22.6.2018. Autor: Roberto Baždo

Vozili smo: Porsche 718 Boxster S, tempirana bomba iz Zuffenhausena spaja jučer i sutra

Najmanja izvedba nakon 25 godina zaživjela je ponovno četverocilindarski motor, a punokrvni 350 KS i svega 4,4 sekunde do 100 km/h, pobrinulo se da svako sjedanje u njega probudi novo lučenje hormona sreće

Kada ste u ovom poslu, imate priliku isprobati doista svakakve automobile, ima tu onih koji su više ili manje zanimljivi, ali ima i treća skupina vozila - oni posebni za koje možete reći kako ste privilegiranih. Jedan takav, koji nije potrebno posebno predstavljati ljubiteljima automobila okupirao je i našu pažnju. Čuvene tri brojke dovoljno govore same za sebe, upoznajte plavu pilulu sreće s ugraviranim oznakama - 718.

Kada imate povijest dugu 70 godina, koja je kroz većinu svog razdoblja pisala prekrasne priče, onda svaki novi model mora biti osuđen na uspjeh i more novih obožavatelja. No, nije sve u Porscheu išlo prema planu, pa bi razdoblje poput onog prije 30 godina, kada je svijetu predstavio 924, a nešto kasnije i 968 rado zaboravili. Istina, prodaja tada nije padala, ali imidž zasigurno je.


Dopadljivi 19 colni kotači posebno ostavljaju dojam, kao i stražnji središnje smješteni dvostruki nastavci auspuha kada se nađete u prometu iza 718 Boxstera S

Kao i u svemu, povijest se i u Porscheu ponovila. Testirani novi Boxster, pokreće prvi četverocilindrični motor još od 1991. i odmah ćemo zaključiti, nema potrebe za plakanjem i prizivanjem – 'šestaka' atmosferca. Ekologija je pokucala i na vrata inženjera u Zuffenhausenu, a oni su odgovorili na najbolji mogući način. Ostalo je samo upitno, kako će doživljaj zvuka motora i auspuha prenijeti na novu '718-icu'. Već s prvim paljenjem pred salonom na Jankomiru, shvatili smo da smo bezrazložno bili skeptični. Novi Boxster doslovno prede i zvuči kako i priliči jednom ovakvom sportskom automobilu.

No, krenimo ispočetka, osvrnut ćemo se na vanjski izgled. Kada se pojavio, Porsche je označio 718 kao kompletno novi automobil. Mogli bi zaključiti kako se poslužio elementima s prethodnika i drugih modela, ali nije. Novi Boxster upadljiv je gdje god se pojavi, posebno ako se odlučite na neku efektnu boju kao što je primjerice bila na testiranom modelu (Sapphire metalik plava – 5.390 kuna). Posebno upadljivi su bočni detalji usisnika, kao i stražnji kraj s dvostrukim nastavcima smješteni na sredini. Dok svjetlosni sklopovi prate novi val modela i filozofiju legendarnog proizvođača. Ne zaboravimo da se Porsche nije uvijek mogao hvalit na osnovu izgleda, bio je tu Boxster koji je od svojeg prvog dana bio često neprihvaćen na temelju izgleda.

Ovako treba izgledati interijer u svakom automobilu ako nas pitate, od volana do ručice PDK mjenjača

Ništa drugačije nije ni u unutrašnjosti, čiji se detalji primjećuju odmah bilo da stojite pored vozila dok ima spušten krov ili kada se smjestite unutar njega. Važno je napomenuti kako i ljudi nešto veće građe mogu bez problema stati u ovaj prividno ''džepni'' primjerak Porschea. Oduševljava razina kvalitete materijala, sve je doslovno podređeno vozaču, a fascinira dojam kao i kod svakog Porschea, kako će valjda i nakon 20 godina biti ovako zategnuto i funkcionalno. Uostalom, zato je i Porsche među oktanoljupcima neprikosnoveni – broj 1.

Boxster prati novo doba i tehnologije u svakom pogledu, tako je njegov infotainment posve umrežen, a ne smijemo zaboraviti ni na Bose ozvučenje koje se odlično nadopunjava s vanjskom simfonijom 2,5 litrenog motora.

Sjedamo u automobil, okrećemo ključ (već tradicionalno) s lijeve strane i započinje – magija! Susjedi će sigurno uvijek znati kada krenete iz svoje garaže, a posebno dobro zvuči prvih par sekundi, nakon okreta iz faze kontakta. Ubrizgavanje goriva i sastavljanje zvukovne rapsodije, to bi mogli još 100 puta ponoviti. A još nismo pritisnuli opciju otvaranja klapni...

U vožnji, kada PDK automatski mjenjač sa sedam brzina uposlite odmah shvatite kako je automobil temperamentan i agilan. Očito je kako turbomotor donosi drugačiju isporuku snage, što dokazuje maksimalnih 420 Nm dostupnih već pri 1900 okretaja. Još se sjećamo prethodnika sa spomenutim atmosferskim 6-cilindarskim motorom, koji je žarko žudio za visokim okretajima, zbog čega je bio posebno zabavan i omiljen kod svojih vlasnika. Nešto drugačiji oblik, ali istu količinu zabave donosi i novi Boxster. Sa svojih 350 KS ostavlja dojam neuhvatljivog, a potrošnja tijekom druženja nije prelazila brojke od 12-13 litara.


