13.10.2019. Autor: Željko Marušić

Test: Renault Clio TCe 100 R.S. Line, šminker niže klase, s pokrićem!

Francuski adut B-segmenta (5. generacije), s licem Meganea, novim 3-cilindarskim turbobenzincem (1.0) i atraktivnom opremom penje se na vrh klase, ali i košta...

Konačno, Renault Clio pete generacije, kojeg smo najavili, potom predstavili te na koncu upoznali na prezentaciji u Novom Mestu, došao je na naš asfalt. To je Megane? Ne novi Clio! 

Zaključak je kad se novi francuski 'igrač' niže klase (B-segmenta) ugleda sa stotinjak metara. U Parizu su nakon uvođenja novih modela Espace, Talisman i Megane dobro  zaključili da je dizajn prednjeg dijela, sa svjetlosnim elementima, koja s donje strane imaju oblik kljova pun pogodak.  

To, očito postaje prepoznatljivost i Francuzi sve više počinju koristiti 'formulu' čiju je uspješnost potvrdio Audi. Novi je Clio nastao na zajedničkoj koncernskoj (Renault-Nissan-Mitsubishi) platformi CMF-B te je konstrukcijska i koncepcijska izvedenica novog modela Nissan Micra, koji usprkos neospornim adutima nije postigla očekivani tržišni uspjeh. 

Sada je to misija francuskog 'rođaka'. Renault Clio u petom izdanju transformirao je formu kako bi postao još uvjerljiviji, funkcionalniji, ponudivši on što se do jučer dobivalo u kompaktnoj klasi (C-segmentu). Prvenstveno se to odnosi na širinu, povećanu s 1731 na 1798 mm (početkom 2000-ih 180 cm je bila mjera srednje klase, D-segmenta).


Napredna i solidna izvedba oplemenjena je atraktivnom narančastom bojom i sportskim 17-colnim kotačima, novi Clio usto oduševljava komforom i prtljažnikom od 378 litara

A ionako velik međuosni razmak od 2583 povećan je na 2589 mm - to je centimetar više nego što su imali Volkswagen Golf VI i Škoda Octavia II! Uz bitno povećanu širinu, 'obiteljskoj' će funkcionalnosti pomoći povećanje prtljažnika s 300 na, za nižu klasu velikih 378 litara.

Visina je pritom smanjena s 1448 na 1440 mm, što potvrđuje dinamičnost, a fluidnost i aerodinamika nagrađeni su, za B-segment, izvrsnim koeficijentom otpora zraka od 0,27. To je melem za performanse i potrošnju goriva.

Među motorizacijom, uz već slavnog dizelaša 1.5 dCi, s 85 i 116 KS, u prvi plan dolazi novi 3-cilindarski turbobenzinac TCe 100, kojeg smo, u kombinaciji dobrim 5-stupanjskim šaltungom, upoznali na testu. Riječ je o unaprijeđenoj izvedbi verzije s 898 ccm:uz zadržavanje provrta na 73,1 mm hod je povećan sa 72,2 na 81,3 mm. 

Snaga je time porasla s 93 na 100 KS, a više je profitirao najveći okretni moment - sa 135 Nm pri 2500/min povećan je na 160 Nm pri 2750/min. Poboljšano je i 'mapiranje' parametara ubrizgavanja i paljenja, kako bi se dodatno povećana elastičnost i odziv na gas, pri nižim okretajima te novi motor 1.0 djeluje osjetno poletnije, 'muškije' od dosadašnjeg 0.9.

Na test smo dobili verziju 'napucanu' luksuzno-sportskom opremom, koja je izvana naglašena atraktivnom narančastom bojom i 17-colnim alu naplacima s gumama 205/45, a iznutra sportskim školjkastim sjedalima, izvedbom koja ima 'dodir premiuma', bogatom opremom i gadgetima te kožnim multifunkcijskim volanom i gumbom za paljenje motora. 


Sportska izvedba unutrašnjosti, sa školjkastim sjedalima, bogatom opremom i gadgetima pruža užitak vožnje, kojeg naglašavaju dobra ergonomija i precizan 5-stupanjski mjenjač

Zašto nema šestog stupnja? Zato što je pet, u ovoj izvedbi, prava mjera, pogotovo što 3-cilindarska izvedba nudi više elastičnosti od 4-cilindarske. Dojam za volanom je ugodan i ozbiljan te se jasno osjeća velik napredak prema prethodniku, iskorak u B-segmentu. 

Zbilja novi Clio donosi 'nešto više' u nižu klasu. Izvedba i materijali 'odišu' kvalitetom i preciznošću, komfor je sprijeda, ponavljamo, kao u kompaktu, a sasvim je komforno i straga. To je sada, baš, obiteljski auto. 

Sve djeluje dobro izvedeno i solidno, a takav smo dojam, već nakon prvog prijeđenog kilometra, stekli o 'konkretnom' podvozju i upravljaču, koji je  dodatno unaprijedio osjećajnost i preciznost (napredak je već bio uočljiv u prethodniku, prema Cliju III).

