22.10.2019. Autor: Željko Marušić

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi 180 S&S EAT8 GT line, karavanski Casanova za 326.821 kn

Koktel privlačnosti i gepeka od 530 do 1780 l, uglađen, a moćan dizelaš (177 KS i 400 Nm) i 8-stupanjski mjenjač nude poletnost (8,4 s, 231 km/h) uz potrošnju od sedam litara...

Limuzinu je lako napraviti, na karavanu se poznaju junaci. Nije lako spojiti prtljažnik i eleganciju, a Peugeot je ponovno pokazao da je majstor spajanja, sinergije funkcionalnosti i privlačnosti. 

U Parizu su pametno procijenili da se s Volkswagen Passatom ne mogu boriti na ‘istom terenu’, pa je osnovni 508 pobjegao iz klasične limuzinske forme srednje klase u coupe-limuzinsku. Kao da želi konkurirati Arteonu

Sve posebnosti i vrline upoznali smo na testu limuzinske verzije upregnute turbobenzincem 1.6 s 225 KS. Na red je sad došao karavan, koji više ne nosi tipično francusku oznaku Break, nego internacionalnu SW (Station Wagon).

No, krenimo redom, ovaj nosi oznaku Peugeot 508 SW BlueHDi 180 S&S EAT8 GT line. 

Dakle, karavan se pokreće dizelašem koji zadovoljava norme Euro 6d-Temp, 180 je ‘okrugla’ oznaka snage, koja pokazuje da je pod prednjom haubom dokazano dobar, moćan i pouzdan dizelaš obujma 1997 ccm i snage 177 KS. 

Dobro se sjećamo, prvu smo takvu verziju testirali prije točno 20 godina u Peugeotu 406 s 90 KS, što je tada bio standard. S prvom generacijom direktnog ubrizgavanja i sustavu common-rail i vršnim tlakom goriva od 1350 bara. 

U ljeto 2002. prešli smo više od tisuću kilometara u karavanskom 406, koji je dobio 109 KS i to je već bila respektabilna dizelska snaga. A ovaj model iz istog obujma razvija moćnih 177 KS razvija pri razmjerno niskih 3750/min, što ukazuje na visok okretni moment - 400 Nm oslobađa se pri 2000/min.


Gospodski dojam privlačnog, fluidnog karavana, koji pruža dobre mogućnosti šminkanja u poslovnom okruženju, zaokružuju zatamnjeni svjetlosni elementi, s diskretnom iluminacijom

Oznaka S&S ukazuje na već obvezni sustav Start-Stop, koji uz vrline ima i mane. EAT8 ukazuje na uvjerljiv 8-stupanjski automatski mjenjač. ZF-ov rekli bi mnogi ‘na prvu loptu’. Ali, ne, to je japanski Aisin, što za znalce znači isto ili više. 

Uvjerljiva kombinacija, koja već ‘na papiru’ jamči zanimljivu kombinaciju dizelske snage i performansi. GT line je najbogatiji paket opreme, luksuzno sportski, koji s jedne snage cijenu bilda na 326.821 kuna. Za to se dobiva hi-tech simfonija, koja zbilja nudi nešto posebno. 

Peugeot je ponudio luksuzno-sportski  spoj, koji zaslužuje posebno priznanje za ‘persojnality’. Koliko god je Peugeot 508, osnovni, coupe-limuzinski, a i karavanski atraktivan, toliko ga se može smatrati ‘inside-out’ automobilom, kojemu istinska ljepota dolazi iznutra. 

Mali, podrezani volan, već Peugeotov specijalitet, kombiniran je s atraktivnim  digitalnim instrumentima, s nebeski plavom iluminacijom te ‘klavirskim’ tipkama za klimatizacijske i sekundarne komande. 

Kombinacija kože, s pravim šavovima i kompozitnog, hi-tech iluminacije i ‘umjetničke’ ručice automatskog mjenjača i školjkastih sjedala od brušene kože osiguravaju gospodski, a istodobno sportski ugođaj. Itekako je dobrodošao u okruženju funkcionalnog karavana koji nudi gepek od 530 do 1790 litara. 


Atraktivno, komforno i funkcionalno, uz hi-tech luksuz: profilirana sjedala od brušene kože podižu dojam, a užitak vožnje pojačavaju mali sportski volan i ‘umjetnička’ ručica 8-stupanjskog automatskog mjenjača

Komfor sprijeda, a i straga je na razini, ali nije to glavni adut ovog auta, gdje su dojam, ugođaj i šminka važniji od centimetara i (viška) litara. Jer, kome to treba, kupit će Škodu Superb, hladno-perfektan auto, ovo  je uzbudljivo-perfektan auto. Sve je upotpunjeno visokom razinom motorizacije. 

BlueHDi 180 pokazuje koliko su mnogi prerano otpisali. Peugeot 508 vozili smo u osnovnoj bogato opremljenoj limuzinskoj, turbobenzinskoj verziji 1.6 s 225 KS. I što sad? Ova ima 177 turbodizelskih konja, priključenih na isti izvrsni 8-stupanjski automatski mjenjač.  I djeluje bolje motorizirano. 

Premda, logično, do stotke troši sekunde više, ovaj dizelski paket djeluje uvjerljivije i moćnije. U realnim uvjetima, bez potrebe da se pretjerano vrti, djeluje uvjerljivije i (realno) poletnije. Zasluga je to vršnog okretnog momenta od ‘zdravih’ 400 Nm, koji se oslobađaju već pri 2000/min. 