Teško nam se odlučiti iz kojeg kuta je novi 718 atraktivniji, posebno efektno izgleda tijekom večernjih sati, tada zanimljivi svjetlosni potpisi posebno dolaze do izražaja...

Na naglu isporuka snage priviknut ćete se s prvim kilometrima, a ako ste ljubitelj visokih okretaja – ni u tom pogledu vas neće razočarati. Zapravo je sve tako linearno, uravnoteženo, dakle vozački užitak je potpun. Porsche je ponovno pokazao zašto nosi tako čuveni renome, od ''daily'' automobila do zvijeri koja jedva čeka da je se pusti na neku stazu. Njegovu zvjersku stranu otkriva kotačić na volanu, koji donosi nekoliko opcija, programa vožnje. Jedna od njih je (nama omiljena) ''S'', s kojim ovaj roadster osjetno postaje krući, a volan još izravniji, dok motor dozvoljava veći broj okretaja. Prava ekstaza zadovoljstva i osmijeha na licu stiže s okretanjem na ''S+'' kada Boxster rado ''zaglibi'' i preko 7.000 okretaja. Novi četverocilindrični sklop radi nešto nervoznije od prijašnjeg šestaka, iako svojom strukturom i načinom izgradnje ističe kandidaturu za najmirniji 4-cilindarski motor uopće.

Jednostavnost na prvom mjestu s mnoštvom opcija, za vruće dane naš izbor je omiljena opcija - hlađenje sjedala

Zavojite ceste, iste one koje je svatko od nas barem jednom poželio proći s automobilom poput Porschea, ponovno su prirodno i najbolje okružje ovog modela i samog proizvođača. Samo istinski 'hardcore' ljubitelji ''šerpe'' uvidjet će razlike na ovjesu, čiji je hod znatno dulji nego na prijašnjim generacijama. Comfort opcija donosi manje lebdeći osjećaj, dok su sportski programi u nekoliko navrata dobro preslagali naše organe i zaljuljali naše zimske nakupine, za konačnu potvrdu kako bi bilo dobro postati aktivan i posjetiti ponekad teretanu.

Nema sumnje, 718 Boxster će zasigurno ostati ponosno upisan u Porscheovim knjigama novog doba kao - četverocilindraš. S bitnom razlikom, u Zuffenhausenu će se na spomen njega uvijek pojaviti osmijeh i neka nikad ispričana vozačka anegdota.

Pogled na cjenik otkriva očekivano, sam naziv Porsche već je skup, a kada dobivate uz to toliku kvalitetu i vozačku sreću onda dolazimo do iznosa koji su tek rijetkima vidljivi na vlastitim računima. Srećom po Porsche i ostala konkurencija svoje usluge ne naplaćuje ništa jeftinije, tako primjerice bogato opremljeni Audi TT RS (istina, on donosi 450 KS) lako premašuje i traženi iznos od 900.000 kuna za Porschea. Rekli bismo za one rijetke, to su tek slatke brige, nemirni snovi, a mi... Mi smo po novome svake nedjelje u crkvi.

 
S ovakvim automobilom za vikend bi rijetko kada bili doma, guštanje u svakom pogledu. Takvo zadovoljstvo od nedavno nije i nemoguće, ovlašteni trgovac nudi opciju mogućeg najma

PORSCHE 718 BOXSTER S - tehnički podaci

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., motor smješten u sredini vozila
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2497 ccm
Provrt x hod: 102,0 x 76,0 mm
Snaga: 257 kW (350 KS) pri 6500/min
Moment: 420 Nm pri 1900 - 4500/min
Mjenjač: automatski PDK, 7 - stupanjski automatski mjenjač
Pogon: stražnji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: cabrio, 2V, 2 sjedala
Gabariti: 4379 x 1801 x 1280 mm
Međuosni razmak: 2475 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 10,98 m
Masa/nosivost: 1355/310 kg
Prtljažnik: 150 l (sprijeda) i 125 l (stražnji)
Spremnik: 64 l
EuroNCAP: 5 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: McPherson - ovjes s opružnom nogom
Kočnice: četveroklipne kočione čeljusti prednje i stražnje sa samoventilirajućim/bušenim diskovima, promjera 330 mm prednji, promjer 299 mm zadnji
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: prednje (235/40 ZR 19), stražnje (265/40 ZR 19)

PERFORMANSE
Brzina: 285 km/h
0-100 km/h: 4,6 s
Potrošnja (EU): 10,7/6,5/ 8,1 l/100 km
Na testu: 11,4 l/100 km
CO2: 167 g/km

CIJENE
Testni model: 918.739 kn
Osnovni model: 454.884 kuna

+ performanse
+ zvuk
+ upravljivost
+ potrošnja

- skupe doplate







Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume