18.5.2018. Autor: Željko Marušić

Test: rabljenog: Mercedes-Benz C-klase, W204, (2007. - 2014.)

400.000 km? No problem! Najveća pouzdanost u D-segmentu potvrđuje Mercedesov ugled te napredak prema W203

Ako vam netko ponudi premium auto s više od 300.000 km, nemojte a priori okrenuti glavu. Velika kilometraža može biti jamstvo da nije vraćena. Sjećam se kupca koji je 2007. uvezao BMW 528i s deklariranih 176.000 km. Naš je ovlašteni servis utvrdio 759.000! Važno je, dakle, kupiti od provjerene tvrtke ili osobe, s uredno ispunjenom servisnom knjižicom. 

Više od 300.000 km jamči da nema muljanja - ako se vraća, ide se na 'sto i nešto'! Kad je Mercedes-Benz C-klase u pitanju, nisu rijetki s više od pola milijuna kilometara, kod kojih nije bilo većih zahvata, naravno ako su propisno održavani. 

Prva je C-klasa (W202) stigla sredinom 1993., naslijedivši model 190. Druga (W203) proizvodila se od sredine 2000. do kraja 2007., kad je predstavljena W204 (testni model), koja je trajala do početka 2014. Po statistikama njemačkog TÜV-a za 2013. Mercedes C je najpouzdaniji model srednje klase, a slično pokazuju ADAC i Dekra. 

Na ukupnom je šestom mjestu među 121 autom (iza Toyote Prius, Mazde 2, Toyote Auris, Toyote Verso i Smarta ForTwo). U klasi slijede 15. Toyota Auris, 22. Audi A4, 29. BMW 3, 45. Opel Vectra, 67. Volkswagen Passat, 80. Honda Accord, 85. Škoda Superb, 110. Alfa Romeo 159, 111. Citroën C5, 116. Peugeot 407 i 119. Renault Laguna. 

To odgovara rejtingu 'Trokrake zvijezde', za kojeg mnogi vole kazati da je nagrizen. No, kupnja rabljenih Mercedesa, pogotovo od nepoznate osobe i u inozemstvu, krije zamke. U ovlaštenom servisu, osim kilometraže, valja dobro provjeriti i vlasništvo, po VIN oznaci, odnosno broju šasije. Naravno prije, a ne poslije kupnje. 


Dizelaš OM 646 s 2149 ccm, 'posljednjii iz stare garde', preporučljiviji je od prve generacije OM651 s 2143 ccm. Premda se radi o najsnažnijoj inačici 4-cilindraša koji je karijeru počeo 2002. u E220 CDI sa 150, debitirao 2003. u C200 CDI sa 122, taksistima se isporučivao sa 102, a u dostavnom Vitu 109 CDI imao samo 88 KS, nimalo ne treba sumnjati u dugovječnost. 

Napravljen prije 'downsizinga', mase 1510 kg, vrlo je solidan i dugovječan. Svi bitni sklopovi, od karoserije, upravljačkog mehanizma, podvozja i upravljačkog sustava, su besprijekorni. Nigdje nema znakova zamora materijala, niti hrđanja

Kupnja prvih CDI serija 200 i 220 najbolja je opcija, jer se radi o dizelašu koji je 2000. napravljen za C-klasu W203, a ugrađivao se i u E-klasu W210 ('Okan'), sa 122 i 143 KS (200 i 220 CDI). Prve su serije imale problema s injektorima, senzorom radilice i visokotlačnom pumpom goriva. Većina je riješena do 2004., a kad je sa 136 i 170 KS ugrađen u C-klasu W204 i E-klasu W211, pokazao se jednim od najboljih Mercedes-Benzovih 4-cilindarskih motora proteklih desetljeća.


Testni (170 KS i 400 Nm) sa 311.000 km radi tako da kad bi netko skinuo kilometražu na 100.000 km i rekao 'malo je vožen', bilo bi uvjerljivo. Pogotovo što se po kvalitetnoj i otpornoj unutrašnjosti vidi da je bio u dobrim rukama. Malo 'deblji' zvuk i veće vibracije prisutni su samo pri nižim turažama dok se ne zagrije, a oduševljava izostanak bilo kakvog čađenja iz ispuha. Volan, kočnice i spojka nemaju ni zazora, niti tragova 'umora', sve je precizno i kompaktno. Dakle...

Premda je već na startu naglašeno da su dvostruko temeljitije pocinčavanje i antikorozivna zaštita riješili probleme s hrđanjem pragova i podnice, u prve su dvije godine zabilježeni neugodni problemi sa servouređajem volana, automatskim mjenjačem 7G Tronic Plus, prednjim amortizerima, prednjim diskovima i elektroničkim kontaktnim ključem. Zanimljivo, testni model iz 2007. nije imao niti jedan od tih problema.


Prva serija, W202 (1993. - 2000.), imala je problema s kabelima, elektroničkom blokadom i alternatorom. Slabosti su pokazali i automatski mjenjač, spone upravljačkog mehanizma, nosač stabilizatora te stražnji ovjes. Kod prvih serija dizelaša CDI (do 1999.) bilo je problema s ubrizgavanjem i brtvilom glave. Ti su nedostaci riješeni do dolaska serije W203 (2000. - 2007.), koja je nažalost otvorila nove. Najneugodniji su bili hrđanje pragova, zatajenje brizgaljki, kvarovi visokotlačne pumpe goriva, pucanje prednjih uvojnih opruga i otkazivanje elektromotora ventilatora.




Mercedes kampanja




Vulkal gume