Ovaj mjenjač ima četiri dinamike vožnje, a već u standardnoj, a pogotovo kad se izabere opcija Sport, nudi ‘pošten’ temperament. Ubrzanje do stotke za 8,4 s i najveća brzina od 231 km/h zbilja je prava mjera dinamičnosti i temperamenta, prvenstveno jer se oslobađa kontinuirano i uglađeno. 

A pridodan je ‘umjetni zvuk’, koji pojačava dojam uglađenog temperamenta. Ugođaju vožnje pomaže zabavan, precizan i osjećajan volan (riješen je problem ‘sterilnosti’, koji je bio mana u 407-ici, a već prvi 508 ponudio je značajan napredak). 


Moćan i izdržljiv dizelaš (prethodnici su bez problem ‘vrtili’ 500.000 km) vuče uglađeno i moćno već od 1500/min, a za uvjerljiva svojstva zaslužan je sklad visokog momenta (400 Nm) i japanske automatike (Aisin)

Uvjerljiv dojam zaokružuje solidno podvozje, koji, neka ne zvuči kao fraza,n  nudi najbolji kompromis udobnosti i stabilnosti. 

Može se sportski  ‘napadati’ zavoje, uz ugodnu amortizaciju neravnina s asfalta. Ovo  je  francuski auto i poželjno je da ugodno upija neravnine, ali pruža sve što treba za vožnju u visokom ritmu. 

Brzine od 140 do 160 km na autocesti drži lakoćom, neosjetnim naporom, a kad se nagazi gas spremno povući, pokazujući vrline visokog okretnog momenta. Emocije i osjećaj potpune kontrole zaokružen je  solidnošću izvedbe, koja pokazuje i visoku sigurnost. 

Prošle je godine Peugeot 508 briljirao na Euro-NCAP testu, s 96 posto sigurnosti za odrasle i 85 posto za djecu. U svim uvjetima vozač ima potpunu kontrolu i premda je dojam da mu zbog mase od 1,6 tona i dužine 4,8 metara okretnost nije vrlina, krug okretanja od 10,8 metara to demantira. 

Karavanski 508, s uvjerljivom dizelskom motorizacijom dobro se snalazi u gradu, na otvorenoj cesti, netipično za karavan pokazuje talent za napadanje zavoja, a ipak, prave vrline pokazuje na autocesti, kao pravi ‘gutač kilometara’.

 Uvjerljivo i spontano, kad se nagazi gas (kick-down) automatski mjenjač spremno šalta stupanj-dva niže i na lijevoj traci 508 SW kreće poput lokomotive brzog vlaka. Tome doprinosi koeficijent otpora zraka od 0,27, što je za karavan - super. 

I kočnice, s 36,5 metara zaustavnog puta pri 100 km/h zaokružuju dojam udobnosti. Potrošnja? Moćan dizelaš i 8-stupanjska automatika, u masivnom, opremom i gadgetima nabijenom karavanu ne može biti niska, no može se računati sa ‘sedmicom’. 

Na testu smo trošili 7,4 litre, što je, računajući visok ritam sasvim OK. Realno, može se očekivati 6,5 do sedam, dobre dvije litre manje nego s turbobenzinskom verzijom. Stoga smo sasvim sigurni da će dizelaši izdržati  do kraja misije motora s unutrašnjim izgaranjem. 

Realno, još sedam-osam godina. Cijelo vrijeme sedmodnevne vožnje osjećali smo poglede i pozornost, koji su potvrdili da ovaj temperamentni dizelski ljepotan, Casanova, nudi dimenziju više na tržištu ‘konfekcijskih’ karavana. 

Cijena? Ova, dizelskom snagom, 8-stupanjskim mjenjačem i bogatom opremom GT line nabijena verzija zapada nemalih 326.821 kuna. S obzirom na sve što nudi, nije puno, no osnovni dizelski model,

BlueHDi 130 S&S Active, kojem objektivno ništa ne fali, stoji 223.060 kn (30.143 eura).


Lijepa, fluidna silueta naglašava, za karavan, izvrsnu aerodinamiku (0,27) i dinamičnost, a atraktivnosti i stabilnosti doprinose 18-colni aluminijski naplaci s gumama 235/45. Dobar posao iz Pariza...

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., 16V, common rail

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 130 kW/177 KS pri 3750/min

Moment: 400 Nm pri 2000/min

Mjenjač: automatski, 8 st. (Aisin)

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA 

Izvedba: karavan, D-segm, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4778 x 1859 x 1420 mm

Međ. razmak: 2793 mm

Cd:0,27

Krug okretanja: 10,8 m

Masa: 1590/559 kg

Prtljažnik: 530 - 1780 l

Spremnik goriva: 55 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samoventiliriani diskovi

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 235/45 R 18

PERFORMANSE 

Brzina: 231 km/h

0-100 km/h:  8,4 s

Potrošnja (EU): 6,0/4,7/3,8 l/100 km

Na testu: 7,4 l/100 km

CO2 110 g/km

CIJENA 

Testni model: 326.821 kuna (44.165 eura)

Osnovni dizelski model: 223.060 kn (30.143 eura) ... BlueHDi 130 S&S Active

Osnovni benzinski model: 284.740 kn (38.478 eura) ... PureTech 

 VRLINE I MANE

+ dizajn

+ performanse i potrošnja

+ uglađen i tih rad

+ ergonomija i sigurnost

- smanjena funkcionalnost

- infotainment zna imati svoje 'mušice'




Mazda


Gulf

Tembo