29.5.2018. Autor: Željko Marušić

Test rabljenog: Volvo S40 (2004. - 2012.), čvrst lim, osjetljiv dizelaš 1.6

Korištenje Focusove mehanike smanjilo je cijenu, ali i pouzdanost, izvedba je čvrsta i solidna, a PSA-Fordov turbodizelaš obujma 1560 ccm i snage 109 KS sklon je začepljenju uljnih kanala

Volvo, slavna švedska marka osnovana 1927., od 1999. do 2010. bila je u vlasništvu Forda, koji ga je tada prodao kineskom Geelyju. Jedan od rezultata je model kojeg analiziramo - V50. Radi se o karavanu dugačkom 452 cm, izvedenom iz limuzine S40, dugačke 447 cm. Startali su s proizvodnjom 2004., na platformi međuosnog razmaka 264 cm i s osnovnom mehanikom Fordovog kompakta druge generacije. Koristi je još uvijek aktualna Mazda 3, a 2006. je napravljen i kompakt C30 od 425 cm. Zanimljivo, prvi je Volvo S40 predstavljen 1995. kao tehnološki blizanac Mitsubishi Carisme. Imao je karavansku inačicu V40, koja je u drugoj generaciji dobila oznaku V50. U trećoj, predstavljenoj u ljeto 2012. pod kineskom upravom, napravljen je samo produženi kompakt, odnosno kompaktni karavan V40.

Premda je S40, V50, za nijansu manje ‘švedski’ od izvorno Volvovih S60, V70 i S80, odlikuje se izvrsnom limarijom, što je najvažnije svojstvo svakog rabljenog modela. Napravljen je solidnije i naizgled kvalitetnije od Focusa karavan, koji i sam zaslužuje epitete čvrstoće i pouzdanosti. Na kritičnim je mjestima dodatno ojačan, a izvedba je, općenito, na premium razini. Bilo je‘dječjih bolesti’, koje su pratile i dolazak Focusa druge generacije, prvenstveno sa senzorima ABS uređaja, alternatorom i klima uređajem. Po statistikama kvarova osjetno je pouzdaniji od modela prve generacije. Početni problemi, najviše s kočnim sustavom, elektronikom za upravljanje rada motora i sustavom za hlađenje, uklonjeni su u prve dvije godine. Kvaliteta je potom neprestano rasla, te je ova serija, u početku tek u prosjeku, 2009. došla u vrh statistika pouzdanosti agencija TÜV i Dekra. 

Najčešći model na tržištu je 2.0 D, opremljen kvalitetnim i pouzdanim PSA/Fordovim turbodizelašem obujma 1997 ccm, koji razvija 136 KS i 320 Nm. Uz normalno održavanje bez problema prelazi više od 300.000 km te je pouzdaniji od 2.0 TDI svoje generacije. Prije kupnje treba ga ipak temeljito pregledati, zbog rizika vraćene kilometraže i lošeg održavanja. Velik udio na tržištu ima i 1.6 D, koji je ‘druga pjesma’ i bolje ga je izbjegavati. Osjetljiv je na skupljanje uljnog taloga u donjem dijelu, pogotovo ako je interval izmjene ulja duži od 10.000 km. Začepljenje uljnih kanala otežava cirkulaciju ulja prema gornjem dijelu motora, što najprije ‘ubija’ turbopunjač, a potom i ostale sklopove. Lijek je češća izmjena ulja te čišćenje uljnog sita i donjeg dijela motora svakih 30.000 km. Nova serija tog motora, s osam umjesto 16 ventila, taj je problem riješila. Među benzincima je najpouzdaniji, ali i najrastrošniji, 5-cilindraš 2.4 sa 140 KS, 1.6 sa 100 KS malo je preslab, a preporučljiv je, također pouzdani, 1.8 sa 125 KS.

Kod starijih se modela javlja problem s elektroničkom blokadom motora, povezanom s kontaktnim ključem,što se rješava u ovlaštenom servisu. Dizelaš 1.6 sklon je nakupljanju taloga i blokiranja uljnih kanala te prvi strada turbopunjač. Zbog toga interval izmjene ulja s filtrom treba smanjiti na 10.000 km Modeli proizvedeni do 7. rujna 2005. pozvani su u ovlaštene servise zbog struganja u mehanizmu ručne kočnice, te samo turbobenzinci T5 proizvedeni prije 15. lipnja 2005., zbog zamjene cijevi za gorivo. Dizelaši 1.6 D, proizvedeni između srpnja 2005. i siječnja 2007. opozvani su zbog izmjene ventila za odzračivanje sustava za podmazivanje te EDC modula visokotlačne pumpe. Kod svih modela proizvedenih između 19. siječnja i 5. ožujka 2007. trebalo je zamijeniti glavni cilindar kočnog sustava. Najviše se isplate modeli proizvedeni nakon 2009., kad su riješeni svi problemi

Iz prve ruke: Nina Ž., poduzetnica: Već šest godina vozim model 2.0 D, prešla sam 160.000 km i dosad sam više nego zadovoljna. Ima vrlo dobre performanse i povoljnu potrošnju, a dobro leži i u njemu se osjećam ugodno. Samo jedanput sam imala problem s paljenjem motora i premda je garancija bila istekla, u ovlaštenom servisu su mi besplatno otklonili kvar. Dakle, imala sam samo troškove za redovite servise. U V50 se zbilja osjećam sigurno i zaštićeno, a i lijepo ga je voziti. Zadovoljna sam i ponudom prostora te kad za nekoliko godina budem kupovala novi auto, vjerojatno ću opet izabrati Volvo.

Povijest modela:

prosinac 2003. - predstavljen

prosinac 2004. - 1.6 D

prosinac 2005 - 2.4 D5

siječanj 2007. - redizajn

svibanj 2008. - mjenjač s dvostrukom spojkom Powershift

rujan 2008. - DRIVe







Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja



Vulkal gume