dogme. Stoga su dizajneri 'zasukali rukave' i napravili pametnu transformaciju, coupe-limuzinu, kojom je 508 druge generacije više cilja na Volkswagen Arteon, nego na Passat. A dizajnerski je 'remek-djelo', podjednako izvana i iznutra. Lijepa sinergija stila i visoke tehnologije, kao i kvaliteta izrade staju u jednu riječ - prvoklasno.

Puno govore i dužina, koja je u usporedbi s prethodnikom smanjena s 483 na 475, širina je povećana sa 183 na 185, a visina je smanjena sa 145 na 140 cm. Međuosni je razmak smanjen s 281 na 279 cm, a sve je aerodinamički 'ispeglano' na koeficijent otpora zraka od 0,26. 

Rekorder prostranosti? Naravno da nije, tko to traži u klasi neka se okrene Škodi Superb, Prostranost straga zbilja nije, u ovakvoj formi i ne može biti glavni adut, ali izvrsno oblikovana sjedala pružaju zbilja pohvalan komfor, u izvedbi koja u sebi ima i modernističke, futurističke note. 

Ali ovaj auto je najprije izvana 'wow' i, premda se o ukusima ne bi trebalo raspravljati', najljepši je u klasi. U Peugeotu su dugo lutali sa stilom, šti se kupcima baš i ne dopada (brže se 'ispuhuje' tržišna vrijednost). No ovaj auto, osim što je lijep, privlačan..., djeluje čvrsto, solidno. Dizajn potpisuje, po tradiciji talijanski studio Pininfarina.

Teško je bilo ne primjetiti reakcije drugih sudionika u prometu, pogledi, zagledavanja, novi 508 stvarno je efektnog izgleda...

Na test smo dobili verziju PureTech 225 S&S EAT8 GT line izvedbu, koji se pokreće turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem obujma 1598 ccm i snage 225 KS (specifičnih 141 KS po litri obujma). Napucanu luksuzno-sportskom opremom i s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem (Aisin, a ne ZF, da ne bi bilo zabune, stručnjaci će reći - još bolji!).

Novi Peugeot 508, pogotovo u testnoj izvedbi, učinio nam se brzim i dinamičnim i prije nego što smo otvorili vrata, koja masivnošću i debljinom obloge odaju sigurnost. Kada smo se smjestili u duboko profilirana, ugodna sjedala, u prvi plan odmah iskače i-Cockpit nove generacije. Digitalni kokpit također ima dizajnerske adute (problemi s vidljivosti brzinomjera nisu nestali), oni vas na trenutak bacaju u budućnost svojim grafičkim riješenjima (posebno je dojmljiv Night vision, sustav primjećivanja pješaka i ostalih sudionika u prometu u večernjim satima). 

Razmjerno maleni, gore i dolje podrezani volan poznata je specijalnost francuske marke, iza njega su smještene polugice za ručno šaltanje, a središnji 12,3 inčni i-Cockpit u podnožju ima tipke kao na klavijaturi.  

Trebat će kratki tečaj za upoznavanje s funkcijama, ali sve je jednostavno i logično. Središnja konzola obložena je imitacijom mahagonija, a u lijevom rubu je funkcionalna ručica automatskog mjenjača. Osim što efektno izgleda u interijeru, ima odličnu ergonomiju.

Papučice su od brušenog aluminija s gumenim osloncima, znatno pojačavaju utisak kontrole nad vozilom. I u dizajnu sjedala obloženih brušenom kožom armature, dominira ugodan stil, ručice vrata, oslonci i pretinci, sve je skockano tako da djeluje privlačno i funkcionalno. Dakle, pun pogodak! 

Ne treba tražiti puni komfor limuzine srednje klase, jer peugeot druge generacije to naprosto više nije.  Ovo je naprosto 'fensi-šmensi' coupe-limuzina, koja stilom i pojavom, pogotovo, novom prednjom maskom s LED-kljovama, kojima 'francuski lav' postaje 'morski lav'. Aerodinamičnom siluetom i atraktivnim 19-colnim felgama, s gumama 235/40 x 19 pokazuje i novi 'personality' i dinamičnost istovremeno. 

Kao u avionskom kokpitu, nova generacija i-Cockpita jednostavno oduševljava. Istina, možda neće biti za svačiji gušt, po pitanju prostora, ali garantirano će vam pružiti izvrstan osjećaj biilo da ste vozač ili suvozač

A i komfor je OK. Sprijeda se sjedi izvrsno, blago položeno, mjesta ima i za dvometraše, a na stražnjim sjedalima, ako se uračuna nova 'misija' automobila, sjedi se dovoljno komforno. Ponavljamo, tko straga u ovoj klasi traži 'predsjednički komfor', neka kupi Škodu Superb, i neće pogriješiti.  

Ali, u ovom modelu, koji je 'brz i dok stoji' i svaki element unutrašnjosti pruža uz funkcionalnost, i ljepotu, to je to. I dok vozite vidjet ćete i osjetiti da vas okolina gleda više nego u nekakvom prosječnom autu, čak i premiumu. Ovakvi automobili su stvorili onaj slavni - 'wow' efekt.

Na testu nismo dobili dizelaša, nego benzinca, i to kakvog. Sve najbolje o kombinaciji '508 + 1.6 THP' već smo napisali za 508 prve generacije, ali benzinac je poseban. Nabijen 'twin scroll' turbopunjačem, dakle turbopunjačem s dva ulaza otpušta 225 KS pri 5500/min, no o potencijalu više 'govori' 300 Nm okretnog momenta. 300 Nm?

