26.3.2019. Autor: Roberto Baždo

Test: Renault Captur Initiale Paris Energy dCi 90 EDC, spretan, prestižan, štedljiv...

Simpatičan i funkcionalan francuski crossover B-segmenta, već četiri godine među najprodavanijima u klasi, ušminkanom je dizelskom izvedbom pokazao zanimljiv sklad komfora, performansi i sigurnosti, još uvijek djeluje svježe...

Francuzi dobrim djelom drmaju crossover tržištem, a jedan od glavnih zastupnika u tom poglavlju je upravo zvijezda naše priče, osvježeni - Renault Captur. Dobro poznati akter s domaćih prometnica, prije godinu i pol dana prošao je kroz jednu vrstu preobrazbe. 

Očekivano, promjene su bile najočitije na vanjskom djelu, a posebno su upadljiva LED dnevna svjetla. Testirana izvedba Captura stigla nam je u otmjenom Initiale Paris paketu, što znači da u popisu opreme dobivate i LED glavna svjetla.  

Maleni gradski osvajači koji svojim vlasnicima omogućuju da gledaju s visoka, dolaze samo s  prednjim pogonom. Logično, potencijalni vlasnik neće stavljati naglasak na pogon, koji uostalom drastično uvjetuje i samu cijenu (koja u ovom slučaju i pored toga nije jeftina), kao i smanjenje potrošnja. 


foto: Domagoj Kovačić

Captur ne skriva svoju bliskost s Clijom. To uvelike otkriva već na prvu i sam dizajn, ali nije otklonio njegove mane, prostranost opet nije nešto što će vas dojmiti. 

Osvježeni francuski adut dizajniran atraktivno, u Initiale Paris izvedbi nudi pomalo profinjen interijer, kožnih detalja ne nedostaje...

Unutrašnjost s potpisom Initiale Parisa odiše iznenađujućom količinom finih detalja pod rukom. Sjedi se više očekivano više nego u Cliju, gotovo kao u Scenicu, što znatno olakšava ulaženje i izlaženje, a to će posebno znati cijeniti stariji kupci. 


R-Link multimedija solidno funkcionira, iako bi voljeli uskoro vidjeti neki 'update softwarea', prije svega u pogledu ubrzanja rada...

Captur se ugledao na monovolumene po pitanju iskorištenosti prostora i dostupnosti pretinaca za odlaganje, kojih ima i više nego dovoljno. Sprijeda je komforno i ugodno, a ni straga nije tijesno...

Posebno je dojmljiv pretinac, točnije ladica ispred suvozača obujma 11 litara. Koliko je funkcionalan otkriva i stražnja pomična klupa, koja omogućava povećanje obujma prtljažnika s 377 na 455 litara, a uz preklapanje sjedala nudi se 1235 litara.


Proslavljeni 1.5 dCi najbolja je mjera. Ubrzanje do stotke od 13,1 s u praksi je sasvim OK, ali to nije glavna karta na koju Captur igra. Ugodan je i izdržljiv, a u normalnim uvjetima troši pet litara

Testirani Captur, premda obiluje bogatim paketom opreme, ne dolazi s najsnažnijim dizelašem u ponudi. To je provjereni, dobro poznati 1.5 dCi snage 90 KS, u suradnji s korektnom EDC automatikom. Na testu smo prosječno trošili šest litara. Izvan grada, na otvorenim prometnicama zadovoljava se i s 4,5.

Ipak, karta na kojoj bi svakog igrača za stolom Renault srušio sa svojim Capturom je definitivno - cijena. Već na prvu iznos od preko 180.000 kuna djeluje prilično visok. Dojam popravlja tek spoznaja s kojom znate da dobivate prilično jedinstven, profinjen automobil. 

No, takvi kupci se obično okreću premium modelima i tu bi Captur s ovom izvedbom mogao ostati u međuprostoru. Dojam popravlja već korektno opremljeni osnovni dizelaš Zen s 90 KS za 132.150 kn

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., blok od sivog lijeva, common rail, 8V, zupčasti remen

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1461 ccm

Provrt x hod: 76 x 80,5 mm

Kompresija: 14.5:1

Snaga: 90 KS (66 kW) pri 4000/min

Moment: 220 Nm pri 1750/min

Mjenjač: autom., 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA 

Izvedba: crossover B-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4122 x 1778 x 1556 mm

Međuosni razmak: 2606 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 10,42 m

Masa/nosivost: 1204/510 kg

Prtljažnik: 455 -1235 l

Spremnik: 53 l

EuroNCAP: 5*

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 273 mm/262 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R 17 

PERFORMANSE 

Brzina: 172 km/h

0-100 km/h: 13,8 s

Potrošnja (EU): 4,0/3,7/3,8 l/100 km

Na testu: 6,0 l/100 km

CO2: 99 g/km

CIJENA 

Testni model: 181.964 kn

Osnovni benzinac: 116.400 (Zen TCe 90)

Osnovni dizelaš: 132.150 kn (Zen dCi 90)

+ dizajn 

+ LED svjetla

+ potrošnja

- cijena






BMW banner