4.4.2018. Autor: Roberto Baždo

Test: Renault Captur Intens Energy TCe 120, pošten paket snage i opreme

Francuski crossover B-segmenta nakon lanjskog se zatezanja bora vratio u prvu ligu, pa je s turbobenzincem 1.2, koji veselo ispaljuje 120 KS i 205 Nm, a troši 6 do 7,5 litara, uz korektnu cijenu, jaka alternativa dizelašima

Vjerojatno ni najoptimističniji članovi uprave Renaulta nisu vjerovali da će nakon četiri godine, njihov mali crossover biti među najpopularnijim modelima marke. Štoviše, zasigurno nisu računali da će unatoč tome što je osjetno skuplji od Clija, preoteti dobar dio njegovih kupaca. No, ako se detaljnije secira projekt nastajanja povišene i ušminkane verzije Clija, shvaća se kako je ova priča odmah bila osuđena na uspjeh. 

Zašto? Iza svega stoji Renault-Nissan alijansa, a ti isti Japanci su imali sveopći hit - Juke, koji je u proizvodnji od lipnja 2010., i još uvijek nije dobio nasljednika. Japansko iskustvo i francuske tehnologije, upakirane u dizajnersku i mehaničku sinergiju viđenu u Cliju, brojni kupci su ipak prepoznali.


Nedugo nakon uvođenja na tržište, u ljeto 2013. isprobali smo dizelsku inačicu dCi 90, a sada, nakon što je došao filigranski dotjeran redizajnirani model (najviše se uočava po 'ledicama' u prednjim farovima, atraktivnijim felgama, bogatijem infotainmentu, testirali smo 4-cilindarsku benzinsku verziju TCe 120 (to je, još uvijek najsnažnija verzija, osnovna je 3-cilindarska 0.9 - TCe 90). 

Pogled na vozačko okružje na prvu ne donosi velike promjene, ali kako je i sam proizvođač isticao kada je predstavljao model. Ipak su primjetni nešto finiji materijali, a plastični elementi (koji i dominiraju) su još dotjeraniji. 


Udaljenost podnice od tla ostala je istom, ona iznosi 17 cm i dovoljna je garancija svim budućim vlasnicima, ako i skrenu malo s ciljane rute i završe na nekom makadamskom, blatnjavom putu. Kvaliteta podvozja uočava se u vožnji kroz zavoje. Captur fino 'pegla' zavojitu putanju i lako se vozi 'u visokom ritmu' i, ako bismo tražili sličan model koji tako dobro spaja dinamiku i stabilnost s ugodnošću vožnje i upijanjem zavoja, ovaj bi model mogao biti školski primjer odlične izvedbe Razina prostranosti je solidna, nije raskošna, ali četiri odrasla putnika će i na duljim putovanjima imati svoj mir, kako za glavu tako i za koljena. 

Turbobenzinac 1.2 s direktnim ubrizgavanjem, koji istiskuje 'okruglih' 100 konja iz litre obujma radi uglađeno i za takao omjer snage i obujma vrlo je elastičan. U kombinaciji s dobrim 6-stupanjskim 'šaltungom' i korektnim mjenjačem (riješen je problem sterilnosti zbog električnog serva iz prethodnih Renaulta) pa je vožnja užitak. Nije to sportski 'paket', nego zbilja ugodan, a dinamičan pogon. Baš prava (benzinska) mjera. Ubrzanje do stotke za 10,6 s i najveća brzina od 192 km/h pruža pristojnu porciju užitka. Snage ima dovoljno u svakom stupnju, pa se solidno može voziti i bez čestog šaltanja. To može zahvaliti najvećem okretnom momentu od 205 Nm pri 2000/min,


Premda nije trkač, pokazuje da ima vatre u sebi. Pri tome nije rastrošan, na testu je to bilo nekih 7,2 litre supera, dakle u realnim je uvjetima lako moguće 6,5 l. Zbog toga je itekako dobra alternativa dizelašu 1.5 dCi sa 110 KS, koji ima nešto bolje 'upotrebljive' performanse, ali lošije vršne, troši litru i pol manje, ali radi grublje. Ovaj turbo benzinac svoj duh pokazuje već od 1500/min, a bez problema se zavrti do 6000/min. Dakle, lako je voziti u 'visokom ritmu', a tome, uz kvalitetan ovjes doprinose i snažne kočnice. Dakle, ima sve što treba za ugodnu vožnju, a uvjerljiv dojam zaokružuje bogata oprema. 

Captur je nakon redizajna potpuno sazrio te se itekako može nositi s novopridošlim konkurentima (Kona, Stonic...), a cijena od 147.870 kn nije pretjerana, obzirom na bogatu opremu i temperamentan pogon. Ipak, oni koji taže više špirita pod haubom, gledat će prema izvedbi TCe 150, koja se u prodajnim salonima očekuje na jesen.



POGON

Motor: turbobenzinski s direktnim ubrizgavanjem, 4-cilindarski, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila, 16V (lanac/VVT)

Obujam: 1197 ccm

Provrt x hod: 72,2 x 73,1 mm

Kompresija: 9,5:1

Snaga: 88 kW/120 KS pri 4900/min

Moment: 205 Nm pri 2000/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni 6-stupanjski

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: crossover B-segmenta

Gabariti: 4122 x 1778 x 1556 mm

Međuosni razmak: 2530 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 10,6 m

Masa/nosivost: 1184/559 kg

Prtljažnik: 455/1235 l

Spremnik goriva: 46 l

Euro NCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson; straga polukrut, stabilizator

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga bubnjevi, ABS, ESP

Ručna kočnica: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R 17


PERFORMANSE

Brzina: 192 km/h

0-100 km/h: 10,6 s

Potrošnja: grad 7,0 / otvoreno 4,7 / kombinirano 5,5 l/100 km

Na testu: 7,2 l/100 km

CO2: 125 g/km


CIJENA

Testni model: 147.870 kn (19.716 eura)

Bez doplata: 146.900 kn (19.587 eura)

Osnovni benzinac: 122.400 kn (16.320 eura), Zen Energy TCe 90

Osnovni dizelaš: 137.400 kn (18.320), Zen Energy dCi 90


+ provjeren benzinski sklop
+ prilično dinamičan u vožnji
+ LED svjetla
- plastična unutrašnjost




Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume