4.1.2013. Autor:

TEST: RENAULT CLIO dCi 90 DYNMIQUE ENERGY

Veličinom, dojmom, a i cijenom prerastao nižu klasu

Da je netko straga stavio natpis Megane, malo bi tko to smatrao čudnim. Rekli bi - to je pravi downsizing! A radi se o Cliju četvrte generacije, najvećem u nižoj klasi, pravom gorostasu. Treba odmah pohvaliti dizajn, jer je novi francuski adut niže klase toliko poboljšan, da teško može stati u isti rečenicu s njim. Za razliku od modela druge generacije, koji je bio toliko lijep da su ga od milja zvali 'guzonja' te trećeg, koji izgleda kao da ga je skrojio propali student industrijskog dizajna, novi je više nego OK. Ne treba izražavati hvalospjeve, jer se dizajnom ipak ne može mjeriti s Peugeotom 208, ali unaprijed dajemo pravo onima koji će ga zbog skladnih i muških linija proglasiti stilski najuvjerljivijim. U usporedbi s prethodnikom, novi je Clio produžen sa 403 na 406 centimetra, te je 'skinuo' dosadašnjeg rekordera niže klase Kiju Rio (404,5 cm). Veličinu mu najbolje pokazuje usporedba s Golfom III. Četiri je centimetra duži, a uz širinu od 173 i visinu od 145 cm, po tri je centimetra širi i viši. Zapravo se može mjeriti s Golfom 'četvorkom'. Kvaliteta izrade, ako baš nećemo cjepidlačiti, je za pet. Treba se upitati - gdje je tu downsizing? U masi, koja je, zahvaljujući korištenju čelika visoke čvrstoće smanjena za 95 kilograma.


Dimenzijama 406 x 173 cm najveći u nižoj klasi, četiri centimetra duži i tri širi od Golfa III. Za volanom se stječe dojam vožnje kompaktnog modela, štedljivost povećava sustav Start&Stop

Paket opreme Dynamique, zasad najbogatiji, nudi više nego što treba prosječnom kupcu, stvara ugođaj premium auta, ali neugodno povisuje cijenu. Novi hit-motor, trocilindarski turbobenzinac TCe 90, obujma 898 ccm i snage 90 KS, na test će pričekati sljedeći broj. Za vatreno krštenje u našoj reviji izabran je turbodizelaš dCi 90, koji iz 1461 ccm razvija 90 KS i više nego pristojnih 220 Nm, raspoloživih već od 1750/min. Mjenjač ima pet stupnjeva prijenosa i zasigurno bi bilo bolje da je šest, ali i ovako štima. Motor ipak proizvodi vibracije na leru, koje se isprva ne osjete, ali poslije dužeg boravka putnici to primijete. Nema izraženu turbo-rupu, od niskih okretaj lagano nabire okretaje i od 1700/min živne. Nema izraženi prag na oko 1900/min, kao dosad, što nam se dopalo. Lijepo ubrzava i stotku hvata u 12,1 sekundu. Zbog nedostatka šestog stupnja, iznad 120 km/h postaje bučniji, a od 140, u kombinaciji sa strujanjem vjetra, bolje je ugasiti radio.Karoserija je kompaktna i otporna na uvijanje, što se osjeti kod penjanja na rubnik, ovjes zove na jurnjavu i omogućava precizno praćenje putanje te pokazuje da može izdržati i puno više konja. Sve to osigurava užitak peglanja zavoja, a dobru ocjenu zaslužuju osjećajan upravljač i snažne kočnice, kod kojih se ne osjeća nedostatak diskova straga.


Oprema je bogata, ali nismo bilo oduševljeni izvedbom ploče s instrumentima. Bilo bi bolje da je zadržana klasična izvedba instrumenata, kao kod njemačkih modela

Zbog velike širine i međuosnog razmaka, komfor je gotovo kao u kompaktu. Zahvaljujući tvrđem ovjesu, karoserija se manje naginje nego prije, ali sve ima svoju cijenu. Može se reći adio francuskoj mekoći, dapače pomalo nas je zatekla 'njemačka krutost', jer tvrđi ovjes udarce kod prelaska većih rupa i udubina oštro prenosi na sjedala i tijelo putnika, posebno straga. Najveći međuosni razmak u nižoj klasi povećava udobnost i ponašanje na autocesti, gdje se kod većih brzina osjeća manjak šestog stupnja. Prtljažnik od 300 litara pravilnog je oblika i među najvećima u nižoj klasi, a preklapanjem stražnjih sjedala povećava se do čak 1146 l. Funkcionalnost mu pogoršava stepenica (ojačanje) iza stražnjih naslona, visoka četiri centimetra. Lijepo je vidjeti detalje iz viših klasa, poput amortizera haube, koji je sam podiže, a s druge strane, premda šminker, ima i neke nelogičnosti. Prorez za karticu na središnjoj konzoli nije osvijetljen, što smeta po mraku, a sjajna plastika stvara neugodan odsjaj na središnjem ekranu. Također, prozorčić pored skrivenih kvaka na stražnjim vratima nema funkcije, te je samo dizajnerski štos kojeg plaćaju kupci. Štednji doprinosu sustav Start&Stop - na testu smo prosječno trošili 4,8 litara, a bez problema je moguće voziti sa samo četiri. Clio četvrte generacije je postao 'odrastao' automobil svime, pa tako i cijenom, koja za konkretni primjerak, nabijen bogatom opremom i dizelašem od 90 KS iznosi 16.117 eura. Doduše, osnovni dizelaš sa 75 KS i pristojnom opremom dostupan je za 'samo' 13.987 eura. Visoka je cijena, zasad, jedina ozbiljna mana novog Clija.

dr. Željko Marušić


Sprijeda ima mjesta i za dvometraše, dok se prostor straga i obujam prtljažnika mogu mijenjati zahvaljujući stražnjim sjedalima koja se pomiču uzdužno

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, 4-cilindarski, blok od sivog lijeva, jedno bregasto vratilo (zupčasti remen), 8V, turbopunjač, intercooler
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 76,0 x 80,5 mm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 4000/min
Moment: 220 Nm pri 1750/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan McPherson; straga polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 258 mm, straga bubnjevi ABS+EBV + ESP
Gume: 195/65 R 16
Karoserija: 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 406 x 173 x 145 cm
Međuosni razmak: 259 cm
Prtljažnik: 165-285/959 L
Masa/nosivost: 1100/550 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 11 m
Najveća brzina: 182 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,1 s
Potrošnja: grad 4,1 / otvoreno 3,3 / kombinirano 3,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 4,8 l/100 km
Cijena: 16.117 eura






Gulf

Tembo