Pod prednjom je haubom novi frktavi 3-cilindarski turbobenzinac 1.0, koji življe reagira na gas i nema neugodnog 'nacukavanja' pri šaltanju više, koje nam je smetalo kod prethodnog 0,9. Temperament potvrđuje ubrzanje do stotke za 11,8 sekundi i najveća brzina od 187 km/h. 

Da se razumijemo, nije to 'wow', ali su ubrzanja, odziv na gas, taman kako treba (po otrcanoj frazi 'prava mjera'). Dobro povuče već od 1500 okretaja (to je najveće unapređenje prema prethodniku) i kontinuirano vuče do 5500/min. Za vožnju u visokom ritmu dovoljno je šaltati pri 4500/min, a za normalnu (i ekonomičnu!) vožnju 3500/min je OK. 

Motoru su dobra potpora optimalno stupnjevan 5-stupanjski mjenjač, solidno i precizno podvozje te snažne kočnice, koje su dodatno poboljšane prema već uvjerljivom prethodniku. Novi se Clio 'u rukama' i 'pod nogama' osjeća kao solidan, veći auto uz naglašen osjećaj sigurnosti. 

To smo i očekivani nakon briljantnih rezultata na EuroNCAP testu - 95 posto sigurnosti za odrasle i 89 posto za djecu, osvojio je ne samo pet zvjezdica za sigurnost nego i postigao najbolji rezultat u klasi. Sve to potvrđuje ukupna masa od 1,2 tone, a uz korištenje visokočvrstih materijala!To mu je dodatni, jak tržišni adut.


Fluidna silueta djeluje elegantno i osigurava za nižu klasu izvrsnu aerodinamiku (0,27), a međuosni razmak od 259 cm za centimetar je veći nego u Volkswagen Golfu VI i Škodi Octaviji II!

U gradskoj je vožnji temperamentan i zabavan, a dobro se snalazi na autocesti, gdje peti stupanj više nije anemičan kao u prethodniku 0.9. Lakoćom održava ritam 140 - 160 i zadržava rezervu za pretjecanje. Posebno nas je uvjerila stabilnost na zavojitim prigradskim cestama, gdje je do izražaja došao sklad motora, mjenjača i podvozja.

Porast kvalitete vidi se i pri prelascima neravnina, 'ležećih policajaca', sve je solidno, čvrsto i bez vibracija. Novi je turbobenzinski Clio upravljiv i siguran, konačno i elastičan, dobro motoriziran u svakom pogledu, ali bez nepotrebnog pretjerivanja. A najveći je napredak u potrošnju. 

'Zli jezici' su često govorili da prošli TCe 90 s 898 ccm 'ne ide, a puno troši', odista temperament je bio lošiji, a potrošnja veća od očekivanja. Sada je sve došlo na svoje mjesto, pogotovo jer življi, žešći novi model troši dobru litru manje! 

Izmjerili smo prosjek 6,5 litara, što je s obzirom na izvedbi i performanse sasvim pristojno, a umjerenom vožnjom može se lijepo voziti s pet do šest litara. Ovaj model, napucan luksuzno-sportskom opremom, koja osigurava ugodnu i opuštajuću vožnju treba platiti blizu 150.000 kn. 

Puno? Kako se uzme, omjer ponuđeno/plaćeno itekako štima, a ovako motorizirani već bogato opremljeni model intense može se dobiti za manje od 120.000 kn. To je to!


Novi 3-cilindarski turbobenzinac, kojem je povećanjem hoda klipova sa 72,2 na 81,3 mm obujam porastao s 898 na 999 ccm, snagu je podigao na 100 KS, a još više okretni moment, na 160 Nm, pa je življi i elastičniji, a usto i osjetno štedljiviji

POGON

Motor: turbobenzinski, DOHC, 3 cilindra , 12 ventila, blok od alu lijeva, lanac

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 999 ccm

Provrt x hod: 73,1 x 81,3 mm

Kompresija: 9.5:1

Snaga: 74 kW (100 KS) pri 5000/min

Moment: 160 Nm pri 2750/min

Mjenjač: ručni 5-stupanjski

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: kompakt, B-segm., 5V

Gabariti: 4050 x 1798 x 1440 mm

Međuosni razmak: 2583 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,4 m

Masa/nosivost: 1178/425 kg

Prtljažnik: 378/1159 l

Spremnik: 42 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson, kombinirani-polunezavisni

Kočnice: samov. diskovi 298 mm / 272 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/45 R17

PERFORMANSE

Brzina: 187 km/h

0-100 km/h: 11,8 s

Potrošnja (EU): 5,6/4,4/3,7 l/100 km

Na testu: 6,5 l/100 km

CO2: 100 - 107 g/km

CIJENA

Testni model: 149.000 kn (20.135 eura)

Osnovni benzinski model: 90.500 kn (12.230 eura) ... LIFE Sce 75

Osnovni dizelski model: 118.900 kuna (16.068 eura) ... ZEN Blue dCi 85




Mazda


Gulf

Tembo