30.11.2018. Autor: Oliver Marić

Test: Renault Zoe Intens R90 FP, mali električni auto velikih mogućnosti, šteta što je skup

Zanimljiv 'strujaš' B-segmenta, izgleda poput ušminkane verzije Clija, živahan je, funkcionalan iugodan, stotku hvata ua 13,2 s, brzina je limitirana na 135 km, autonomija do 400 km. Sve 5, osim cijene od 273.660 kn

Malo po malo, električni automobili dolaze i na naše tržište. Prvi smo tržišni električni automobil upoznali 2011., bio je to Nissan Leaf, koji je upravo osvojio titulu 'Europskog auta 2011. godine', pokazujući da je pred električnim automobilima budućnost. 

O toj smo tehnologiji pisali i u testu Volkswagen e-up!-a i tehničkoj analizi Volkswagen e-Golfa, na kraju i nakon prezentacije Nissan Leafa druge generacije. U cijeloj toj priči itekako  važnu ulogu ima Renault Zoe, koji je na stranicama Autoportala debitirao 2012., nedugo nakon prezentacije. 

Svojevrsna električna verzija Clija, u ušminkanoj i masivnijoj izvedbi (zbog baterija masa je 1430 kg, dakle očvrsnuti su i platforma i podvozje. Riječ je o pravom malom odlikašu na struju, koji, premda B-segmenta i nije tako malen. 

Dugačak je 408 i širok 174 cm, a sličnost s Clijom, u pravilu završava vanjskim izgledom i gabaritima. Zoe je električni auto, koji se pokreče elektromotorom snage 67 kW, koji ima idealnu vučnu karakteristiku (najveći okretni moment daje praktički od nula okretaja) pa mu ne treba mjenjač (dovoljan je jednostupanjski reduktor uz diferencijal, kakvog imaju i obični auti uz klasičan mjenjač).


U vožnji je, zbog za trećinu veće mase od Clija i ojačanog podvozja, Zoe ugodan i ponaša se poput većeg auta, a najveća brzina od 135 km/h (radi autonomije preporučljivo je duže ne voziti iznad 120) omogućava 'punopravnu' vožnju i autocestom

Napaja se, preko inverterskog pretvarača napona, iz paketa litij-ionskih baterija, kojima je u početku kapacitet bio 22 kWh, a od ove im je godine povećan na 41 kWh. To je doseg povećalo na 403 km, po NDEC ciklusu, realno na tristotinjak, što je, naravno (zbog nužnog grijanja) u zimskim uvjetima nešto manje.


Jednostavnost korištenja glavna je odlika električnih automobila, iznimka nije ni Zoe. Priključivanje na izvor energije obavlja se u tren oka

Zoe je napravljen nešto solidnije nego Clio, što je i logično, opremljen je šminkerskije i nešto 'uglednije', a veća masa 'pod nogama' osjeća se u vožnji, uglavnom na pozitivan način (koncentrirana je u podnici, pa je Zoe stabilniji), ali s prebačajima rezultantnog opterećena (dakle ne težišta!) ide ipak nešto sporije. 

Prvi je dojam vrlo povoljan. Nema nikakvih zvukova, a na pritisak papučice akceleratora Zoe kreće živahno, osjećaj je čak bolji od onoga što se može 'iščitati' iz podatka o ubrzanju od 13,2 s do stotke. Spontana su i međuubrzanja, pa je uz okretnost i spretnost (nešto tromiji odziv na okretanje volana kompenzira brži na papučicu gasa), vožnja zabavna. 


Detalji interijera poznati su iz većih članova Renault obitelji, a posebno je zanimljivo pratit izraze lica ljudi kada prilikom paljenja automobil ostane u fazi kao i prije paljenja - nečujan

Komfor je kao u Cliju, a zbog mase veće za trećinu veća je i pasivna sigurnost. Zoe je izvrstan za grad, a i za prigradske vožnje. No, sasvim lijepo nečujno (čuke se samo tiho zujanje, uz šum vjetra) 'praši' i autocestom, a udobnost je malo bolja nego u Cliju. Naravno, treba računati da je brzina, radi štednje, ograničena na 135 km/h (moguće je 180) i - to je to. 

Treba voditi računa o autonomiji, iz kućne se mreža može napuniti u 6,5 do 7 sati, uz trošak (po noćnoj tarifi) oko 5 kn za 100 km. Visokonaponskim punjačem dovoljno je svega 2,5 sati, 'superčarđerima' moguće ga je nabiti na 80 posto kapaciteta u malo više od pola sata. Sve je pet, osim cijena. Zasad toliko, a sutra ćete moći pročitati i detaljniji osvrt.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Karoserija: hatchback B-segmenta, 5 vrata, 5 sjedala

Motor: električni, AC sinkroni, s permanentnim magnetima

Snaga: 71 kW (92 KS) pri 3000-8000/min

Moment: 220 Nm pri 0 do 2500/min

Baterije: litij-ionske, 400 V 

Kapacitet: 41 kWh

Punjenje: 6-7 sati (iz gradske mreže); 30 min na 80% kapaciteta (brzi punjač)

Dimenzije: 4084  x 1730 x 1562 mm

Međuosovinski razmak: 2588mm

Gume: 195/55 R 16

Masa: 1430 kg

Prtljažnik: 338 l

Brzina: 135 km/h (elektronički ograničena)

Ubrzanje 0-100 km/h: 13,2 s

Doseg: 403 km  NDEC

Realan u zimskim uvjetima: 260 - 280 km

Cijena: 273.660 kn (36.735 eura)

Osnovna cijena: 233.900 kn (31.395 eura)


VRLINE I MANE

+ performanse

+ funkcionalnost

+ kvaliteta izrade

+ solidnost

+ oprema

- nema segmentnog preklapanja stražnjih sjedala

- cijena

PROČITAJTE I SLJEDEĆE ČLANKE

Renault Zoe ZE 40 ima autonomiju od 400 km

Renault Zoe E-Sport koncept

Renault predstavio novi električni motor za ZOE!

Renault Zoe s tehnikom i srcem Formule-E predstavljen na salonu u Ženevi

Novi Renault Zoe R110 dolazi u Ženevu

RENAULT ZOE osvojio još jednu nagradu “Zelenog automobila 2018. godine”





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume

Autowill