Pa to nije puno, toliko ima svaki bolji turbodizelaš 1.6 obujma. Nemojte se dati zavarati. Snaga je umnožak okretnog momenta i kutne brzine, a dok turbodizelaši, koji maksimum postižu pri sličnih 1900/min to zadržavaju do 2500-3000/min, ovaj nastavlja vući s istih maksimalnih 300 Nm do blizu 5000/min. 

Kad smo to analizirali znali smo da je to 'raketa' (naravno, u 'civilnim razmjerima', pogotovo što je sparen na 8-stupanjski automatski mjenjač Aisin. Dakle, nije ZF, koji je 'top', ali svi koji znaju mehaniku i vrline japanskog proizvođača prijenosnika snage Aisin, znaju da to znači biti na tragu najboljeg u toj kategoriji - ZF automatika. 

Dakle, sjeli smo u ugodno, sportsko sjedalo i našli smo se na poprištu najboljega što autoindustrija trenutačno može pružiti u klasi. Tom zaključku doprinosi i stilski efekt. Motor na leru radi toliko uglađeno, kao da je ugašen, a dodavanjem  gasa uglađenost dobiva sportske note.

Automatski mjenjač na izbor pruža četiri dinamike plus mogućnost ručnog šaltanja polugicama uz volan. No, dovoljno je izabrati program S i nagaziti gas. Ubrzanje je silovito i kontinuirano, tu se m u usporedbi s dizelašima vidi fina razlika, ugodan zvuk bestrzajnog šaltanja pri 6000/min i ugodnog potiska na leđima. Do stotke ubrzava za 7,3 s, a za iskorištenje punog potencijala, bez kršenja zakona potreban je njemački Autobahn. 

Pršti od snage, možda obujmom od 1.6-litre ne fascinira, ali svime ostalim može biti dobar pokazatelj kako Peugeot vidi budućnost. Računajte na nekih 8 do 9 litara potrošnje...

Do 200 km/h ubrzava lakoćom i tek iznad 220 km/h počinje se osjećati da pod haubom nije  šest, nego četiri cilindra. Uvjerljivo leži, osjeća se da izvrsno iispeglana' karoserija (0,26) pogoduje visokim brzinama i nudi dovoljno prianjanja (downforcea). Ova pogonska kombinacija pruža i dovoljno siline na pretjecajnoj traci. 

Dakle, na autocesti, čista petica. No ova konfiguracija, s niskim težištem i sportski podešenim podvozjem (straga je Multilink, pruža užitak 'peglanja zavoja' na običnim cestama. Tu do izražaja dolazi snaga  izvlačenja iz zavoja te ugodan, razmjerno mali, nisko položeni (dakle sportski) mjenjač. 

I snažne, vrlo snažne kočnice. Podvozje pruža dobar kompromis sportskog držanja (ležanja) i dovoljne udobnosti. Za automobil koji može potegnuti 250, zbilja je ugodno. Sve je složeno 'vozački' u stilu slavnog pretka 504 Coupe, naravno u aktualnom hi-tech stilu. I uz sve to testna potrošnja od 8,7 litara sasvim je prihvatljiva. 

U normalnoj vožnji, dinamično se može proći sa sedam do osam. Što je za ovaj auto sasvim korektno. Vožnja ne umara, ni na dužoj relaciji, a i osobe straga moru ugodno sjediti satima. Peugeot je drugom generacijom pokazao hrabrost i odvažnost, a i drukčiji je od konkurencije, malo 'naginje' na bavarsku Seriju 4. 

Sedam dana testne vožnje prošlo nam je u trenu, i sigurni smo, ovaj model, premda neće biti hit na našem tržištu (to mu, konačno, nije ni misija, namijenjen je klijenteli koja BMW-ovski stil i užitak vožnje želi doživjeti na drugi, francuski način. Cijena?

Testna, snagom, opremom i gadgetima 'napucana' verzija stoji (uvelike i zbog trošarine) više od 300.000 kn, ali s obzirom na sve što nudi, to nije previše. A osnovni dizelaš, BlueHDi 130 S&S Active, dostupan je za 205.971 kn. Dakle…

Zavodljiva silueta, sportskog, a istovremeno poslovnog nastupa. Možda će ipak biti više zanimljivija nešto mlađoj publici...

foto: Domagoj Kovačić

POGON 

Motor: turbobenzinski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, direktno ubrizgavanje, blok od aluminijskog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 75 x 90,5 mm

Kompresija: 11:1

Snaga: 165,5 kW (225 KS) pri 55000/min

Moment: 300 Nm pri 1900/min

Mjenjač: autom. 8 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da.

KAROSERIJA 

Izvedba: limuzina/couoe E-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4750x 1858 x 1409 mm

Međuosni razmak: 2793 mm

Cd: 0,26

Krug okretanja: 10,7 m

Masa/nosivost: 1448/550 kg

Prtljažnik: 487 - 1537 l

Spremnik: 55 l

EuroNCAP: 5 zvjezdice.

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 305 mm/diskovi 272 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 235/40 R 19.

PERFORMANSE 

Brzina: 250 km/h

0-100 km/h: 7,3 s

Potrošnja (EU): 7,5/4,6/5,7 l/100 km

Na testu: 8,7 l/100 km

CO2: 132 g/km.

CIJENE 

Testni model: 309.329 kn (41.801 eura)

Osnovni benzinac: 250.312 kn (33.826 eura) - PureTech 180 S&S Allure

Osnovni dizelaš: 205.971 kn (27.834 eura) - BlueHDi 130 S&S Active 

VRLINE I MANE

+ elastičnost i performanse

+ funkcionalnost

+ oprema

+ dobro ležanje

- skupe doplate





BMW banner